Help! Wat moet ik doen? Ik moet binnen 2 dagen gesloten hebben wat het gaat worden.
Korte uitleg van mijn situatie:
Ik ben werkzaam in de zorg(0-uren) en het onderwijs(24-uren). De planning was weer in het onderwijs voor 2 dagen(16uur) de rest ouderschapsverlof. 1 dag zou mijn partner thuisblijven en 1 dag zijn vader. Nu kwamen we er een aantal maanden geleden al achter dat zijn pa zijn gezondheid niet optimaal is en dat hun opvoedmening afwijkt van de onze. Daarom eindelijk een opvang gevonden(ik ben absoluut geen voorstander van opvang dus dit was een hele klus). Nu heeft mijn partner een middag/avond(avonddienst in de zorg) geoefend met "Oppassen" en die geeft nu aan dat 1 dag thuis zitten voor hem geen optie meer is. Lastig met zijn eigen bedrijf en een baby is niet zijn ding.
Nu heb ik een aantal opties;
*volledig huismoeder worden. Ik ben altijd veel aan het werk geweest tot vorig jaar, bezig bijtje, dus dit zal wennen worden en weet niet hoe goed dat voor mij persoonlijk gaat zijn. Maar voor de kleine man heb ik alles over.
*in de zorg wanneer mijn partner eerder thuis kan komen van het werk en/of avond en weekenddiensten. Werk via flexbureau dus dit is gemakkelijk te realiseren, maar verdient niet goed.
* in het onderwijs en dan 2 dagen opvang. Ik ben extreem bang dat mijn kleine iets tekort komt en er misschien wel iets ergs gaat gebeuren op de opvang(bijv een ernstige val of misbruik), ja ik weet dat dit weinig voorkomt maar toch is er een kans en die kan is er bij mij thuis niet.
Alle keuzes kunnen van tijdelijke aard zijn, maar het voelt als een mega belangrijke beslissing.
Schoonmoeder is geen optie, de band met mijn schoonmoeder hangt al 6 jaar aan een zijden draadje.
En eigen ouders heb ik niet.
Wat zouden jullie doen? Meer informatie nodig, vraag gerust.