48 Reacties

5 maanden geleden

Mijn dochter heeft ook kma, maar ik herken dit niet direct. Maar ik kan me voorstellen hoe machteloos je je voelt. Kma kan zich echt uiten op verschillende manieren, dus ik zou je echt aanraden om zelf een Pepti (Etos) of Neocate (online t goedkoopst) te kopen en kijken hoe dat gaat, ik denk dat je dan na 1-2 weken duidelijk verschil zou moeten merken! Succes ❤️

5 maanden geleden

KMA en reflux symptomen lijken heel erg op elkaar, ik zou gewoon heel duidelijk tegenover de huisarts zijn dat je wilt doorverwezen worden naar een kinderarts en getest wilt worden op kma. De test begint met het krijgen van andere voeding, en dit kan echt heel erg helpen

5 maanden geleden

Mijn zoontje krijgt borstvoeding maar soms als hij in paniek is, huilt en scheetjes laat dan houdt ik hem rechtop en dan laat hij een paar flinke boeren. Misschien krijgt hij te veel lucht binnen als hij drinkt? Dan zou je een andere fles kunnen proberen. Dokter Brown oid..

5 maanden geleden

Allereerst je doet het heel goed en ik herken me heel goed in jouw verhaal! Het is heel toevallig maar ik heb ook een zoontje rond dezelfde leeftijd met precies dezelfde symptomen. Wij kregen ook hetzelfde te horen: “het hoort erbij” en werden minder serieus genomen omdat hij goed groeit. Echter werden de klachten van kwaad tot erger en hebben met we met de huisarts (die wilde geen medicijnen geven) een pittig gesprek gehad waarop we weigerden om zonder lege handen (lees: medicijnen) naar huis te gaan. Vervolgens zijn we naar het ziekenhuis gegaan en hebben we Nexium (maagzuurremmer) tegen de reflux gekregen. Dit was echter niet voldoende want de klachten gingen even weg en kwamen weer volledig terug. Nu hebben we weer in overleg met ziekenhuis/kinderarts toch speciale voeding (Pepti) voor koemelkallergie gekregen, want dit kan het onderliggende oorzaak zijn van de reflux. Onze zoon heeft/had ook geen eczeem en rode vlekjes. Luister naar je moedergevoel en jij kent je kent het beste, dus laat je niet gek maken door anderen en trek op tijd aan de bel! Heel veel sterkte

5 maanden geleden

Ik zit met het zelfde probleem alleen word ik niet door gestuurd naar kinderarts omdat er een wachtlijst staat nu heeft hij nexium en nu gaat het even goed , heeft ook verborgen reflux en word van kastje naar de muur gestuurd en krijg ook steeds als antwoord het hoort erbij , gelukkig drinkt die nog wel redelijk en eet hij al fruithapje dus hopelijk blijft het even goed gaan tot einde van de maand dan moeten we naar consultatie bureau en hopelijk kunnen hun iets want de huisarts geeft alleen medichijn nexium voor de reflux terwijl ik ook twijfel aan koemelkallergie , mijn zoon drinkt wel redelijk maar huilt af en toe tijdens drinken veel krampen al van de geboorte geen uitslag wel reflux

5 maanden geleden

Klinkt heel bekend! Mijn oudste had ook KMA maar groeide gewoon goed. 20 uur per dag alleen maar gillen en krijsen en ze zeiden gewoon ja baby's huilen nu eenmaal daar moet je maar aan wennen. Prima mevrouw huilen is geen probleem maar gillen en krijsen zeker wel. 2x bij de hap geweest. 3x bij de HA. Aantal keer contact gehad met het cb maar iedere keer het antwoord wen er maar aan je ben net voor het eerst moeder geworden. Na 8 weken heb ik de huisarts gebeld en filmpjes door gestuurd naar de vrouw van het cb. Die zei gelijk na het zien van de filmpjes dit is 100% kma. Bij de huisarts bleef ik zitten tot ze ons gingen helpen ze stuurde me zelfs weg van goh ik heb meer te doen er zitten andere patienten te wacten. Heb toen niet zo vriendelijk gezegd dat ze op dat moment wat moest en dat die andere patiënten nog lang konden wachten en dat ik pas ging toen ik zeker geholpen werd. We mochten pepti gaan halen ( dit krijg je overigens pas van de verzekering als het een bewezen kma is) en na 2 dagen zou mevrouw bellen. Na 1 fles werd ons kindje al rustiger en na 2 flessen viel ze spontaan is slaap. Na veel testen bleek ons kindje wel zeker kma te hebben. 1000 maal excuses vanaf de huisarts uiteraard netjes en heb haar daar ook vriendelijk voor bedankt maar gezegd dat ze eens naar het moeder gevoel van de ouder moest luisteren. Onze 2e dochter nu 13 weken oud heeft een extreme vorm van kma en zit aan de neocate. Wij wisten zelf al hoe of wat dus zijn op eigen initiatief pepti gaan halen en uiteindelijk na de provocatietest moesten we over op neocate! Je kan zelf bij de apotheek of etos een blik pepti kopen ( eigen kosten). Reageer je kindje gelijk een stuk rustiger na een aantal flessen kan je er vanuit gaan dat het kma is. Laat je niet op je kop zitten en sla met je vuisten op tafel! Ze kunnen dan wel huisarts zijn maar daar moet je schijt aan hebben! Luister naar je moeder gevoel en kom zeker op voor je kindje! Als dit echt kma is heeft je kindje zoveel pijn en zijn die darmen echt helemaal overstuur en je kindje hierdoor ook!

5 maanden geleden

Dat klinkt heftig en heel zwaar voor je ❤️ ik zou zoals hier ook al genoemd ook heel duidelijk zijn tegen de huisarts dat je een doorverwijzing wilt en op eigen houtje alvast pepti of neocate proberen. Niet elke baby heeft dezelfde symptomen en een baby hoeft ook niet alle symptomen te hebben, volg je moedergevoel

5 maanden geleden

Alles wat je omschrijft is herkenbaar. Ik kan alleen maar adviseren om naar je gevoel te luisteren en vooral bij huisarts of kinderarts met de vuist op tafel slaan. Dit was bij ons ook nodig en wij zitten nu uiteindelijk op neocate. Ons dochtertje heeft een extreme vorm van kma. Icm met de reflux was eerst echt zoeken maar omdat de vader kma heeft gehad was het voor ons eigenlijk al meteen duidelijk. Dus als een van beide ouders kma heeft gehad of in de dichtstbijzijnde familie (broer, zus van vader of moeder) kma heeft gehad ga er dan maar van uit dat het kma is. Bij ons was ook geen eczeem oid alleen heel erg overstekken, huilen en krampen. Kijk ook uit met jbpm dat die geen melk sporen bevatten. Om te testen kan je alvast zelf beginnen met pepti. Mocht dat ook maar iets van resultaat bieden zou ik dit zeer zeker met de huisarts bespreken of desnoods met spoed een verwijzing naar het ziekenhuis vragen bij een kinderarts of diëtist. Heel veel sterkte en hopelijk komt er snel duidelijkheid

5 maanden geleden

Reactie op Lea050

Alles wat je omschrijft is herkenbaar. Ik kan alleen maar adviseren om naar ...
Indd die jbpm is een goeie van je. Wij hebben die van: natuurlijk natuurlijk. De jbpm van de kruidvat bevat ook nog koemelk eiwitten.

5 maanden geleden

Reactie op Baby-2021|

Indd die jbpm is een goeie van je. Wij hebben die van: natuurlijk natuurlij ...
Klopt dat was voor ons het laatste setje om te krijgen wat we nu hebben en dat is een blije baby. Het zijn dingen waar je niet meteen bij stil staat ook onze kinderarts was perplex toen wij deze conclusie trokken nadat wij abrupt stopten met de kruitvat jbpm. Wij gebruiken nu nutriton. Dit nog steeds vanwege de verborgen reflux.

5 maanden geleden

Heel erg bedankt voor jullie reacties, helpt me enorm ❤️ ik had pepti een maand of 2 geleden al in huis gehaald in wanhoop. Durfde het achteraf niet meer te geven omdat hij al zo overstuur was en ik was bang dat hij nog meer last zou krijgen en alles maakte me onzeker. Ik heb nu net een flesje gemaakt met pepti en hij heeft 150 ml ervan op, nog steeds huilen maar stuk minder !! viel daarna als blok in slaap en ik hoor hem nu gewoon echt zijn luiertje helemaal vol poepen. Mijn hart maakt een sprongetje dat hij eindelijk nu wat meer heeft gedronken. Ik hoop zo dat dit het is zodat hij eindelijk wat rust gaat krijgen. De reactie van de jbpm las ik net iets te laat dus die had ik er wel in toegevoegd. Heb morgen ochtend weer een afspraak bij de huisarts en laat me dit keer niet meer afschepen.

5 maanden geleden

Reactie op cjfdej

Heel erg bedankt voor jullie reacties, helpt me enorm ❤️ ik had pepti een m ...
Volhouden ondanks dat ze huisarts zijn en goed opgeleid kunnen ze niet op tegen het moeder gevoel! Je kan op internet gewoon opzoeken johannesbroodpitmeel van natuurlijk natuurlijk. Je heb kleine potjes en grote potjes. Uiteraard kan je ook andere kopen wat je zelf fijn vindt maar kijk wel of het koemelk eiwitten bevat! Mocht je die van natuurlijk natuurlijk kopen is het slim om je pepti en de jbpm eerst samen door elkaar te mixen en dan pas toevoegen aan het water in de fles zodat die jbpm niet gaat klonteren! Succes mama en laat je niet afschepen! Voordat je kindje echt helemaal opknapt kan wel een aantal weken duren want het duurt wel even voor dat die koemelk eiwitten uit het lichaam zijn maar je moet echt wel snel verschil gaan merken maar als ik je reactie zo lees moet dat wel goed gaan komen. Nogmaals succes mama!

4 maanden geleden

Reactie op Baby-2021|

Volhouden ondanks dat ze huisarts zijn en goed opgeleid kunnen ze niet op t ...
Wij hebben idd ook containers waarin wij het van tevoren in mixen en voegen dit aan de bewaarfles met gewone dop waarin wij (nog steeds gekookt) water hebben toe om het vervolgens te schudden. Daarna voegen wij het in de gewone fles. Idd volhouden het heeft even tijd nodig, maar na een aantal voedingen moet je al wel iets van resultaat kunnen zien. Wat bij ons ook nog een boosdoener was was de vitamine D van Kruidvat. Dit zorgde ook voor krampjes. Wij zijn over gegaan op die van Laveen. En wat artsen betreft heeft baby-2021l gelijk. Daar kan ik uit ervaring over meepraten. Blijf naar je moedergevoel luisteren dan komt het zeker goed.

4 maanden geleden

Wij hebben dit precies zo. Ook die roggel wat al lang zo is.. Morgen ook beginnen met de pepti.

4 maanden geleden

Ik zou gelijk pepti ophalen! En gelijk proberen. Heeft hier heeel goed gewerkt. Uiteindelijk geen koemelkallergie maar omdat pepti veel lichter verteerbaar is gaan babys hier heel goed op. Ik zou het echt eens 2 weken gaan proberen. Mocht hij hier wel goed op reageren kan je het cb vertellen en kun je een verwijzing krijgen naar het ziekenhuis voor een gesprek en misschien koemelkallergie test. Wij zijn het aan het afbouwen en het gaat super. Het is even duur maar je hebt er het echt voor over.

4 maanden geleden

Reactie op cjfdej

Heel erg bedankt voor jullie reacties, helpt me enorm ❤️ ik had pepti een m ...
Wat goed! Heb je al meerdere flessen gegeven? Mooi dat je kindje er baad bij heeft. Hier dus gelijk zo! Echt heel fijn gevoel is dat he.

4 maanden geleden

Lieve mama! Wat ben jij ongelofelijk sterk, want waar je doorheen gaat is zo fucking zwaar. Je kindje zien lijden maakt dat je als moeder zelf ook lijdt. Wij hebben ook een hele pittige start gehad met ons meisje als het aankomt op voeding. Ik deed borstvoeden en kv bij. Dit was eerst van koemelk. Nou wat een ramp was dat... alles wat jij omschrijft had mijn meisje ook, echter, bleef ze wel goed drinken... nooit geen bloed in de poep of slijm dus volgens cb geen kma. M'n vriend en ik waren door de opties heen, want net als jij alles geprobeerd en speciale voeding durfde we niet zomaar te geven want inderdaad: wat als je iets erger maakt?! Uiteindelijk zijn we overgestapt, puur op gevoel, op geitenmelk. Let wel! Geitenmelk bevat bijna dezelfde soort eiwit als koemelk (ook dierlijk), maar is hypoallergeen, dus lokt het geen ontstekingen of andere narigheid uit. Dus wij dachten FUCK IT, het is ons kind dus wij bepalen wat goed is en niet het cb. Ik kan je vertellen dat al haar kwalen zijn verdwenen. Ze poept makkelijk, doet geen hazeslaapjes meer (van max 10 min ofzo) en is zoveel vrolijker!! Het ligt niet alleen aan de geitenmelk, want we hebben ook veel veranderd ij huis qua energie (dit klinkt zweverig, maar een osteopaat zei ooit dat ik, logischerwijs, mega gespannen was en dat alles verergerde, de baby nam mijn spanning over...) sinds we dit alles zijn gaan doen/veranderen genieten we zo hard van onze baby! Moraal van dit hele lange verhaal: volg - je - gevoel!! Hoeveel mensen tegen mij zeiden: niet zomaar geitenmelk gaan geven of kloten met voeding. Meid, je kan niet anders als je kind zo struggled . Toekijken en het cb volgen is in ieder geval GEEN optie!

4 maanden geleden

Hij heeft sinds gisteravond 3 volle flessen gedronken van 150 ml zonder te krijsen en dat is echt een wereld van verschil vergeleken normaal. Vanochtend huisarts geweest en doorgestuurd naar een kinderarts. Ze vond het een goed idee dat ik begonnen was met pepti. Dus nu even aankijken hoe dit gaat maar het lijkt heel goed te gaan 🥰

4 maanden geleden

Reactie op cjfdej

Hij heeft sinds gisteravond 3 volle flessen gedronken van 150 ml zonder te ...
Wat fijn te horen dat het beter lijkt te gaan en dat de huisarts daar nu ook gehoord aan geeft. Hopelijk duurt het niet te lang voor je bij de kinderarts terecht kunt maar de eerste stap is gezet Heel veel succes!

4 maanden geleden

Reactie op cjfdej

Hij heeft sinds gisteravond 3 volle flessen gedronken van 150 ml zonder te ...
Super hopen dat dit nu door zet en dat je kindje en jullie weer tor rust gaan komen! Even een tip: zolang het niet bewezen is dat het kma is moet je zelf je pepti kopen dit is niet goedkoop maar kijk op marktplaats! Veel mensen verkopen het daarop voor veel goedkoper dan in de winkel. Het kost al zoveel en zodra het een bewezen kma is krijg je het vanuit je verzekering. Scheelt je toch weer iets in je portemonnee.