726 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op femkesth (Moderator)
Tips gevraagd, ik wil overstappen van borstvoeding(kolf) naar een combinati ...
Toen ik nog BV gaf hadden wij van nutrilon een pot die als toevoeging was op de BV omdat ik te weinig had, na de bv gaven wij dan nog een flesje, is een rose bus, staat ook op dat die voor bij de bv is
7 maanden geleden
Reactie op femkesth (Moderator)
Tips gevraagd, ik wil overstappen van borstvoeding(kolf) naar een combinati ...
Ik geef zelf vanaf het begin een combinatie van borst,- en flesvoeding. En wij gebruiken Nutrilon 1. Bij mijn eerste kindje gebruikte ik gewoon AH voeding. Ik gaf toen ook een combi van borst,- en flesvoeding.
7 maanden geleden
Reactie op Lente'21
Ik geef zelf vanaf het begin een combinatie van borst,- en flesvoeding. En ...
Merk je zelf nog verschil in gebruik van voeding merk?
7 maanden geleden
Reactie op Hippienaar
Aargh hebben jullie ook dat de baby in slaap valt tijdens het geven van de ...
Hier valt hij ook vaak in slaap voordat de fles op is. Dan verschonen we hem om hem weer wakker te maken en bieden dan het restant aan. Met een beetje mazzel valt hij dan weer in slaap, zeker ‘s nachts. Maar soms heeft hij gewoon geen honger meer, ook prima. Met twee weken oud boden we hem nog regelmatig een klein flesje tussendoor aan als hij weinig dronk, maar dat hoeft nu steeds minder (nu vier weken).
7 maanden geleden
Reactie op Lente'21
Ik geef zelf vanaf het begin een combinatie van borst,- en flesvoeding. En ...
Hoe doe je dat combineren? Geef je live voeding of ook de bv in een fles?
Ik wil zelf namelijk ook deels kunstvoeding gaan geven en de rest live aan de borst. Maar heb geen idee hoe
7 maanden geleden
Reactie op Sakinas
Hoe doe je dat combineren? Geef je live voeding of ook de bv in een fles?
...
Ik geef inderdaad live voeding. Als ze niet bij mij is, dan kolf ik de voeding wel af. Maar ik heb het nog niet aan haar gegeven. Ik heb het in de vriezer als voorraad.
Ze krijgt kv als laatste avondvoeding, want ik had in de avond weinig melk in mijn borsten. Dat was ook makkelijk af te bouwen.
Ik weet niet wanneer jij het minste productie hebt op de dag? Die zou je dan kunnen vervangen door kv.
7 maanden geleden
Iemand nog tips voor het spugen na de voeding? Gulzig kindje🫣 ik geef het al zo langzaam mogelijk en heb alles schuin staan bedje box etc. Houd haar altijd een half uur recht op. Gebruik nu nutrilon 1 . Nog even een keer prematuur speentje proberen maar ik weet niks anders meer. Bijna bij elke voeding sinds 2, dagen. Ze drinkt niet meer dan voor heen. En ook niet heel snel. 🙄🤷
7 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Iemand nog tips voor het spugen na de voeding? Gulzig kindje🫣 ik geef het ...
Ik volg, zelfde probleem!
7 maanden geleden
Hebben er meerdere kindjes soms (een paar) dagen dat ze minder drinken? Mijn zoontje heeft nu sinds 2 dagen dat ie nét op het minimale komt van wat ie ‘moet’ hebben qua milliliters, terwijl die er daarvoor altijd ruim overheen zat.. hij is snel klaar met drinken en komt dan ook niet eerder voor een fles ofzo.. benieuwd of dit herkenbaar is?!
7 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Hebben er meerdere kindjes soms (een paar) dagen dat ze minder drinken? Mij ...
Hoe oud is je zoontje nu? Wij houden de flessen bij in de baby+ app en je ziet heel mooi een soort patronen ; regendagen, meer/minder flessen. En dit geld ook voor hoeveelheden idd.
7 maanden geleden
iemand enig idee of dit goed is. ik heb een baby van 1 week en 4 dagen oud. ze was wat groot met hsar geboorte en had een slechte start. 4 kilo 108 daar zit nu iets boven. ze krijgt enkel kumstvoeding en de kraamzorg had gezegs op aanvraag voeden. dus 30 cc meer in de fles doen en ze drinkt wat ze nodig heeft. nu komt ze tussen de 2.5 en 4 uur voor een fles van 120cc al! en vaak dringt ze deze helemaal leeg. is dit denken jullie teveel? ze is ook heel gulzig met de flessen alof ze echt vreselijke honger heeft.
7 maanden geleden
Reactie op lalalilly
iemand enig idee of dit goed is. ik heb een baby van 1 week en 4 dagen oud. ...
Ja herkenbaar hoor. Vanuit het cb zeiden ze niet standaard 120 aanbieden maar hier bleef ze ook gulzig dus ik deed het wel tenzij er 2uur tussen zat dan bied ik 90 aan. Teveel voeding kon op later termijn ook juist reflux creëren? Zo heb ik het begrepen. Dus ik bied nu 90 laat het even zakken en dan later eventueel 30 extra. Omdat ze door het gulzige drinken uiteindelijk ook gaat spugen. Ik denk dat dat je het in die zin op gevoel moet doen 3,5/4uur 120 aanbieden kan best ook een periode zijn dat dat even gedronken word en dan ineens iets minder.
7 maanden geleden
Ik was gisteren bij het consultatiebureau en die gaven aan dat we 130ml mogen gaan aanbieden. Ik ben alleen even in de war, want:
Nu doen we 120ml water en 4 scheppen voeding. Dat maakt 135ml vloeistof zei de jeugdarts.
Als ik dan nu 150ml water en 5 scheppen doe, tot waar moet ik de fles dan afgieten? Als ik tot 130ml vloeistof in de fles zou afgieten kom je uit op minder dan hij krijgt met 120ml water en 4 scheppen?
Even verwarrend dit 😅