726 Reacties
7 maanden geleden
Wij willen graag in de laatste voeding johannesbroodpitmeel gaan toevoegen ivm reflux. Hebben jullie tips voor opbouwen/hoeveelheden? Ik wil geen krampjes aanval creëren bij haar.
Verpakking advies is 2 a 3 schepjes per 100ml. We hebben nu maar even 1 schepje gedaan op een fles van 135 ml om te beginnen.
7 maanden geleden
Reactie op Fleur3500
Wij willen graag in de laatste voeding johannesbroodpitmeel gaan toevoegen ...
Welke kv geef je. Je zou als je het lastig vind net hoeveel heden ook bijv. Nutrilon A.R kunnen kopen en dan bij bijv. 90+3 2scheppen gewone 1schepje A.R om het op te bouwen.
7 maanden geleden
Reactie op Nien1995
Wij hebben deze geprobeerd omdat wij hetzelfde hadden met onze dochter. Maa ...
Hier ook het gedoe. . Speen 1 langzamer en raakt snel verstopt mede door de Nutrilon Omneo en speen 2 loopt mega hard dus veel buikpijn naderhand. Dan maar speen 1 en in slaap vallen tijdens de fles.
7 maanden geleden
Zijn er meer kindjes die al een fles van 150 + 5 krijgen? In de kraamweek zaten we op het eind al op 120+4 en ze lijkt nu soms gewoon nog honger te hebben. Iemand ervaring met overstappen naar 150+5? Onze dochter is nu 4 weken en slaapt de nachten al door, waardoor ik heel erg m'n best moet doen voor 6 flessen. Zoals vandaag kom ik eerder op 5 flessen uit. Na de fles van 120 is ze niet altijd meer tevreden en lijkt nog hongerig.
7 maanden geleden
Reactie op Rianne12b
Zijn er meer kindjes die al een fles van 150 + 5 krijgen? In de kraamweek z ...
Ik bied vanaf vandaag 150 + 5 aan, omdat hij 120 consistent op begon te drinken en soms daarna inderdaad nog onrustig kon zijn. Hij heeft net ong 130 opgedronken dus hij was er wel aan toe denk ik. Hij weegt rond de 5 kg nu.
7 maanden geleden
Reactie op Fleur3500
We geven de normale voeding van Hero
Wij gaven ook Hero. Ivm met verborgen reflux en veel klachten in overleg met cb overgegaan op Hero AR. Je kunt het ook zelf mengen. Ik hoop dat het iets gaat doen. Wel rekening mee houden dat deze melk minder goed uit de speen komt. Foutje van ons. Ik gebruik de dr brown P speen, had gelukkig nog een philips avent fles thuis. De P speen en 1 speen van brown kwam niks uit.
7 maanden geleden
Reactie op rian2862
Wij gaven ook Hero. Ivm met verborgen reflux en veel klachten in overleg me ...
Bedankt! Wij gebruiken nu de difrax m. Is met 1 schep johannesbroodpitmeel net te groot, dus vanavond maar 2 scheppen proberen.
Vind het wel spannend met obstipatie en darmkrampjes
7 maanden geleden
Iemand hier waarbij de baby doorslaapt maar wel 6 flessen krijgt? Hoe ziet jullie schema eruit?
Ik ben een beetje aan het puzzelen maar kom er niet helemaal uit. Ik heb haar nu 2x wakker moeten maken rond 04.45 omdat ik anders niet aan 6 flessen ga komen denk ik. Ik bied 120+4 aan, dit gaat nog niet altijd op. Ze is ongeveer 4,7kg dus heeft wel echt 6 flessen nodig. Maar ergens ook zonde om haar wakker te maken in de nacht🤪.
7 maanden geleden
Reactie op Kippie89
Iemand hier waarbij de baby doorslaapt maar wel 6 flessen krijgt? Hoe ziet ...
Op basis hiervan zou ze aan 5 flessen genoeg hebben maar dan wel met meer cc. Is miss iets om naartoe te gaan werken, dan kan je de nacht fijn skippen 😁
Mijn zoontje weegt bijna 5 kilo en ik ga nu ook naar de 5 flessen toe
7 maanden geleden
Reactie op Fleur3500
We geven de normale voeding van Hero
Ah oke die heb je dan misschien van hero ook wel. Je hoeft niet meteen volledig over te gaan maar wat ik al zei als je 90+3 geeft bijv 2 schepjes van de gewone en dan 1 van de A.R. dan kan je later altijd meer doen zo kun je voorzichtig opbouwen
7 maanden geleden
Reactie op Kippie89
Iemand hier waarbij de baby doorslaapt maar wel 6 flessen krijgt? Hoe ziet ...
Wij zitten met hetzelfde. In principe geven wij 120+4 om 7 11 15 19 en 23 uur. Maar ze drinkt niet genoeg om haar hoeveelheid dan te halen, zeker ‘s morgens niet want dan drinkt ze minder. ‘S nachts wakker maken vind ik ook jammer dus doen we niet.
Wij laten haar ‘s nachts gewoon slapen en kijken wanneer ze wakker wordt. Soms rond 3 uur, dan komt het sowieso wel uit want daarna slaapt ze tot 7. Maar vaak komt ze pas tussen 5 en 6. We schuiven dan een beetje met de volgende fles waardoor ze toch 6 flessen krijgt. Bijvoorbeeld om 5, 8 en 11 en daarna gewoon weer om de 4 uur. Ze drinkt dan minder per fles dan om de 4 uur maar in totaal wel meer dan met een fles minder, waardoor ze haar hoeveelheid wel haalt.
7 maanden geleden
Wij gaan van nutrilon overstappen naar ah eigen merk, ben benieuwd.
Na de aflevering van keuringsdienst van waarde gaan we het toch proberen. Scheelt toch €10 per blik poeder..
7 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ja die werkt prima. Als je die probeert wel even kijken of je hem goed hebt ...
Zo net geprobeerd, tis wel een succes ! Bedankt voor de tip 😃