9 Reacties
2 maanden geleden
Als wij de kleine man van 6.5 maand brood aanbieden doe ik er een beetje boter op zodat het wat smeuïgere wordt.
Ik hoor ook van velen dat je het een beetje kan soppen in haar eigen melk die ze drinkt om het makkelijker door te kunnen slikken
2 maanden geleden
Herkenbaar. Brood vind ik ook doodeng. Ben ook bang dat ze erin stikt. Zodra er iets van kleine stukjes in zit gaat ze kokhalzen. Ik werk in de zorg met cliënten die slikstoornissen . Misschien daardoor nog wat alerter (gelukkig bij mij nog nooit iemand gestikt, maar sporadisch hoor ik het weleens om me heen). Nu eerst maisstengel geprobeerd, om haar wat meer te laten wennen aan vast voedsel. (ze is van 14-2)
Ik zie in sommige gesprekslijnen dat baby's van dezelfde leeftijd al veel meer vaste voeding krijgen (doel ik op brood en groente wat niet compleet smeuïg is gemaakt). Ik doe het hier wat rustiger aan, ze lijkt daar nog niet helemaal aan toe te zijn (maar vind het wel lastig, kan me wel onzeker maken).
2 maanden geleden
Ik vond brood geven ook spannend, maar hier gaat het heel goed. Ik doe de binnenkant in kleine stukjes (halve postzegel qua grootte) met boter. Die duw ik dan in de wangzak en dan gaat hij kauwen. Verder krijgt hij een stukje korst om op te sabbelen. Denk dat het ook afhankelijk van je kindje is. Die van mij eet vanaf het begin al goed zonder te kokhalzen of stukjes naar buiten te duwen met zn tong. Hij lijkt hier dus langzaam al wel toe te zijn aan grotere stukjes.
2 maanden geleden
Wij proberen de kleine al zoveel mogelijk met de pot te laten mee eten, maar dan babyproof.
Een grote hit voor ons alle vier is:
Zoete aardappel en wortel samen koken in een pannetje, klein scheutje melk erbij en pureren.
Voor jezelf op smaak brengen met zout en peper.
Mengen met gepureerde gebakken zalm.
Voor jezelf een stuk zalm.
Lekker veel extra maken, en invriezen voor als ‘t nodig is!