726 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op LR13

Op basis hiervan zou ze aan 5 flessen genoeg hebben maar dan wel met meer c ...
Ik weet echt niet wat ik moet, misschien iemand idee. Mijn dochtertje is as zondag 5 weken oud, ze zou in principe 120 cc moeten kunnen drinken. Bij ons maakt ze de 90 cc moeilijk op want ze valt bijna elke x halverwege in slaap waardoor we met geen een mogelijkheid haar wakker krijgen. Doordat ze dus dr fles ook niet helemaal op drinkt krijgt ze sneller honger.

7 maanden geleden

Reactie op iff

Ik weet echt niet wat ik moet, misschien iemand idee. Mijn dochtertje is a ...
Verschonen voor de fles? Koude handen over het hoofdje aaien als ze in slaap valt? Broekje en of sokken even uitlaten dat het iets koeler is? Lichtjes in de voetjes knijpen/masseren/prikkelen? Dat zijn dingen die bij ons helpen

7 maanden geleden

Reactie op Fleur3500

Verschonen voor de fles? Koude handen over het hoofdje aaien als ze in slaa ...
Soms ook even in het gezicht blazen

7 maanden geleden

Reactie op iff

Hier valt ze ook vaak halverwege in slaap. Ik verschoon dan tussendoor de luier, dan wordt ze weer wakker en drinkt ze weer verder. Of in de voetjes/handjes "knijpen"

7 maanden geleden

Reactie op Kippie89

Hier valt ze ook vaak halverwege in slaap. Ik verschoon dan tussendoor de l ...
Probeer elke x van alles. Maar lukt geen een. Drna word fles koud en dan wilt ze t weer nie

7 maanden geleden

Reactie op iff

Probeer elke x van alles. Maar lukt geen een. Drna word fles koud en dan wi ...
Ja lastig he! Ik zet de fles in warm water tijdens het verschonen. dan koelt hij niet af.

7 maanden geleden

Reactie op Kippie89

Ja lastig he! Ik zet de fles in warm water tijdens het verschonen. dan koel ...
Ja idd🤷‍♀️ ga ik ook is proberen. Ook heeft ze een hele goede zuigkracht. Gebruik de dr brown fles speen nr 1. Ben aan t twijfelen om 2 te gebruiken maar ben dan bang dat ze meer krampen gaat krijgen doordat ze te snel drinkt

7 maanden geleden

Reactie op iff

Misschien een groter speentje, het kan zijn dat ze teveel moeite moet doen om de melk eruit te krijgen

7 maanden geleden

We hebben hier sinds een aantal dagen jbpm toegevoegd aan de fles ivm verborgen reflux voor onze baby van 4 weken. Het lijkt te helpen, maar het gevolg lijkt nu constipatie en kramp. We geven flessen van 90 of 120, met 1 schep of 1,5 schep jbpm. Ik weet even niet meer wat we moeten doen, voeden en de ellende erna maakt me nu zo verdrietig en is zo vermoeiend. Vraag is nu: weghalen en weer last van reflux of toch door? Zijn er nog andere opties? Consultatiebureau had geen tips behalve dit proberen en stoppen als het niet werkte.

7 maanden geleden

Reactie op iff

Ja idd🤷‍♀️ ga ik ook is proberen. Ook heeft ze een hele goede zuigkracht. ...
Je zou ook nog de difrax maat S kunnen proberen op de dr Brown fles. Hopelijk ga je iets vinden wat werkt!

7 maanden geleden

Reactie op Gwennabeez

We hebben hier sinds een aantal dagen jbpm toegevoegd aan de fles ivm verbo ...
Ja herkenbaar daarom wil ik dus niet aan jbpm beginnen...drupje olijfolie door de fles wil wel helpen echt heel klein beetje . Hier werkt het top. Ik durf ook niet te beginnen aan het verdikken van de voeding je gaat van het een in het ander 🤯

7 maanden geleden

Reactie op iff

Lopen en de fles draaien wil wel eens helpen. Misschien word ze juist wakker als je dr weg legt tijdens het slapen? Ik denk altijd al ze hem binnen een uur maar opdrinkt. Dan kan ik hem nog 1x opwarmen. Dan lukt het vaak wel achja en altijd 120 hoeft ook niet.

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Zo net geprobeerd, tis wel een succes ! Bedankt voor de tip 😃
Ah mooi !

7 maanden geleden

Reactie op iff

Hier hetzelfde gehad, tot week 3. Zitten nu meestal op 90 of 120 p fles, hij valt erna inslaap ipv tijdens de voeding. Heb toen ook alle ‘trucjes’ geprobeerd. Andere speen, andere fles, verschonen halverwege enz. Ineens ging het beter, geen idee waarom. Wel lukte het nog niet om meer te drinken, dat is pas vooruit gegaan afgelopen week. Blijft lastig als je het idee hebt dat ze iets tekort komen hè? Ik denk dat maar dat zo’n kleintje aangeeft wat hij/zij nodig heeft, zolang de groei/gewicht goed gaat.

7 maanden geleden

Reactie op Kippie89

Je zou ook nog de difrax maat S kunnen proberen op de dr Brown fles. Hopeli ...
Jep heb in toenstraks al gedaan, lijkt ietsjes sneller te gaan. Vanavond nog n poging weer. Ook tussendoor verschoont en wakker gehouden.

7 maanden geleden

Vraagje😁 (misschien al gesteld, maar ben niet alle berichten terug gaan lezen). Wij proberen, met nadruk op proberen wat vastigheid in voedingstijden te krijgen voor onze meid. Laatste fles 23.00 en eerste 06.30, ook voor het werk dalijk. Overdag voeden om de 3.5 uur. Nu kwam ze vanmorgen om 05.00, en ga ik dit uiteraard niet rekken met een baby die honger heeft. Hoe gaan jullie hiermee om? Vanaf 05.00 dan gewoon weer 3.5 uur aanhouden waardoor alles verschuift? Ben benieuwd! Want naar mijn idee is het onmogelijk (en logisch ook want het zijn kleintjes) om zo wat vastigheid te creeëren.

7 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Vraagje😁 (misschien al gesteld, maar ben niet alle berichten terug gaan le ...
Ja blijft lastig soms. Ik probeer me ook aan een ritme te houden maar soms komt ze na 3 uur en soms na 4.5. Vond het soms dan ook vervelend worden voor mezelf als het “schema” niet lukte. Heel eerlijk? Het is gewoon nog niet realistisch. Ik probeer nu tijds blokken aan te houden. Tussen 7/8, 11/12, rond 16:00 en dan tussen 7/8 bedtijd. Vaak meld de zich ‘s nachts dan rond 12/1 en 4/5. Zo merk ik voor mezelf ook dat ik wat flexibel ben ook bijv als ik weg moet. Dan kan ik het soms wat sturen door wat eerder de fles aan te bieden bijvoorbeeld. Voor mij werkt dit maar goed dat is bij iedereen anders.

7 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Wat ik meestal doe is dan om 8 uur de volgende voeding (wij voeden om de 4 uur) en dan een kleiner flesje geven en dan de volgende weer om 11. Of wel om 12 maar de fles erna dan om 3 uur. Dan heb ik het weer rechtgetrokken. Zit er twee keer 3 uur tussen ipv 4. Maar soms laat ik het ook voor wat het is haha

7 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Jaloers wel op je laatste en eerste fles. 🙈hier nog 1 a 2 flessen in de nacht. Ergens op de dag lukt mij wel weer vaak in de juiste flestijd te zitten.

7 maanden geleden

Luuk zit nu 5 flessen van 180ml +6 5:30 9:30 13:30 17:30 21:30 Gaat nu al 2 dagen en nachten goed dus hopelijk zet het door 🙌🏼