48 Reacties
één maand geleden
Reactie op Babygirlfeb24
Is het een optie om rond 17:00/17:30 nog een rondje met de kinderwagen / dr ...
Gisteren om 5 uur even een dutje laten doen en is om half 7 naar boven gegaan daarna flesje en als nog kwart over 5 wakker ook romper lange mouw aan gedaan en boxpakje en slaapzak , na half uur slaapje is die actief vrolijk wakker en na 2 a 2.5 uur is die weer moe
één maand geleden
Reactie op melis2024
Helaas zegt consultatie bureau en de diëtiste dat hij genoeg drinkt ze hoev ...
Het kan ook zijn dat hij gewoon meer toe is aan vaste hapjes. Mijn dochter wilt er nog niet heel erg veel van weten. Met 8 maand mag je al meer uitbreiden. En idd een draagdoek kan ook heerlijk zijn voor de slaapjes. Alleen kan je zelf nog niet bijtanken. Of vraag famillie/vrienden of ze een dag kunnen oppassen met evt logeren zodat jij even kan bijtanken.
één maand geleden
Het zou heel goed kunnen dat je kindje oververmoeid is en daardoor zo vroeg wakker wordt en geen lange dutjes doet overdag. Probeer het eens te doorbreken door een paar dagen langere dutjes te laten doen in de draagzak en te kijken naar de slaap hygiëne. White noise, donkere kamer, warm genoeg aangekleed? Nog honger? Waarom wordt hij wakker?
Goed laten eten en drinken overdag. Als je eind van de middag wil over bruggen ook draagzak gebruiken. Volg de Instagram bureau van slaap, daar zie je ook tips voor langere dutjes en vroege vogels. Hun en mijn motto is ‘slapen doet slapen’ dus te weinig slaap overdag betekent vaak vroeg wakker of moeilijk slapen in de nacht.
één maand geleden
Reactie op liefehhmii
Het zou heel goed kunnen dat je kindje oververmoeid is en daardoor zo vroeg ...
Ja zou het niet weten eten doet die goed en is gewoon ook een vrolijk druk kindje , donkere kamer heeft die white nose staat aan heb ook hem al warmer aangekleed maar word dan juist wakker omdat die het te warm heeft
één maand geleden
Reactie op melis2024
Ja zou het niet weten eten doet die goed en is gewoon ook een vrolijk druk ...
Probeer anders eens de 2-3-4 regel. Ochtend na 2 uur wakker naar bed. Daarna na 3 uur wakker naar bed, daarna na 4 uur voor de nacht naar bed tenzij hij voor half 3 uit zijn middag dutje kwam, dan rond half 5 nog een half uur dutje in de draagzak
één maand geleden
Reactie op melis2024
Maar hij is al vanaf kwart over 5 wakker dan kom je niet echt uit met de 2 ...
Bij ons ook tussen 5 en 6, maar dan doe je dus nog een na middag dutje in de draagzak om de tijd tussen middag dut en avondslaap te overbruggen
één maand geleden
Wij hebben veel gehad aan baby in een droomritme (boek)
Onze kleine meid is ook een slechte slaper en kan het nog niet helemaal zelfstandig.
Heb je al eens geprobeerd om samen met hem te liggen voor een dutje? Misschien dat hij dan langer slaapt met jouw nabijheid als troost.
Het is verdomd pittig ik leef met je mee🤍
één maand geleden
Reactie op Velvet91
Wij hebben veel gehad aan baby in een droomritme (boek)
Onze kleine meid is ...
Ik ben bang als ik hem bij mij in bed leg dat we op hem gaan liggen dus dat durf ik niet en we hebben het al eens geprobeerd en toen begon die ook te spelen in ons bed , ja is behoorlijk pittig we hebben hem gisteren om half 5 nog een dutje laten doen dus ben benieuwd hoelaat hij wakker word om 3 uur nog een fles gegeven toen was die wakker.
één maand geleden
Reactie op melis2024
Gisterenavond om 7 uur naar bed en om 3 uur wakker fles gegeven en kwart ov ...
Wat je probeert moet je een week volhouden om resultaat te zien. Niet na 1 dag opgeven 💪🏻
één maand geleden
Je zult het echt moeten gaan rekken.
Als hij zo vroeg wakker is zo lang mogelijk laten liggen. Hij moet leren dat het nog nacht is.
Is hij voor 6 uur wakker dan rek je het tot half 9. Red hij het echt niet laat je hem een powernap van 10 minuten doen.
Je zult heel rigoureus moeten zijn.
Hier hebben we maanden lang met hetzelfde probleem gezeten. Ik vond het aan het begin heel moeilijk om hem te laten huilen, maar nu gaat hij zonder gezeur zelf wakker naar bed, ik geef hem een kusje moet misschien nog een keer terug voor een speen maar hij heeft geleerd zelf in slaap te vallen.
Nu vaste slaaptijden tussen 08:30-09:00. 12:00-12:30. En een powernap om 15:00 van maximaal 45 minuten. Om half 7 ligt hij in bed.
We hebben nog steeds vroege ochtenden maar de dagen zijn minder intensief en draaglijker.
Het zal echt even heel moeilijk zijn, maar je moet doorzetten en misschien werkt dit ook niet voor jou kindje. Maar weet hoe hopeloos je ervan kan worden