37 Reacties
5 maanden geleden
Als jij je zorgen maakt zou ik gewoon nog eens naar de huisarts gaan.. voor de rest geen ervaring mee
5 maanden geleden
Wat zegt de huisarts en ggd dan? Anders zou ik nu gewoon de HAP bellen. Ergens is het de huisarts of de ggd die hier wat mee moeten overdag, maar als ze dat niet doen en jij je wel enorme zorgen maakt en je gevoel zegt dat er iets niet goed is dan zou ik de HAP bellen. Het moedergevoel zit vaak goed! ❤️
5 maanden geleden
Bied je kleine beetjes drinken vaker op de dag aan? Temperatuur gemeten?
Als je het echt niet vertrouwt bel spoedeisende hulp.. wellicht kunnen ze wat voor je betekenen.
5 maanden geleden
Zou toch is de huisartsenpost bellen en je niet weg laten sturen tot je je gerust voelt.
5 maanden geleden
Hoi,
Ik herken dit enorm mijn dochter drinkt veel minder dan eigenlijk is voorgeschreven. Ze huilt ook niet dat ze honger heeft en komt goed aan en toch zat het mij niet helemaal lekker. Ik ben naar de jeugdarts gezegd en de huisarts beide hebben mij gezegd dat als ze 5 volle plasluiers heeft en goed aankomt het wel goed zit. Ze slaapt ook ontzettend veel waardoor ik denk dat ze weinig energie heeft omdat ze te weinig drinkt. Ze is nu iets meer dan 6 kilo en drinkt 520ml a 650 ml per dag. Ik ben nog een keer terug geweest bij de ggd om haar gewicht te meeten 100 gram per week aangekomen. Ik heb besloten. Het wat vaker aan te bieden en het voor de rest een beetje los te laten lopen. Super moeilijk maar ik ga het proberen. Maar vertrouw altijd je moeder gevoel als jij denkt dat er iets niet klopt trek dan absoluut aan die bel!! Jij kent je kind het beste ook al ben je nieuwe moeder vertrouw op jezelf❤️
5 maanden geleden
Reactie op Annaa90
Lieve mama, als het je dwarszit zou ik de HAP bellen. Dit is jou kind en ji ...
Dit!!
5 maanden geleden
Reactie op Annaa90
Lieve mama, als het je dwarszit zou ik de HAP bellen. Dit is jou kind en ji ...
Totaal mee eens! Bellen!!! Het is jouw kindje en jij kent hem het beste
5 maanden geleden
Ik zou of aandringen bij de huisarts dat je met spoed doorgestuurd wilt worden naar een kinderarts omdat je het niet vertrouwd of idd nu de hap bellen en de nadruk leggen op dat je je erg veel zorgen maakt! Altijd naar je gevoel luisteren! Let op alarm signalen. Is hij alert op de momenten dat hij wakker is, niet suf, bleek etc? Je kan altijd de hap bellen en ook vragen naar adviezen!
5 maanden geleden
Onze Jens heeft 4 weken slecht gedronken door het rota vaccin. Voor ons idee te weinig maar hem hem laten wegen bij het consultatiebureau en is toch gegroeid. Tijdens de voedingen was hij ook onrustig/overstrekken, zijn buikje rommelde heel erg. Had bijna elke dag wel een spuitluier en meer huilen dan normaal. Verder was hij wel alert. Nu drinkt hij wel weer normaal, hopelijk kun je hier iets mee.
5 maanden geleden
Inmiddels ben ik na 4 x bij de huisarts geweest te zijn door verwezen naar een kinderarts . Kinderarts gaf aan dat zijn gewicht en lengte goed zijn, dat hij alert is maar niet begrijpt hoe hij met zo weinig drinken toch is gegroeid. Hij is vanaf week 8 tot week 12 maar 600 gram aangekomen. Zij geven aan dat dat “ normaal “ is. Terwijl hij bij week 4 tot week 8 ; 1 kg & 700 gram aangekomen was. Ik moet van de arts vooral opletten of hij wel alert genoeg is & niet suf. Ze heeft me door verwezen naar een kinderlogopedie. Die komt morgen bij mij thuis. Geen idee wat ze gaat doen/zeggen. Word vervolgd ..
5 maanden geleden
En hoe is het gegaan? Hopelijk voel je je wat beter over de situatie 🍀
5 maanden geleden
Reactie op merrrie
Inmiddels ben ik na 4 x bij de huisarts geweest te zijn door verwezen naar ...
Kinderlogopedie ? Gaan ze naar zijn drinkgedrag kijken ofzo? Hebben ze bloed geprikt ? Onderzoeken gedaan of hij niet een virus heeft ? Dit lijkt me persoonlijk heel laks van de arts … 2 plasluiers per dag is echt een alert signaal
4 maanden geleden
Reactie op merrrie
Inmiddels ben ik na 4 x bij de huisarts geweest te zijn door verwezen naar ...
Die verandering in gewicht klinkt mij wel normaal in de oren hoor. Ons zoontje was tussen week 7 en 14 ook maar net een kg aangekomen en zit nog steeds boven het gemiddelde qua gewicht en lengte. Het gaat in het begin gewoon veel harder en dan vlakt het af. Wel bijzonder dat hij zo weinig drinkt en plast. Snap dat je je zorgen maakt erover!