16 Reacties

2 jaar geleden
Hoi, ik heb hiermee geen ervaring. Maar je moet zeker naar je lichaam luisteren. Ik heb vanaf eerste trimester erg moeite gehad om zo lang op mijn kond te zitten. Bij de tweede trimester heb ik gebruik gemaakt van extra pauzes. Dat was fijn want ook al ga je niet extra pauzeren kan je dan eerder bijvoorbeeld naar huis en later beginnen. Het is maar 1 uur minder werken per dag. Ik merk dat ik daardoor wel motivatie krijg om door te zetten.

2 jaar geleden
Aangezien een verloskundige alleen adviezen mogen geven maar voor de werkgever geen bindende partij zijn om je ziek te melden, zou ik dit alles bespreken en vragen om een consult bij de bedrijfsarts. Daarvan zijn de adviezen wél bindend voor de werkgever. Zij geven alles ook door aan het uwv dat je gedeeltelijke ziektewet betaald.
Zo ben ik uiteindelijk ook deels de ziektewet ingegaan. Heel veel succes morgen!

2 jaar geleden
Indien je werkgever dit vanaf week 12 heeft geëiste is dit niet correct je hebt recht om ziek te melden daar heeft je werkgever niets over te zeggen.