7 Reacties

4 maanden geleden

Ik volg deze even mee, onze dochter doet dat namelijk ook. Hopelijk heeft iemand het antwoord. 🫣

4 maanden geleden

Hier ook, en vervolgens is hij kwaad omdat hij z'n speentje kwijt is die hij er zelf constant uit trekt🤦‍♀️ Ik heb een tijdje sokjes om zijn handjes gedaan maar ook die krijgt hij er inmiddels zelf af.

4 maanden geleden

Hier ook met veel kwijl.. Als ze wakker is dan probeer ik haar speelgoed zoals een bijtring in de hand te geven waar ze op kan sabbelen. Voor het slapen werkt een speendoekje hier friemelt ze dan mee en dat geeft voor nu voldoende afleiding. De bovenkant van haar handje is gewoon helemaal rood en droog door al dat sabbelen. 😅

4 maanden geleden

Reactie op Denise25

Hier ook, en vervolgens is hij kwaad omdat hij z'n speentje kwijt is die hi ...
Haha dit kan ik gaan proberen!!

4 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Hier ook met veel kwijl.. Als ze wakker is dan probeer ik haar speelgoed zo ...
Ja hier hetzelfde, heb haar een speendoekje gegeven en dat biedt haar soms voldoening. Ze pakt ook mijn vingers vast en dat probeer ik dan langzaam te wisselen met het speendoekje. Als ze dan eindelijk slaapt smeer ik wat cetomacrogol op haar handjes want die zijn helemaal schraal. 🥲

4 maanden geleden

Mijn beide zoontjes deden/doen dit ook (jongste is 4 mnd). Echt een taaie fase om doorheen te komen omdat je ook nu vaak af moet bouwen met inbakeren, als je dat al deed. Bij ons werkt ook een knuffeldoekje goed, en ik geef hem vaak nog een extra speentje in zijn hand zodat hij daar aan kan friemelen en hij z’n eigen speentje niet uit slaat. Maar moet inderdaad wel vaak nog 3/4 keer terug voor een speentje. Volgens mij werd dit minder op t moment dat mn oudste echt goed controle had over z’n handjes. Dus hopelijk nog een paar weken 🙏