18 Reacties

3 maanden geleden

Oja absoluut!! Deed mijn zoontje ook op deze leeftijd en die is er ook weer mee gestopt. Volgens mij een oefening van de stembanden!

3 maanden geleden

O ja, en buiten dat, ook veel grommen, in het matras gillen etc🙈

3 maanden geleden

Reactie op Miekenees

Oja absoluut!! Deed mijn zoontje ook op deze leeftijd en die is er ook weer ...
Ooo dit stelt me even heel erg gerust🙌🙌

3 maanden geleden

Is volkomen normaal, je kindje heeft in de gaten dat hij/zij een stem heeft en dus geluid kan maken! Alle kindjes doen dit en is een normale ontwikkeling.

3 maanden geleden

Ja zeker die fase hebben wij al gehad geloof ik maar soms laat ze nog steeds van zich horen

3 maanden geleden

Ja hier ook. Gillen en grommen was hier een tijdje geleden haar nieuwe manier om zichzelf te uiten. Gillen doet ze (gelukkig) niet echt meer. Grommen nog wel als ze iets niet leuk vindt en al het andere is: (schater)lachen!

3 maanden geleden

Hier ook! Soms denk ik van is het niet autisme/adhd ofzo.. wordt soms ook gek van het gegil

3 maanden geleden

Reactie op okok33

Hier ook! Soms denk ik van is het niet autisme/adhd ofzo.. wordt soms ook g ...
Ik heb dat dus ook..

3 maanden geleden

Reactie op Josephine44

Ik heb dat dus ook..
We moeten niet meer zo denken, schijnt normaal te zijn dat babies zo gillen haha

3 maanden geleden

Hier hetzelfde, het is de manier van uiten voor een baby die net zijn stem heeft ontdekt. Gillen,grommen, kirren, lachen, het hoort allemaal bij een gezonde baby. Vindt het best wel heftig dat er bij zoiets kleins al wordt gedacht aan autisme/adhd. maar goed, zal daarover mijn mening voor me houden.

3 maanden geleden

Herkenbaar! Gillen en nephuilen zijn hier erg in trek.

3 maanden geleden

Ik geloof niet in ‘nep’ huilen of ‘nep’ gillen. Een baby/kind kan niet manipuleren. De manier van geluid maken is hun manier van communiceren. Ze weten en kunnen niet anders, dus er is niks neps aan. En hier ook een dame die soms gilt. Is normaal. Kunt dr moeilijk vertellen dat ze haar emoties met woorden uit moet leggen 😅 Voor nu is t vooral belangrijk om te benoemen wat je ziet: “ je gilt omdat je blij bent” Zeggen wat ze niet moet doen of vragen stellen dat heeft pas later nut. Daarbij nog een tip voor later, benoem niet wat ze niet moeten doen maar wat ze wel moeten doen: “je gilt omdat je boos bent, als we boos zijn dan zeggen we dat of kunnen we even afstand van de situatie nemen.” Ipv: “niet gillen als je boos bent” Tip: how2talk2kids Op instagram of hun boek, heeft mij veel geholpen (heb een 2,5 jarige, dat is pas een fase vol emoties 😂)

3 maanden geleden

Jep! Hier al een hele poos gaande. Hoort erbij volgens het cb

3 maanden geleden

Reactie op Nice27

Hier hetzelfde, het is de manier van uiten voor een baby die net zijn stem ...
Dit dus. 🥲

3 maanden geleden

Yess hier ook. Je ziet hem ook echt z’n best doen en ontdekken hoe die z’n stem kan inzetten haha.

3 maanden geleden

Ja hier ook extreem de afgelopen week. In de supermarkt en vandaag zelfs op het terras. De meeste kunnen er om lachen gelukkig haha.

3 maanden geleden

Hier ook haha

3 maanden geleden

Hier ook! Ik denk hij is niet helemaal oké mijn zoon, zoveel gillen 🤣 En hij lacht ook naar echt iedereen.