726 Reacties
7 maanden geleden
Mijn dochter kan dus best lang tussen de voedingen houden 4/4,5 uur dan drinkt ze ook met gemak 120 weg. Nadeel is dat ze veel spuugt. Nu wil ik dus proberen om de 3uur 90. Alleen nu blijft ze dus onrustig en vragen om een voeding zou ze gewoon niet genoeg verzadigd zijn. Ik merk als ze dus overdag 4uur er tussen laat. Dat ze eind van de dag ineens vaak wil. Ze drinkt niet altijd 120 om de , 4 uur.
7 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Mijn dochter kan dus best lang tussen de voedingen houden 4/4,5 uur dan dri ...
Misschien even de tijd geven om te wennen aan deze hoeveelheden een paar dagen? Speentje aanbieden tussendoor?
7 maanden geleden
Hier een kindje van 10 dagen die de flessen met wat ‘moet’ echt nog niet op krijgt. Meer meiden met deze ervaring? Zo lang ze aan blijft komen (weet ik nog niet) lijkt me dat het wel goed gaat toch? Kan het er ook niet inproppen..
7 maanden geleden
Wij hebben een flesverwarmer gekregen met timer. Dan is de fles opgewarmd vanaf 15 tot 12 uur van te voren. Maar het is toch helemaal niet goed om een gemaakte fles langer dan een uur te laten staan bij kamer temperatuur? Ik snap deze functie niet, of ligt het aan mij?
7 maanden geleden
Reactie op Gwennabeez
Wij hebben een flesverwarmer gekregen met timer. Dan is de fles opgewarmd v ...
Ik gebruikte het voor t water en deed de voeding dan achteraf erbij.
7 maanden geleden
Reactie op lalalilly
iemand enig idee of dit goed is. ik heb een baby van 1 week en 4 dagen oud. ...
Hier ook een kleine meid die veel drinkt! Zaten we ook vrij snel op grote hoeveelheden. Nu gaven wij vollop borstvoeding gekolft! Geef nu een combi fles ene keer flesvoeding ( wel hoeveelheid wat op het pak staat) andere keer krijgt ze borstvoeding drinkt ze gewoon een fles weg van 180🙄 is bijna 7 weken oud (en denk dat ze nu keer 4 kilo weegt) en voet zelfs met prematuur speen. Heb gewoon een hongernekje🤷🏼♀️ dysmatuur geboren zal nu wel aan het inhalen zijn🙈
7 maanden geleden
Reactie op Hormoontje24
Hier een kindje van 10 dagen die de flessen met wat ‘moet’ echt nog niet op ...
Ik zou lekker je kind volgen! Voed wanneer ze erom vraagt en stop als ze aangeeft genoeg te hebben. Die van mij moest met tien dagen flessen krijgen van 100 ml maar daarvan begon hij enorm te spugen. Toen teruggegaan naar 70 ml want dat hield hij wel binnen. Intussen drinkt hij flessen van 120 ml dus is goed gekomen! Zo lang je baby goede plas- en poepluiers heeft is het prima.
7 maanden geleden
Reactie op Hormoontje24
Hier een kindje van 10 dagen die de flessen met wat ‘moet’ echt nog niet op ...
Volgens de huidarts en cb zolang hij zijn eigen BV urge volgt en blijft groeien is niets aan de hand. Mijn zoontje is 7 weken en drink vanaf het begin niet wat hij zou “moeten drinken” en toch blijft hij aankomen en volgt hij zijn lijn. Hij krijgt combo bv met kv.
7 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Zijn er al wat die van de dr. Brown nummer 2 gebruiken. Drinken gaat hier s ...
Ik zou het proberen, als het niet gaat dan merk je dat snel genoeg. Mijn man had laatst een flesje gemaakt en per ongeluk speen 3 (van mijn zoon) op de fles van onze dochter gedaan 🙈. Oepsss, ik dacht wat gaat die fles snel leeg?! Het ging goed gelukkig haha, maar toch snel speen 1 er weer op gedaan.
7 maanden geleden
Ik weet niet precies hoe zwaar mijn dochter is maar zal rond de 3900 gr zijn. Volgens die berekening op internet mag ze 8x 73cc. Ze krijgt echter 8x100cc . Drinkt dit ook steeds vaker leeg maar dit zou dus volgens die berekening echt veel te veel zijn voor haar. Hoe doen jullie dit?
7 maanden geleden
Reactie op Zomerbaby178
Ik weet niet precies hoe zwaar mijn dochter is maar zal rond de 3900 gr zij ...
Lekker doen zoals je het doet. Als zij het niet uitspuugt en er tevreden mee is en op een mooie curve groeit is het prima toch?
73cc is wel een gekke uitkomst trouwens, dat kun je toch nooit meten? 🫣
Onze dochter van 3660gr drinkt 7x 90 en als ze écht honger heeft tussendoor een snackflesje van 30 (2+4 weken oud)
7 maanden geleden
Reactie op Zomerbaby178
Ik weet niet precies hoe zwaar mijn dochter is maar zal rond de 3900 gr zij ...
Gewoon geven anders spugen ze dat wel terug. Als je het gewicht niet exact weet kan dat dus ook nog anders zijn. Als ze alle flessen helemaal leeg drinkt zal het goed zijn. Gaat ze spugen dan zou ik minderen.
7 maanden geleden
Reactie op Skye_
Ik zou het proberen, als het niet gaat dan merk je dat snel genoeg. Mijn ma ...
Oh Jeetje 3😂 Ja die angst had ik ook. Wij hebben die voor de oudste maar zelfs nog met een gat in geknipt dus dat is nog spannender als dat gebeurd 😂 ik heb inmiddels Difrax S op de dr brown werkt ook goed en dan valt het inidergeval wel op.🫣
7 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Oh Jeetje 3😂 Ja die angst had ik ook. Wij hebben die voor de oudste maar z ...
Is dat deze? Zie foto.
Misschien probeer ik dat dan ook wel. Bij jullie wel een succes dus?
Ik merk dat onze dr. Brown speentje nummer 1 vaak verstopt raakt, dan moeten we er even in knijpen en drinkt ze weer beter.
7 maanden geleden
Reactie op Hippienaar
Is dat deze? Zie foto.
Misschien probeer ik dat dan ook wel. Bij jullie we ...
Ja die werkt prima. Als je die probeert wel even kijken of je hem goed hebt zitten goed omhoog trekken hij is wat breder dus kan zijn dat het wat stroever is. Het werkt hier wel goed