10 Reacties

3 maanden geleden

Ja, ons zoontje ook. 1.5 ook. Denk een fase. Ik zeg nee, dat vind ik niet leuk. en haal zn hand weg. Verder niet teveel aandacht.

3 maanden geleden

Mijn zoontje bijt mij enorm en zeker als iets niet mag komt die naar me toe en wil die bijten

3 maanden geleden

Hier deed ze het ook, alleen dan krabben. (Gelukkig) alleen bij ons. Nu ze heel vlot praat is het over! Soms is ze nog boos maar dan benoem ik ook dat ze moet zeggen wat ze wilt, dat kan ze nu en heeft de frustratie weggenomen. Dus ik denk dat het echt een fase is!

3 maanden geleden

Als ze hier iets niet mag of als je iets doet wat ze niet leuk vind gaat ze je gelijk in je gezicht slaan. Het word gelukkig al wel wat minder maar het kost wel enorm veel tijd en geduld pff

3 maanden geleden

Krabben, haren trekken, slaan…hier ook! En ik krijg het nu ook vaak op de opvang te horen.

2 maanden geleden

Ook gehad met onze dochter, is echt n fase komt goed

2 maanden geleden

Herkenning, hoewel in mindere mate. En uiting van peuterpubertijd denk ik al want ze kijkt me aan als ze weet dat ze iets stouts doet en herhaalt. Ik herhaal dan maar een paar keer dat ze me pijn doet, dat ik dat niet fijn vindt en dat ze daarmee moeten stoppen en haal haar of mijn lichaamsdeel weg. Meestal na een paar keer herhalen gaat ze even kort huilen (kennelijk voelt ze dan de grens, denk ik). En is het over. En in het geval van frustratie kan gebarentaal helpen (maar dat is niet snel genoeg geleerd als het alleen om een fase door komen gaat).

2 maanden geleden

Mijn dochter doet dit ook! Ze slaat en knijpt ook.. bij ons als een tijdje aan de gang dus ik denk dat het frustratie is die ze zo uit omdat ze nog niet kunnen praten

vorige maand

Onze dochter trekt ook aan haren van andere kindjes. Het schijnt bij de leeftijd te horen en over te gaan als ze goed kunnen praten.

vorige maand

Mijn kleintje doet dit ook. Was begonnen met bijten dat doet ze gelukkig niet meer. Ze slaat nog wel en vind dat zo vervelend als we bijv. Bij monkeytown zijn. Moet haar constant in de gaten houden. Gaat niet na de opvang dus ziet ook niet veel of vaak kindjes. Zijn er tips hoe dit sneller overgaat.