726 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Ja, die dag niet meer geven adviseerde ze. Omdat ze anders te veel binnen z ...
Ik heb bijna 6 maanden de tweeling 5 druppels per dag gegeven ipv 4. Helemaal gestrest de HA gebeld, niets aan de hand. Ik zou het liever nog wel die dag geven dan overslaan tbh

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Ja, die dag niet meer geven adviseerde ze. Omdat ze anders te veel binnen z ...
In de trant van dat je niet meer weet of je het gegeven hebt. Maar als je zeker weet van niet gewoon geven. Moment maakt niks uit.

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

In de trant van dat je niet meer weet of je het gegeven hebt. Maar als je z ...
Huisarts zei overigens dat het überhaupt alleen een toevoeging is dus x vergeten is echt niet erg. Ze was daar heel nuchter in.

7 maanden geleden

Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar welke flesvoeding gebruiken jullie? Wij gebruiken Nutrilon 1, maar het is meer gewenning van onze eerste. Hebben jullie nog andere tips of is Nutrilon wel een goede om mee te beginnen? Bij onze oudste gingen we vanaf nummer 2 over op Etos.

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar welke flesvoeding geb ...
Hier ook nutrilon nr 1

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Huisarts zei overigens dat het überhaupt alleen een toevoeging is dus x ver ...
Ik denk persoonlijk ook niet dat het kwaad kan dat we ‘m vergeten zijn. Morgen gewoon weer starten. ✨

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Hier ook nutrilon #1. Met m’n oudste ook uiteindelijk over gestapt naar etos huismerk maar kraamzorg adviseerde wel om eerst te beginnen met nutrilon, dus die gebruiken wij nu eerst nog even en als hij goed groeit etc dan stappen we misschien nog wel over op een ander merk.

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Hero nutrasense classic op advies van de vk

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

AH bio. Helft van de prijs en nog bio ook. Vk gaf dit als tip dat deze goed beviel bij veel

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Ik zou adviseren om eens de aflevering van Keuringsdienst van Waarde te kijken over flesvoeding. Merk maakt eigenlijk geen klap uit in Nederland (tenzij je pepti nodig hebt) nav die aflevering zijn wij overgestapt op Kruidvat met de tweeling. Scheelt meer dan 50% in geld en door regelgeving hetzelfde in kwaliteit

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Wij zijn begonnen met Hero classic. Prima voeding maar wij zijn over moeten stappen naar Nutrilon Omneo.

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Wij zitten inmiddels op Neocate en ben heel benieuwd of dat wél gaat.

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Wij hebben gewoon kruidvat eigen merk, intussen wel de extra care ivm krampjes en moeizamere ontlasting.

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Ik heb bij de eerste gewoon het gehele 1e jaar nummer 1 gegeven. We zijn met hapjes begonnen rond 4/5 maand dus de extra voedingstoffen haalde ze daar uit. Ik ben nu ook weer met nutrilon 1 begonnen eigenlijk nooit geen problemen gehad . Ze zeggen dat ik de basis alles het zelfde moet zijn. Maar er zijn toch verschillende extra toevoegingen. bepaalde ingrediënten die er in moeten zitten en de rest mogen ze zelf bepalen. Ik denk als ik dan over zou stappen krijg je daar weer misschien mee dat ze krampen krijgen om dat ze daar weer aan moeten wennen dus ik blijf gewoon bij nutrilon 1 .

7 maanden geleden

Hoe hard ik het ook probeer dat ritme met onze meid is echt niet te doen haha 😂 ze bepaald echt volledig zelf als het zo ver is.. soms 4.5 uur soms na 2.5 uur.. vooral de ochtenden is ze een stuk hongeriger. Ook proberen we die 4 uur aan te houden maar het is gewoon niet nog. We gaan nu wat flexibeler zitten; 06:00-07:00 130ml 09:00-10:00 130ml 12:00-13:00 130ml 15:00-16:00 130ml 19:00 (evt eerder kleine 30 aanbieden, badje en daarna fles 120 anders 130ml 22:30 100ml (droomvoeding) Zit ze op 750 ml en dan komt de nacht er nog bij. Gister avond had de 19:15 de fles toen kwam ze om half twee pas weer en 60 ml gedronken dus echt een droomvoeding. Toen vijf uur en om kwart over zeven weer. Hopelijk dat het voor mama ook wat meer rust geeft door het gewoon maar weer wat los te laten.

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ik heb bij de eerste gewoon het gehele 1e jaar nummer 1 gegeven. We zijn me ...
Wij wilden ook gewoon op 1 blijven maar een merk wilde ons sponsoren met 10 blikken nr 2 dus toen toch maar overgestapt 😅 nr 3 zijn wij nooit aan begonnen want vanaf dat nr gaan ze suiker toevoegen en dat vind ik dus de reinste onzin. Nadat die blikken op waren waren ze ook al helemaal van de fles af

7 maanden geleden

Aargh hebben jullie ook dat de baby in slaap valt tijdens het geven van de fles? Mijn dochter van 13 dagen oud mag 90cc maar dat krijgt ze vaak niet op, ze valt vaak in slaap. Maar ik ben al lang blij dat er geen strijd meer is met de fles, dan maar 70 of 80cc zonder een boze/gefrustreerde meid.

7 maanden geleden

Tips gevraagd, ik wil overstappen van borstvoeding(kolf) naar een combinatie van flesvoeding en kolven. Aangezien ik nu via een donor moeder al melk krijg omdat ik zelf te weinig heb. Alleen ze drinkt zoveel dat ik niet meer genoeg aan een donor moeder heb. Welke flesvoeding raden jullie aan om er naast te gebruiken, en of en hoe kan ik dit beste afbouwen naar meer fles kunstvoeding? (Stuwing hier geen issue)

7 maanden geleden

Reactie op femkesth (Moderator)

Tips gevraagd, ik wil overstappen van borstvoeding(kolf) naar een combinati ...
Dan zou ik in de nachten gewoon beginnen lijkt me voor jezelf prettig welke fles voeding maakt niet uit . De basis moet het zelfde zijn alleen kan er wat extra zijn toegevoegd. Het is net de ervaring die je hebt ermee. En elk kindje is ook anders. Ik zou sowieso niet teveel wisselen qua flesvoeding. Ergens mee beginnen en dat ook een tijd doen tenzij het natuurlijk echt slecht valt.

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Dan zou ik in de nachten gewoon beginnen lijkt me voor jezelf prettig welke ...
Oke! Gelukkig hebben we met de borstvoeding bij haar geen moeilijke nachten🙏🏻