14 Reacties
2 jaar geleden
Zover ik weet mag een harde buik maar een aantal minuten aan houden en als je echt geen beweging in je buik zit en deze dus ook niet meer in kan drukken dat het dan een harde buik is geen idee of je er iets mee kan haha
2 jaar geleden
Herkenbaar! Ik ben ook 21 wkn en voel hetzelfde. Buik is afgelopen dagen wel echt gegroeid, ik dacht zelf dat het wellicht daardoor kwam
2 jaar geleden
Heb ik ook, maar een harde buik is wel anders!
Dit is heel naar en vet ongemakkelijk, alsof je veel te veel gegeten hebt ofzo? Een harde buik is echt bij je baarmoeder als een soort voetbal, dat verschil merk je wel meteen :)
2 jaar geleden
Reactie op dropmentos
Heb ik ook, maar een harde buik is wel anders!
Dit is heel naar en vet onge ...
Klinkt ver raar misschien, maar ik ben ook voor de eerste keer zwanger en kreeg voor het eerst een harde buik door seks en klaarkomen 😅 direct daarna wist ik hoe een harde buik voelde, vandaar haha!
En qua tips, ik merk dat ik s ochtends meer honger heb dan s avonds, dus eet ook op die manier. Soms is het s avonds dus echt nauwelijks wat (maar dat wordt rustig gecompenseerd door een tweede ontbijt van boerenkool stamppot, geen grap) misschien heb je op andere tijdstippen ook wat meer trek? Dan is misschien wat soep s avonds al genoeg.. beetje uitproberen denk ik..
2 jaar geleden
Heb het ook, kruik kan nog weleens een beetje helpen. Heb het idee dat het mijn maag en darmen zijn die te weinig ruimte hebben. Heel irritant. ‘S ochtends bij het wakker worden is het weer helemaal verdwenen.
2 jaar geleden
Dit heb ik ook! Ik heb overdag vaak meer trek dan ‘s avonds, dus ik eet een stuk minder voor avond eten nu en dat werkt. Het liefst ook gewoon alleen een klein kommetje soep.
Ook drink ik geen koolzuurhoudende drankjes, die zijn echt funest.
Maar als ik dan toch zo opgeblazen/op ontploffen sta, dan een warme douche en een kruik! Ik had het vrijdag bij vrienden en ben toen ook naar huis gegaan omdat best pijnlijk was. 😮
2 jaar geleden
Ik had dit in mijn eerste zwangerschap ook, alsof mijn buik echt op ontploffen staat, heel maar gevoel, ik heb het nu in de 2e zwangerschap tot nu toe nog niet gehad (nu 23 weken). Ik verklaarde het voor mezelf met het uitrekken van de buik en nu in de 2e zwangerschap rekt het wat makkelijker en heb ik er daarom nog geen last van? Maar dat is alleen mijn eigen interpretatie, geen idee of dit klopt 😂 maar harde buiken voelen inderdaad anders dus daar hoef je je iig geen zorgen om te maken ☺️
2 jaar geleden
Reactie op Anim
Is een harde buik niet een soort "oefen weeën? Dat heb ik namelijk sinds vo ...
Nee je voelt een harde buik aan de buitenkant, het wordt echt een soort bal.
Menstruatiekrampjes heb ik ook veel last van! Tot nu toe op groeipijn gegooid..