12 Reacties
2 jaar geleden
Ik vond relaxed bevallen en positief over bevallen leuke boeken hoewel ik wel een beetje door de regels heen moest lezen (ze zijn nogal ferm over het vooral niet gebruiken van woorden zoals wee of pijn). Toch heb ik er wel wat aan gehad, met name dat ik minder tegen de bevalling op zag, en die viel gelukkig ook alles mee😅
2 jaar geleden
Ik ben van plan een boek van Emily Oster te kopen. Wat ik ervan begrijp geeft zij informatie op basis van wetenschappelijk onderzoek en kan je vervolgens zelf keuzes maken. Het boek over zwangerschap en bevallen is helaas nog niet vertaald in het Nederlands (expecting better heet het geloof ik. Het boek over opvoeden wel (heet opvoedfeiten).
2 jaar geleden
Ik heb “what to expect when you’re expecting” en “Mayo Clinic Guide to a Healthy Pregnancy” gelezen en vind ze allebei erg Amerikaans en staan tegenstrijdige dingen in. Heb ze gekocht toen ik een positieve test had en ik shock was 😂😅. Raad ze dus niet echt aan. Ga nu ook beginnen aan “expecting better”, Ben benieuwd!
Mijn vriend heeft “help mijn vrouw is zwanger” gekregen en die heb ik ook voor de lol gelezen. Niet per se informatief maar wel grappig en zo uitgelezen!
2 jaar geleden
Ik kan het boek Verlosmoeder echt aanraden! Het is een hele complete handleiding geschreven door een Nederlandse verloskundige. Ik lees elke week een stukje en het loodst je chronologisch door alle ontwikkelingen heen, maar er staan ook tips in m.b.t. keuzes die je moet maken of dingen die je moet regelen. Echt top!
2 jaar geleden
Ik heb zelf perfecte moeders bestaan niet gekregen op aanraden van mijn verloskundige, en voor mijn partner the expectant father gekocht. Hij vind het een geweldig boek, veel info die idd overeen kwam met situaties. Dan las hij over dat de zwangere vrouw niet alles meer lekker kan vinden en die week schoof ik het door hem gekookte avondeten weg haha.
2 jaar geleden
Ik zag van de week een aanrader voor het boek “hypnobirthing”, iemand die toevallig al gelezen?
2 jaar geleden
Baby in een droomritme vond ik zo handig met tips over slaapritme, herkennen van slaapsignalen en herkennen van een ritme. Ik gaf zelf geen borstvoeding maar had heel veel aan de voorbeelden en herkennen van signalen. Icm de app 'baby tracker' was er echt al snel een ritme te herkennen en wisten we daardoor beter hoe de dag zou lopen.
2 jaar geleden
De zus van een collega is verloskundige. Zij wees mij op de website www.deverloskundige.nl toen ik om een boekentip vroeg. Ik ben nu van plan om eerst daar de artikelen en informatie te lezen en evt daarna nog een boek kopen als ik ergens nog meer over wil lezen