13 Reacties

3 maanden geleden

Al geprobeerd door iemand anders de fles te laten geven en jij niet in de buurt te zijn?

3 maanden geleden

Reactie op R2024

Al geprobeerd door iemand anders de fles te laten geven en jij niet in de b ...
Heb ik 1x gedaan mijn vriend laten doen. Maar mijn vriend werkt namelijk van ‘s morgens tot ‘s avonds wanneer hij al in bed ligt🫠

3 maanden geleden

De zuigbehoefte van een baby neemt na vier maanden ongeveer af en daarom zeggen ze ook om na zes weken al meteen te oefenen met de fles. Maar weet natuurlijk je achtergrond niet. Ik zou een pre-logopediste inschakelen. Die kan met je meekijken qua tips voor het pakken van de fles. Wat ik hier vaak heb gelezen is dat de Lansinoh fles het beste wordt gepakt door baby’s die in het begin de fles niet pakten.

3 maanden geleden

Reactie op Sproet

De zuigbehoefte van een baby neemt na vier maanden ongeveer af en daarom ze ...
Heb er ook na die weken mee geoefend maar denk dat hij gewoon niet van plastic in zijn mond houd😅. Want vanaf begin heb ik ook een speen proberen te doen bij hem maar dat wou die ook niet. Bedankt voor je tip ik ga er mee aan de slag!

3 maanden geleden

Wij hadden ook een flesweigeraar. Nu pakt ze de fles meestal wel (nog niet altijd, maar gaat steeds beter). Wat bij ons werkte: - De flessen van Lansinoh (de kleine variant) hielpen bij ons; - Ik moest de eerste keren dat ze het pakte echt uit de buurt zijn. Mezelf niet laten zien/horen; - Afleiding werkt. In de armen van iemand weigert ze de fles nog steeds. We leggen haar neer op boxkleed met wat afleiding en dan pakt ze de fles zijwaarts terwijl ze op haar rug ligt (inmiddels ook regelmatig op haar zij). Ik heb laatst zelf ook voor het eerst de fles kunnen geven. Bij ons gaat het dus steeds beter, dus ook minder afleiding nodig.

3 maanden geleden

Ja dit hadden wij ook met onze eerste… en het is helaas nooit veranderd.. tot 21 maand fulltime aan de borst gedronken. Enige wat ik kan zeggen is, nu kijk ik terug en is de tijd alsnog gevlogen… En vanaf 6 maand hebben wij hem geleerd uit een rietjes beker te drinken, daar kreeg hij water in. Kunstvoeding luste hij niet… maar misschien kun je het wel proberen straks en lust jou zoon er wel kunstvoeding uit of gekolfde melk..

3 maanden geleden

En probeer eens een normale fles (niet brede hals!) Want nu bij mijn tweede heb ik gelijk de lactatiekundige gebeld want ik wou t niet nog een x mee maken…. Die vertelde dat die brede hals puur marketing is van bedrijven en juist de normale fles en speen beter bij bv past kwa aanhappen dan zoon brede hals fles…

3 maanden geleden

Wat sproet zegt. Ik vrees eerlijk dat je misschien de boot hebt gemist, vanaf 3 maand neemt de zuigreflex af en moeten ze het vanbuiten weten hoe het moet. Ik zou zsm een preverbale logopedist inschakelen! Liever gisteren dan morgen. Wij hadden bij de oudste ook zo lang aangemodderd en nooit meer goed gekomen. Fles weigeraar tot 1,5 jaar.

3 maanden geleden

Reactie op Sproet

De zuigbehoefte van een baby neemt na vier maanden ongeveer af en daarom ze ...
Klopt! Wij hebben dit ook gehad en onze zoon drinkt inmiddels dus wel uit de fles en wij hebben ook de Lansinoh :)

3 maanden geleden

De Lansinoh fles werkte bij ons heel goed toen ze begon met weigeren. Daarna niet meer geweigerd.

3 maanden geleden

Reactie op Imke_92

De Lansinoh fles werkte bij ons heel goed toen ze begon met weigeren. Daarn ...
Na hoeveel weken/dagen begon die de fles te accepteren en hoe oud is je dochtertje?

3 maanden geleden

Reactie op Desna

Na hoeveel weken/dagen begon die de fles te accepteren en hoe oud is je doc ...
Ze dronk eerst uit de dr Brown fles, maar weigerde die ineens van de een op andere dag. Ze was toen bijna 4 maanden. Toen we de Lansinoh fles hebben aangeschaft dronk ze gelijk weer goed uit de fles. In eerste instantie kleinere porties, maar dat werd snel beter. Ze is nu 6 maanden en geen problemen meer. Mogelijke tips ook nog lopend de fles geven terwijl je een liedje zingt. Melk iets warmer maken dan 37 graden, speen van de fles in je bh stoppen zodat hij warm wordt en naar jou ruikt.

3 maanden geleden

Reactie op Desna

Na hoeveel weken/dagen begon die de fles te accepteren en hoe oud is je doc ...
En ik geef verder ook de borst, maar elke dag zelfde moment de fles aanbieden ook helpend. Of beginnen met tussendoor (als hij geen honger heeft) een klein beetje in de fles aanbieden, 40 ml bijv.