249 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Zijn er mama’s die gaan zich nog ziek melden als ze weer aan het werken moe ...
Ja helaas hier mij ziekgemeld sinds woensdag, mijn bevalverlof was afgelopen. Dochter is nu 10 weken. Officieel had ik betaald verlof, vakantieuren ed opgenomen. Maar ik heb naast een postnatale depressie nog last van bekkenbodemklachten (zitvlak, waardoor ik beperkt mag zitten en lopen). Ik mag nog niet eens buik oefeningen doen omdat mijn bekkenbodem nog niet sterk genoeg is. Dus laat staan dat ik mijn cliënten had kunnen verzorgen (ben begeleider vgz, laag niveau, dus lichamelijk zwaar). Nu is het zwangerschaps gerelateerd dus krijgt mijn werk het goed vergoed. Als ik.me later zou ziekmelden moet het uit hun eigen verzekering en doen ze vast moeilijker.

5 maanden geleden

Reactie op Vlinder1985

Ja helaas hier mij ziekgemeld sinds woensdag, mijn bevalverlof was afgelope ...
Wat vervelend lieverd, die postnatale depressie. Ik lees wel dat het goed te behandelen is. Heb je hulp ingeschakeld?? ❤️

5 maanden geleden

Ppff even klagen: ik ben ZO moe... ik kan nauwelijks m'n ogen open houden. Baby sliep gisteren van 20:30 tot 03:00. Best goed, alleen ik viel pas om 23:00 in slaap dus uurtjes gemist😅🥹. Vandaag voel ik echt alsof ik onder een bus heb gelegen. Ik kan enerzijds zo uitkijken naar een nachtje die langer is dan 4 uur. Aan de andere kant weet ik dat dit nog wel is jaren kan duren (als het tegenzit). Mama's, hoe komen jullie de dagen door met zo weinig slaap? Het vaatje waar ik normaal uit tap, is nu ook even leeg🥴

5 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Ppff even klagen: ik ben ZO moe... ik kan nauwelijks m'n ogen open houden. ...
Zo herkenbaar. Mijn nachten bestaan ook uit 4 uurtjes slaap. Elke ochtend ben ik zwaar overprikkeld en echt oververmoeid. Ik heb wel het idee dat het steeds wat meer went, maar eigenlijk ben ik zooo op! Ik probeer de dag zo fijn mogelijk te maken. Dus als hij slaapt of stil in de box ligt doe ik echt even iets wat ik leuk vind, maar ook als hij wakker is kijk ik een serie soms of gaan we een ijsje halen (we=ik). En savonds met hem naar bed om 9 uur. Wel pittig.

5 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Wat vervelend lieverd, die postnatale depressie. Ik lees wel dat het goed t ...
Ik begin morgen met antidepressiva. Vind het erg spannend, vanwege de mogelijke bijwerkingen. Eerder wel een tijdje aan een ander middel gezeten, dat gaf in het begin vreselijk oorsuizen. Schrok me toen dood.. Verder ligt er nog een verzoek bij de gemeente voor een instantie dat dingen doet voor moeder-kind. Was daar door de ggz naar doorverwezen. Ik hoop dat het helpend is.

5 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Dit voel ik enorm. Hoewel onze zoon prima slaapt kan ik soms na de nachtvoeding mijn slaap niet meer vinden. Dan gaan we om 4 weer slapen en dan kan ik vaak nog twee uur tillen voordat onze andere zoon er staat of de wekker voor werk gaat. Hoe ik wakker blijf? Gelijk water drinken in de ochtend, niet besparen op koolhydraten (wel uitkijken met calorieën) en af en toe elektrolyte in het water. Soms een kop koffie en mijn man en ik stemmen af hoe we erin zitten die dag en proberen voor elkaar te compenseren als het kan.

5 maanden geleden

Lijkt me super lastig als je niet aan je uren slaap toe komt... Ik hoop voor jullie dat het ten positieve zal veranderen komende tijd. Daarin hebben we geluk met onze dochter dat ze op dit moment van 22:30 tot een uur of 6 doorslaapt 🙈. Ondanks dat ik dan zelf ook slaap ben ik daarna nog steeds moe. Dus dan moet het voor jullie nog veel erger zijn..

5 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Herkenbaar, bij onze eerste een extreme situatie meegemaakt waarin zoon elk uur van de nacht wakker werd. Hoe ik het heb overleefd? I don't know? Overleven is vaak gewoon het codewoord. En hulp vragen! Ik heb tijdelijk ziekteverlof genomen, op haar vrije dagen was het mijn vrouw haar beurt. De baby overdag naar familie of KDV (als ze al wat ouder zijn) brengen om overdag bij te slapen, babysit om toch eens ontspanning te nemen, iets dat je energie geeft (bij mij is dat creatief bezig zijn, zwemmen en sauna). ZELFZORG!

5 maanden geleden

Reactie op Vlinder1985

Ik begin morgen met antidepressiva. Vind het erg spannend, vanwege de mogel ...
Mag ik vragen welke antidepressiva je krijgt? Ik heb het ook geslikt , de bijwerkingen kunnen even wat vervelend zijn maar duurt echt maar even en daarna zal je je snel beter voelen!!

5 maanden geleden

Reactie op Pdw91

Mag ik vragen welke antidepressiva je krijgt? Ik heb het ook geslikt , de b ...
Ik hoop het ook. Voorheen escitalopram wel gehad (3 keer een periode) en nu venlafaxine voorgeschreven gekregen. Dat hoop ik!

5 maanden geleden

Reactie op Zsannie

Zo herkenbaar. Mijn nachten bestaan ook uit 4 uurtjes slaap. Elke ochtend b ...
Wat voor leuks doe je voor jezelf?

5 maanden geleden

Reactie op karien84

Herkenbaar, bij onze eerste een extreme situatie meegemaakt waarin zoon elk ...
Damn girl, RESPECT❤️❤️❤️❤️

5 maanden geleden

Reactie op Vlinder1985

Lijkt me super lastig als je niet aan je uren slaap toe komt... Ik hoop voo ...
Wauw wat ideaal!! Ik moet zeggen, ons meisje slaapt nu van 1900/20:00 tot 01:00/02:00. Goddank slaapt ze meestal gelijk weer in als we haar hebben gevoed. Maar de breuk op je nacht blijft gewoon me-ga pittig

5 maanden geleden

Reactie op Vlinder1985

Ik hoop het ook. Voorheen escitalopram wel gehad (3 keer een periode) en nu ...
Aah oké die ken ik niet.. hoop voor je dat het snel z'n werk doet 🙏

5 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Wauw wat ideaal!! Ik moet zeggen, ons meisje slaapt nu van 1900/20:00 tot 0 ...
Ja dat lijkt mij ook heel pittig. Petje af voor alle moeders die in de nacht nog moeten voeden!

5 maanden geleden

Ik ben begonnen met sporten! 💪🏼

5 maanden geleden

Merk dat ik het deze keer (2e keer pp) mentaal veel zwaarder heb met mijn pp lichaam dan de vorige keer. Heb na 2 keizersnedes, de laatste 9 weken geleden, een dikke flubber buik overgehouden die maar niet wil slinken. Geef borstvoeding dus echt weinig eten durf ik niet. Ben de hele dag in touw met 3 kids onder de 3, geen tijd om te sporten buiten de deur behalve wandelen. Zit er echt ff doorheen. Iemand tips?

5 maanden geleden

Reactie op Twinmom94

Merk dat ik het deze keer (2e keer pp) mentaal veel zwaarder heb met mijn p ...
Lieverd, accepteren accepteren accepteren. Wat jij doet is al op zichzelfstaand een sport!! Nee je creëert er misschien geen sixpack mee, maar het kost veel energie en je moet er ook topfit voor zijn. Accepteer je pp lichaam, hoe moeilijk ook. In het westen willen we maar gelijk in dat perfecte plaatje passen, terwijll lieve mama er meer mama's zijn met jouw type lijf na de bevalling dan mama's met gelijk een fit lichaam. Ik ontken hiermee niet je gevoelens hoor. Je mag natuurlijk balen van je buik en het is begrijpelijk dat je je weer lekker in je lijf wilt voelen! Ik heb dat ook echt. Mijn buikje is ook 11 pp nog altijd aanwezig. Maar soms helpt het al om bewust te bewegen. Als je met je kleintjes op pad gaat, doe dat dan heel bewust en denk dan: Ok ik ga nu ook bewegen voor m'n lichaam. Stop ze in de kar en doe een powerwalk bijv. Je bent super bezig.

5 maanden geleden

Reactie op Twinmom94

Merk dat ik het deze keer (2e keer pp) mentaal veel zwaarder heb met mijn p ...
Wil even laten weten dat je niet alleen bent. 🤍

5 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Lieverd, accepteren accepteren accepteren. Wat jij doet is al op zichzelfst ...
Duizendmaal dank! Even flinke tranen na je berichtje maar ook weer even de kracht om er anders naar te kijken!