6 Reacties

24 dagen geleden

Dit klinkt als een fase.. en ja die kan erg lang duren. Je kindje word rond deze periode eenkennig en krijgt scheidingsangst etc. Ik ben toen begonnen met een papfles waardoor ze nog maar 1x per nacht kwam en dan gaf ik een kleine 90cc. Alleen heb ik het gevoel dat dat meer voor de dorst is dan voor de honger. En met groente moet je de tijd gunnen. Ik gaf mijn baby vanF 4 maand ze is nu 8 maand en lust nog steeds geen fruit. Gewoon blijven geven en niet opgeven.

24 dagen geleden

Dit gebeurde precies bij ons ook. Wat we hebben veranderd: - eerder naar bed - meer en vaker eten aanbieden - eten in prakje maar ook grote stukken geven - eten op een lepel aanbieden - eten wat ze wel opkrijgt aanbieden (pap, brood, appel en banaan) En vergeet niet, ontdekken is de eerste stap! Ik zit soms wel 30-45 minuten aan tafel met haar. Dan neem ik ook hapjes van haar eten, zeg ik “yummy! Wat lekker” en “hapje voor mama en nu een hapje voor jou”. Met heeeeel overdreven kauwen haha! Sinds wij haar eerder naar bed brengen, van 19:00 verplaatst naar 18:30, slaapt ze opeens door! Dit hebben we pas 2 dagen geleden gedaan, maar afgelopen 2 nachten gingen dus top. Daarvoor 3x wakker en uiteindelijk dus ook nachtvoedingen. Volgende wat wij willen oplossen is haar korte middagdut, die is nog 45 minuten. En haar ochtend dut begint al om 8:15, want ze wordt om 6:30 wakker. Dus zeker niet perfect allemaal maar beter dan tig keer wakker ‘s nachts.

24 dagen geleden

Tanden ?

24 dagen geleden

1 tip: accepteren! Soms denk je iets bereikt te hebben en is het de andere dag weer over. Beweeg mee met het ritme van je kindje. En als dat slechte nachten zijn plan je voor jezelf ook wat minder in. Leg de lat niet zo hoog!

24 dagen geleden

Ik geen nog volledig bv. Meneer heeft doorgeslapen van 22u tot 06u. Dikke prima dacht ik! Inmiddels zitten we alweer een tijdje op 1-2 voedingen 's nachts. Kan een groeispurt zijn. Hij krijgt ook tandjes. Eten hebben we het maar niet over. Hij wil overal op sabbelen, maar als er een stukje vanaf komt gooit hij het eruit. Groente en fruit bieden we dus heeel fijn gepureerd aan. Dan moet hij ook net een goede bui hebben ander werkt hij het erg vakkundig weer naar buiten. We blijven gewoon proberen. Het komt vanzelf wel. Bij m'n oudste he ik wel geleerd dat alles een fase is en het veranderd altijd weer.

24 dagen geleden

Klinkt als veel prikkels haha. Ik denk dat leren eten, verlatingsangst, en het eenmaal zijn van een baby een beetje veel voor dr is. Maarja dat is het leven van een baby, elke maand iets nieuws. Dit is vaak een fase waar je door heen moet… Ik zou dr waar kan gewoon bij je nemen, ook bij de dutjes overdag. Blijkbaar heeft ze het nodig, anders vraagt ze er niet om. En dit is echt het meest normale gedrag van een baby..dit is geen manipulatie of whatever, gewoon de natuur. Kwa eten, mijne nam eerst geen hap. Toen heb ik een wat zachtere lepel gehaald en daar wil ze wel van eten. Of uit mijn hand wil ze ook eten. Tis niet dat ze nu heel veel eet maar een paar hapjes al wel. Ik denk dat je er ook in moet vertrouwen dat als ze hapjes neemt dat ze zelf wel aanvoelt hoeveel ze wil. De ene persoon eet eenmaal meer dan de ander. Blijven aanbieden en niet te veel zorgen maken. Voor je t weet is ze groot en zou je deze tijd terug willen ookal is t nu ingewikkeld, t blijft magisch. Probeer er van te genieten..