249 Reacties

5 maanden geleden

Wil even laten weten dat je niet alleen bent. 🤍
Dankje lieve mama!

5 maanden geleden

Reactie op Twinmom94

Duizendmaal dank! Even flinke tranen na je berichtje maar ook weer even de ...
Oh zo fijn lieve vrouw!! En goed dat je alles eruit hebt gegooid. Het is soms ook zo fucking taai allemaal. Een post partum lijf, slaapgebroken nachten, de zorg en dan ook nog de eigen verwachting over hoe je het allemaal moet doen. Onthoud maar dan je geweldig bent zoals je bent. En dat lijf wat je graag wilt komt echt!! Zodra je weer meer in balans bent komt sporten en 'in shape' worden vanzelf.

5 maanden geleden

Wil even laten weten dat je niet alleen bent. 🤍
🩷🩷🩷🩷🩷🩷

5 maanden geleden

Ik moet bijna weer aan het werk (kinderopvang/bso) en loop daar veel, en liep daarnaast ook vaak met de hond het bos in of naar de duinen... ik merk dat ik sinds mijn keizersnede 13 kw pp nogsteeds niet alles kan wat ik voor mijn zwangerschap kon.. ik heb nogsteeds veel last van mijn buik als ik veel (ongeveer half uur/45 min wandel... dit is de zelfde afstand heen en terug naar mijn werk wat ik voorheen met gemak binnen half uur liep heen en terug... ) of boodschappen moet doen met dat gebuk em getil... hoelang zal het duren dat dit over is? Het frustreert mij namelijk enorm dat ik het wil doen en wil kunnen maar dat mijn lichaam mij hierin in de steek laat. Maar hierin baal ik wel meer dat mijn lichaam mij in de steek liet... pe gehad en na de keizersnede bevroor mijn lichaam steeds wanneer ik voor mijn dochter moest zorgen en begon ik zo te trillen dat ik bang was haar te pakken omdat ik schrik had dat ik haar zou laten vallen. Gelukkig heb ik dat overwonnen. Maar al met al maakt het mij zo verdrietig... Door het gebrek van mijn lichaam is zij zo klein geboren en ik voel mij hier zo schuldig over. En hierdoor durf en wil ik haar ook niet weg te brengen of om wat voor mezelf te doen want ik moet nu goed voor haar zorgen om het 'goed te maken' dat ze door mij zo klein was bij de geboorte en moeilijke start heeft gehad. Sorry voor het lange verhaal.. 😔 dank je wel voor het lezen. 🩷

5 maanden geleden

Ik ga zo niet lekker de afgelopen week. Sinds ik mij ziek gemeld heb lijkt alles los te komen. Elke avond als Luna huilt zak ik echt door de grond gewoon. Voel me daarna mega schuldig wat resulteert in nog meer huilen. Dan begint ze enthousiast te brabbelen en dan is t nog meer huilen.

5 maanden geleden

Ik ga zo niet lekker de afgelopen week. Sinds ik mij ziek gemeld heb lijkt ...
Ach liefje, zo herkenbaar! Maar zo goed dat alles even loskomt! Hou het vooral niet tegen. Je lichaam is zich aan het reinigen. Wat betreft je schuld gevoelens. Dat krijg je er volgens mij gratis bij, bij het moederschap. Vraag jezelf af, op het moment van schuldig voelen waar het voor dient? Had je op dat moment echt iets anders kunnen doen, of deed je niet meer dan je best. Dat relativeert de boel soms. Goed dat je je ziek hebt gemeld. En als je wilt chatten, je weet me te vinden. Xx je online vriendin

5 maanden geleden

Reactie op ManonEsmee

Ik moet bijna weer aan het werk (kinderopvang/bso) en loop daar veel, en li ...
Ha Manon, hoe is het nu? Heel herkenbaar wat je schrijft hoor, je bent niet alleen! Ik zit deels met hetzelfde na een spoedkeizersnede, nu 11 weken pp. Heb je het op je werk kunnen / durven aangeven? Het is super lastig te accepteren, maar mij hielp het enorm dat de arts zei: beter nu echt 100% op je grenzen letten dan heel lang op 50% blijven sukkelen. Dat van het laten vallen / verstijven herken ik ook trouwens! Hopelijk lukt het je wat acceptatie te vinden. Je mag altijd even een pb sturen! Sterkte ook!

5 maanden geleden

Mentaal zwaar omdat ik me zo onzeker voel, blubberbuikje en nog die tijgerstrepen op me billen en benen....😮‍💨 en ook voel ik me vaak depri dan gelukkig zeker als hij veel huilt..

5 maanden geleden

Reactie op Cleo81

Ach liefje, zo herkenbaar! Maar zo goed dat alles even loskomt! Hou het voo ...
Lief, dank je mama 🤍

5 maanden geleden

Reactie op Liekebrk

Ha Manon, hoe is het nu? Heel herkenbaar wat je schrijft hoor, je bent niet ...
Hey Lieke, Gaat iedere dag met ups en downs.. ik sta inmiddels op de wachtlijst bij de psycholoog. Die is alleen wel 10 weken. Ik ga door de grond als ze zo overstuur is en niet stopt met huilen. Ik kan haar dan wel wat aandoen omdat ik niet weet hoe ik haar kan laten stoppen.. en als ze eenmaal gestopt is, en ze lacht lief of maakt leuke geluidjes voel ik mij zo schuldig dat ik die gedachtes had. Dat ik alleen maar kan huilen. Kwam vandaag toevallig kinderen en collega's tegen toen ik met vajen even pakketje moet wegbrengen.. kreeg gelijk de vraag van de kinderen wanneer kom je terug? *slik* dat weet ik niet moppie. Als ik weer beter ben. Bij mij. Directe 2 collega's heb ik het wel aangegeven maar nog niet de moed gehad om mijn manager te bellen. Gelukkig tril en verstijf ik niet meer zo zoals in het begin. Helpt denk ik ook dat ze nu wat groter en zwaarder is dan bij de geboorte.. en nu op een gewone pasgeboren baby lijkt kwa groote... ookal is ze al 3 maanden😅

5 maanden geleden

Je cholesterol verhoogt zich in de zwangerschap Das blijkbaar normaal. Hoelang duurt dit voordat weer hersteld?

5 maanden geleden

Jakkes, merk dat ik er weer lekker doorheen zit. Luna wil niet slapen en als ze slaapt is het ontzettend kort. Hooguit 30 minuten. Ik kan dan echt zo boos worden van binnen. Terwijl ik normaal hier veel meer geduld voor heb. Ik werk met ouderen met dementie dus geduld heb ik wel maar nu lijkt het wel alsof mijn keel dichtgeknepen word als ze niet wil slapen en begint te huilen.

5 maanden geleden

Jakkes, merk dat ik er weer lekker doorheen zit. Luna wil niet slapen en al ...
Heel heel herkenbaar. Slaapjes en het gebrek aan geduld en genieten vind ik hier ook ver te zoeken. Ik wijd het hier aan slaaptekort. Ben afgelopen nacht nog maar vroeger naar bed gegaan. Hopen dat het helpt en dat deze fase een beetje gauw voorbij gaat. Ik hoorde de dagen duren lang, maar de jaren gaan snel. Zo voelt het ook echt even.

5 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Heel heel herkenbaar. Slaapjes en het gebrek aan geduld en genieten vind ik ...
Nou dat is zeker waar, de dag duurt af en toe eeuwen. Ik lijd ook echt aan slaap tekort maar die lijkt ook maar niet beter te worden dus moet binnenkort toch maar is bloed gaan prikken. Heb ook het idee dat ik “maar gewoon wat doe”. Iedereen z’n adviezen lijken van elkaar af te wijken en daardoor raak ik elke keer in de oh ik doe alles verkeerd mood. Echt zo frustrerend want Luna doet het super goed en ze is hartstikke gezond en gelukkig.

5 maanden geleden

Meer mensen misselijk? Inmiddels 14 weken geleden bevallen..

5 maanden geleden

- edit admin Micky - Reactie weggehaald, reclame

5 maanden geleden

Ik heb ontslag genomen! Wat een verademing zeg. Ik kon het gewoon niet, alleen de gedachte al. Nu kan ik aan mezelf werken en weer mentaal gezond worden! Wel een hele stap om niet m’n eigen boontjes te doppen. Werk al sinds mijn 13de en ben nooit afhankelijk geweest.

5 maanden geleden

Nou dat is zeker waar, de dag duurt af en toe eeuwen. Ik lijd ook echt aan ...
Ik heb uitslag van mijn bloedonderzoek voor ijzer, maar niets geks. 😅🫣

5 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ik heb uitslag van mijn bloedonderzoek voor ijzer, maar niets geks. 😅🫣
Goed nieuws! Maar wel jammer dat je dan nog niks weet 😅

5 maanden geleden

Goed nieuws! Maar wel jammer dat je dan nog niks weet 😅
True. Vooral omdat ik wel veel lichamelijke klachten heb zoals duizeligheid. 😅