726 Reacties

9 maanden geleden

Wij zitten te kijken naar een wat budget vriendelijker alternatief dan Nutrilon. Maar geen idee of er nog verschillen zijn, of je nog ergens mee rekening mee moet houden?

9 maanden geleden

Reactie op Gwennabeez

Wij zitten te kijken naar een wat budget vriendelijker alternatief dan Nutr ...
Ik zou even kijken naar de aflevering over kunstvoeding van de keuringsdienst van waarden :) is gewoon online te vinden. Ze laten daar duidelijk zien dat alle merken aan minimale eisen moeten voldoen en dat huismerken dus in principe minimaal dezelfde samenstelling hebben als nutrilon e.d. Was een half uurtje volgens mij en erg interessant!

9 maanden geleden

Reactie op Gwennabeez

Wij zitten te kijken naar een wat budget vriendelijker alternatief dan Nutr ...
Wij zijn bij de eerste gegaan voor hero stond als nummer 1 En ook omdat hij echt in elke supermarkt drogist ook te koop was Nu gaan we dat weer doen als de borstvoeding weer niet lukt

9 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Ik zou even kijken naar de aflevering over kunstvoeding van de keuringsdien ...
Ze hebben alleen in de basis dezelfde samenstelling daarnaast mogen ze nog andere toevoegingen doen. Dus dat kan verschillen

9 maanden geleden

Wij hebben bij de 1e kruidvat eigen merk gegeven en zijn/waren daar heel tevreden over. We gaan dit nu weer meteen geven bij de 2e!

9 maanden geleden

Bij onze oudste lukt de borstvoeding niet, gelukkig met kolven nog een tijdje kunnen doen maar toen toch over op flesvoeding. Wij begonnen met nutrilon idd 'omdat het een A-merk is' (beetje naïef misschien). Daarna die aflevering van de keuringsdienst gekeken en gewoon een keuze gemaakt. Vooral gekeken waar geen onnodige zaken werden toegevoegd zoals suiker (alleen noemen ze het vaak weer anders). Werd uiteindelijk kruidvat eigen merk.

9 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Ik zou even kijken naar de aflevering over kunstvoeding van de keuringsdien ...
Thanks voor de tip! Gaan we doen 👍🏻

9 maanden geleden

Ik wou eerst beginnen met Kruidvat eigen merk voeding want ja alle poedermelk moet aan wettelijke eisen voldoen, + ik werk er dus lekker makkelijk mee nemen straks 😂 maar de ‘hulpstoffen’ kunnen anders zijn.. nu heb ik in de intake van de kraamzorg + van m’n beste vriendin (die ook kraamverzorgster is) + recensies over de kv voeding gehoord/gelezen dat echt veel baby’s in het begin ervan afvallen.. vast niet alle maar procentueel meer dan de helft iig .. daarop toch besloten om eerst nutrilon te gaan gebruiken (ook bij m’n 1e gedaan) en als ie goed groeit overstappen op Kruidvat.. (bij m’n 1e uiteindelijk overgestapt op etos, dat ging ook prima)..

9 maanden geleden

Hoeveel flesjes hebben jullie aangeschaft voor volledige kunstvoeding? Ik heb er nu 3 (we wassen ze wel altijd direct af), zou dat te weinig zijn?

9 maanden geleden

Reactie op herderbloem

Hoeveel flesjes hebben jullie aangeschaft voor volledige kunstvoeding? I ...
2 kleintjes 2 grote. Lijkt me prima 3 . Gewoon schoonmaken elke keer en ophangen

9 maanden geleden

Reactie op herderbloem

Hoeveel flesjes hebben jullie aangeschaft voor volledige kunstvoeding? I ...
Ik heb er eerst ook zelf 3 aangeschaft .. 2 difrax (grote en kleine) en 1 kleine dr Brown.. dan nog een Philips avent en een mam flesje uit de gratis boxen.. eerst maar eens kijken welke de kleine het beste accepteert, dan koop ik wel bij 😊

9 maanden geleden

Wij hebben bij de 1e Kruidvat flesvoeding gebruikt en heel tevreden daarover, gaan we nu dus weer gebruiken. Qua flessen hier Dr Brown (de kleine, smalle hals), goed tegen luchtbubbels en dus goed tegen darmkrampjes. Overigens heb ik gelijk de P-speen erbij gehaald, onze dochter had moeite met de speen die standaard bij die flessen zit en op aanraden van de kraamzorg hebben we die eerst gebruikt.

8 maanden geleden

Heeft iemand een tip voor bewaardoos voor de melkpoeder? Ik heb zelf die van de Kruidvat maar met 1 kind op de arm krijg ik die niet goed open. Ook laat de deksel snel los….

8 maanden geleden

Reactie op Roosjew

Heeft iemand een tip voor bewaardoos voor de melkpoeder? Ik heb zelf die va ...
Philly poederbus is ideaal!

8 maanden geleden

In verband met obstipatie ben ik overgestapt op Omneo. Op de verpakking stond wel dat die dikker is, maar ze krijgt het eigenlijk niet door de speen. Ik gebruik Philips Avent flessen. Moet je dan gewoon 1 maat grotere speen pakken?

8 maanden geleden

iemand nog fijne flessen ik gebruik nu dr brown heb het idee dat ze er soms een beetje moeite mee heeft ben zelf niet fan van Difrax. ik hoorde van de kraamhulp dat avent minder word aangeraden dus ik dacht even wat anders proberen maar ik kom er niet uit. opzich gaat het wel met de dr brown soms wisselend dan wil ze wel maar duwd ze de tuit van de fles uit haar mond alsof ze niet meer weet hoe ze moet drinken. speentje pakt ze ook niet dus dan word het een beetje een moeilijke situatie dan wil ze drinken maar de fles pakt ze niet geen speen en ook geen pink....🤯

8 maanden geleden

Reactie op Kinderwens21

Philly poederbus is ideaal!
Ja die zie ik voorbij komen, maar is die niet meer voor onderweg? Voor kleine hoeveelheden? Op zich ook wel prima voor de nacht trouwens…

8 maanden geleden

Hi dames, Hoe doen jullie de flesjes opwarmen? Wij hebben het nu telkens au bain marie gedaan (pannetje heet water, fles erin) maar dat kost natuurlijk een sloot aan water en hoe groter de flesjes worden hoe langer het duurt. Flessenwarmer gekocht (vulpesgoods) maar kan niet zeggen dat ik overtuigd ben. Iemand wel goede ervaring met een flessenwarmer? Is het toch wijsheid om een magnetron aan te schaffen? Hoor graag hoe jullie het doen!

8 maanden geleden

Reactie op Cecilel

Hi dames, Hoe doen jullie de flesjes opwarmen? Wij hebben het nu telkens au ...
mini waterkoker op temperatuur 40 graden. even op bol. com kijken ideaal kan je zo meenemen ding staat gewoon op het nachtkastje

8 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

mini waterkoker op temperatuur 40 graden. even op bol. com kijken ideaal ka ...
https://www.bol.com/nl/nl/p/deerma-dr035s-draagbare-smart-waterkoker-elektrische-slimme-drinkfles-draagbaar-waterfles-temperatuur-display-350ml/9300000060852357/