249 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Britterbal

Oh en lichamelijk vergeet ik helemaal. Ik voelde wat steken rondom mijn sc ...
Herkenbaar, bezoekje aan de osteopaat heeft bij mij geholpen en ik loop nu ook bij een fysiotherapeut

6 maanden geleden

Sinds 7 weken pp heb ik vaker last van rugpijn, daarvoor had ik dit nog niet. Baby is nu 10 weken. Dinsdag ga ik naar de osteopaat voor mijn bekken en rug.

6 maanden geleden

Hebben jullie ook wel eens dat jullie ineens worden overvallen door een gevoel van eenzaamheid? Ik heb het steeds meer. Als mijn man de deur uit stapt ben ik meteen verdrietig. Kan echt genieten van mijn kleine, maar mis echt de ‘volwassen’ interactie. Voor zij geboren was, was ik altijd alleen omdat hij internationaal chauffeur was. Kan me er nu niks meer bij voorstellen 😅

6 maanden geleden

Reactie op Britterbal

heeft iemand tips voor mijn warrige hoofd? ik word er gewoon moe van. Ik be ...
Geen tips maar wel herkenning! Vooral met veel prikkels en drukte word ik helemaal raar in m'n hoofd 🫣 hoop dat dat toch wel wat beter is over een aantal week als ik weer aan t werk moet 😅

6 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Hebben jullie ook wel eens dat jullie ineens worden overvallen door een gev ...
Ik plaatste dit ook een paar berichten terug. Mis gewoon even vriendinnen klets 😅

6 maanden geleden

Ik plaatste dit ook een paar berichten terug. Mis gewoon even vriendinnen k ...
Ja inderdaad 😅… Ik zag eerst heel erg op tegen weer gaan werken. Maar kijk er nu steeds meer naar uit. Dat het weer een beetje normaler wordt 😅

6 maanden geleden

Reactie op Pdw91

Geen tips maar wel herkenning! Vooral met veel prikkels en drukte word ik h ...
Dat hoop ik ook zo. Mijn officiële verlof zit er op maar ik heb nog een maandje vrij. Misschien de hond Memory leren kan ik met haar memory spelen 🤣 mijn man zit daar denk ik niet op te wachten

6 maanden geleden

Zijn er mama’s die gaan zich nog ziek melden als ze weer aan het werken moeten ? die nog niet qua gezondheid goed genoeg voelen om weer volledig te gaan werken ?

6 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Zijn er mama’s die gaan zich nog ziek melden als ze weer aan het werken moe ...
Ja, ik ga mij deels ziekmelden. Ik ga volgende week beginnen met 2 uur per dag en dan zie ik het wel

6 maanden geleden

Reactie op Britterbal

Dat hoop ik ook zo. Mijn officiële verlof zit er op maar ik heb nog een maa ...
Haha hier net zo! Hopelijk 'ontprikkelen' we nog even in die maand 🤪

6 maanden geleden

Reactie op anja777

Fijn dat er een topic is hierover! Ik voel me zowel mentaal als fysiek sl ...
Oh wat herkenbaar! Ik ben vier weken na de bevalling (nu bijna 9 weken geleden) ook opnieuw gehecht omdat hechten niet goed was gegaan. Hierdoor voelt het alsof ik qua herstel vier weken achterloop. Daaronder voelt het soms heel vreemd, besproken met gynaecoloog en die gaf aan dat het sowieso nooit meer helemaal hetzelfde weer wordt dus ook wennen is. Maar wat meespeelt zijn littekens die nu erg op spanning staan en daardoor strak trekken. Dat wordt soepeler. En heb nog weinig bekkenbodemkracht. Voelt soms alsof al m'n organen zo uit m'n vagina kunnen vallen... Maar dat mag ik binnenkort gaan trainen.

6 maanden geleden

Ik heb een katheter gehad tijdens de bevalling. Sindsdien pijn bij drukken als ik plas en donkere urine. Iemand die dit herkent?

6 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Ik heb een katheter gehad tijdens de bevalling. Sindsdien pijn bij drukken ...
Ik denk dat dit eerder door de bevalling kan komen. De kleur is sowieso niet katheter gerelateerd. Stomme vraag maar drink je wel genoeg? En is t drukken als je druk zet tijdens het plassen of al als je gaat zitten?

6 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Hee! Ik herken de pijn bij het drukken. Hoelang geleden ben je bevallen?

6 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Kan een teken zijn van te weinig drinken. Anders huisarts even vragen om blaasontsteking of bloed bij de urine uit te sluiten. Wel even de katheter bij vermelden

6 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Na 3 weken het werk te hervatten (bij de oudste) had ik me terug ziek gemeld tot de oudste 8 maanden was. Hij was een flesweigeraar (en kon niet kolven op het werk) en ook vaste voeding wou hij niet, waardoor hij 's nachts om het uur borstvoeding vroeg (overdag afgebouwd omdat ik dus niet kon kolven op het werk, sta alleen met zieke kinderen en mag hen niet alleen laten om te kolven). Daardoor was ik oververmoeid en zeer vatbaar voor de ziektes van die kinderen. Met 8 maanden ging het eindelijk iets beter (nog maar 2 á 3x wakker worden 's nachts ipv elk uur)en ben ik terug aan het werk gegaan owv financiële redenen ook.

6 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Ik zit hier dus ook echt mee, ik ga naar de psycholoog voor postnatale depressie, ptss en wie weet welke ellende er nog meer uit gaat komen maar ik vraag me af of ik mij hiervoor ziek moet melden. Ik heb nog 9 weken verlof ipv dat ik het weer opbouw.

6 maanden geleden

Ik denk dat dit eerder door de bevalling kan komen. De kleur is sowieso nie ...
Het is echt bij druk zetten met plassen. Soort blauwe plek gevoel/beurs

6 maanden geleden

Reactie op Kimkb

Hee! Ik herken de pijn bij het drukken. Hoelang geleden ben je bevallen?
8 weken

6 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Ja, ik ben 4 weken na de bevalling opnieuw gehecht dus lichamelijke herstel duurt langer. Heb met werk besproken dat ik minimaal 4 weken ziekteverlof heb na mijn verlof en indien nodig langer, afhankelijk van mijn herstel...