726 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op LR13
Ik had die verwarring ook haha. Ik maak 150+5 en haal er dan 20 uit. Dan bl ...
Ah oké dus van de hoeveelheid voeding in de fles als je het poeder hebt toegevoegd, 20 ml afgieten. Dat klinkt logischer inderdaad!
En bewaar je de afgegoten voeding of gooi je het weg? CB zei dat je het wel mag bewaren in een uitgekookt bakje incl deksel ook uitgekookt. Af laten koelen, in de koelkast en dan in een schone fles bij de volgende voeding 120ml water gebruiken en 10ml vanuit de koelkast zeg maar.
Zo bespaar je wel wat geld maar ik vind het wel tricky met bacteriën..
7 maanden geleden
Reactie op Yvvv×
Dat doe ik ook maar het idee is naar 130ml te gaan ipv 120ml (gerekend met ...
Ahja op die manier! Dat afgieten enzo lijkt me zoveel gedoe, lijkt me ook niet iets dat we hier (België) echt doen. Ik zou dan 150 maken en laten drinken tot hij genoeg heeft..
7 maanden geleden
Mijn zoontje is 6 weken en 4 dagen en ik geef een combinatie van bv en kv. Ik geef hem neocate ivm broer met kma ik wil langzaam gaan afbouwen van bv naar kv aangezien ik bv zwaar vind heb vaak pijnlijke borst en ik ben heel gevoelig voor boordgontsteking al een gehad. Alleen ik kolf en geef mijn zoontje wat ik kolf en vult het aan met kv. Ik merk dat hij de ene keer 100/120 drink en de ander voornamelijk ‘s nachts soms maar 70 drinkt zelfs 50. Hij komt aan Amy ik weeg hem alleen weer niet of dit voldoende is … ik ga bij het cb vragen binnenkort maar ben toch benieuwd of er meerdere kindjes zijn die zo verscholens drinken, hij komt soms ook om de 2,5 uur en op andere momenten om de 3,5 uur als hij meer gedronken heeft. Ik kan zo moeilijk volgen hoeveel hij dus op een dag heeft gedronken 😖
7 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Iemand ervaring met nutrilon nummer 1 A.R. ? Dieetvoeding voor spugen. Ik ...
Hier ook, heb het net nagevraagd bij t cb, zou reflux kunnen zijn. Check de symptomen even! 😊
7 maanden geleden
Hier ook, heb het net nagevraagd bij t cb, zou reflux kunnen zijn. Check de ...
Ja dat denk ik ook wel. Maar ik vroeg me af of iemand dan de ervaring heeft met A.R van nutrilon. Verder is er denk ik weinig aan te doen. Oudste had het spugen ook wel wat ging vanzelf weg met wat vaste voeding. Maar nu met een tweede moet ik dr gewoon wat vaker wegleggen maar dat is gewoon zo lastig/eng met het spugen 🤯
7 maanden geleden
Reactie op Doorenroosje4
Hoe oud is je zoontje nu? Wij houden de flessen bij in de baby+ app en je z ...
Hij is 4 week vandaag! En ik hou het idd ook bij in een app, maar is nog niet echt een patroon in te vinden qua hoeveelheid😂 vannacht en zonet zelfs ‘maar’ 75 gedronken , maar hij is wel 4,5 kilo .. bied hem nu gewoon na 3 uur weer wat aan, dan maar iets vaker iets minder.. verder plast en poept ie goed, is hartstikke helder dus zal het ook wel niet zo erg zijn als die soms iets minder wil☺️
7 maanden geleden
Reactie op Yvvv×
Ik was gisteren bij het consultatiebureau en die gaven aan dat we 130ml mog ...
Oh joh wat verwarrend idd! Ik zou ook zeggen 120+4 is gewoon 135 ml dus blijf daar lekker bij 😂 maar dan zou ik idd 150+5 maken en terug gieten tot waar je nodig bent.. persoonlijk zou ik het niet bewaren , maar komt omdat ik dat een enorm gedoe zou vinden haha.. hier gooien we helaas ook veel voeding weg aangezien er geen pijl op te trekken is wat ons zoontje drinkt maarja, is niet anders denk ik maar.. ☺️
7 maanden geleden
Reactie op Yvvv×
Ik was gisteren bij het consultatiebureau en die gaven aan dat we 130ml mog ...
Gewoon niet afgieten. Waarom zouden ze een hoeveelheid aangeven die helemaal niet bestaat. Het is toch 120 of 150 en ja mag hij meer dan 120 althans drinkt hij dat op. Dan bied je toch 150 aan tot hoever ze drinken? Dan blijft er gewoon wat over. Dat maakt toch niks uit. Zouden ze echt teveel zelf gaan drinken dan spugen ze dat terug zo heb ik dat geleerd. Nooit afgegoten zonde. En een rare hoeveelheid. 😂🙄🫣
7 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Gewoon niet afgieten. Waarom zouden ze een hoeveelheid aangeven die helemaa ...
En het gaat toch om de vocht dus het is niet 135ml het is 120 vocht of 150 vocht. Niet meer vocht.krijg altijd error van deze berekeningen ik hoor dat heel vaak maar als ik zo de hele dag moet bekijken wat er gedronken word🙄 🤯🫣
7 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
En het gaat toch om de vocht dus het is niet 135ml het is 120 vocht of 150 ...
Ik heb dat met de tweeling ook gelijk tegen het consultatiebureau gezegd: daar ga ik niet aan beginnen, het is 120 of 150 water 😅
Net bevallen is logisch nadenken al lastig dus berekeningen bij het maken van 6-8 flessen per dag gaat me te ver
7 maanden geleden
Reactie op eefje2024
Ik heb dat met de tweeling ook gelijk tegen het consultatiebureau gezegd: d ...
Nee dat is niet te doen. Het zal toch ook niet om de paar ml gaan . Kindjes zijn niet allemaal het zelfde. Ze overleven het wel. Ik ga daar niet gehele berekeningen om maken🫣
7 maanden geleden
Wij zitten nu op 80 ml + 8 voedingen. (2 wkn 4 dgn) Ik heb haar de laatste voedingen 90 ml gegeven omdat ze soms nog zin lijkt te hebben maar nu spuugt ze steeds een beetje terug, kleine beetjes bij het liggen, is 90 dan toch nog teveel? Dit deed ze namelijk niet bij 80.
7 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Zijn er al wat die van de dr. Brown nummer 2 gebruiken. Drinken gaat hier s ...
Hier hetzelfde! Ik volg je vraag even, ben benieuwd wat anderen hieraan doen :)