726 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Kortom hij wil het uiteindelijk wel hebben ook al laat je hem langer over d ...
Ja helemaal mee eens. Kan die woorden van het cb ook makkelijker naast me neerleggen nu. Hij ziet er ook echt niet te zwaar uit.

7 maanden geleden

Onze dochter is morgen 6 weken oud. Ik merk dat ze nu meer en sneller voeding vraagt en niet tevreden is als haar fles van 120+4 op is. Ze weegt over de 4 kilo heen nu en is met een termijn van 41+6 geboren. Zou dat nog schelen? Van het consultatiebureau mogen we maar 1 fles van 150+5 aanbieden en de andere 5 120+4.. grotere fles ging gisteravond om 22:30 u in en heeft daardoor ook wat langer geslapen, heeft er 4,5u tussen gelaten.. Met flessen van 120+4 komt ze nu om de 2,5u. Ik twijfel nu of ik gewoon 150+5 moet geven en dan eventueel afgieten of strikt op 120+4 blijven. Wat zouden jullie doen?

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Onze dochter is morgen 6 weken oud. Ik merk dat ze nu meer en sneller voedi ...
Gewoon geven wat ze vraagt, als ze niet voldaan is met 120+4 dan geef je 150+5 en laat je haar drinken tot ze geniet heeft 🤷‍♀️ ze zal dan wrs meer tijd tussen de voedingen laten en minder flessen hebben in totaal op een dag, waardoor de hoeveelheid melk die ze binnenkrijgt evenveel je als voordien..

7 maanden geleden

Hoi! Mijn meisjes krijgen ook de fles, maar we merken dat een van de twee haar tong op haar onderlip heeft tijdens het drinken. Ik heb al een brede fles geprobeerd en het wordt iets beter, maar haar tong blijft buiten haar mond. Ik heb het vermoeden dat er daardoor minder goed vacuüm is, meer lucht binnen komt en ze daardoor nog meer krampjes krijgt. Herkent iemand die tong die eruit hangt? :) Het is inmiddels echt sneu hoeveel last ze heeft van krampjes (schor van het gillen) dit is het enige wat ik nog kan bedenken als eventuele oorzaak 🥲

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Welke voeding gebruik je? Hier raakte de spenen verstopt door de voeding. U ...
Nutrilon 1 gebruiken we.

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

M’n zoontje is 8 weken oud en krijgt 180+6. Hij laat er 4 uur tussen overdag en ‘s nachts 8 uur. Naar je kindje luisteren en absoluut niet naar het CB 😅. Ik geef altijd grotere flessen, zodat hij zelf kan bepalen hoeveel hij drinkt. Ene keer is dit 130, andere keer drinkt hij hem leeg. Er is ook niemand die mij opdraagt hoeveel ik mag drinken op een dag 🤪.

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Ik zou ook gewoon geven wat ze wil/vraagt! Als ze echt vol zitten geven ze dat zelf wel aan.. je kan gewoon 150+5 proberen en dan kijken wat ze ervan op wil..

7 maanden geleden

Reactie op Marlisa1996

M’n zoontje is 8 weken oud en krijgt 180+6. Hij laat er 4 uur tussen overda ...
Misschien stomme vraag, maar wat bedoelen jullie met de +6 en +5 bij de voedingen cc. Ik gaf tot 2 dagen geleden ook 120 zonder afgieten, maar hadden ook het idee van meer. Ze zei doe maar 5 schepjes en kijk maar wat ze ervan dringt. Dit is zonder afgieten ineens naar 160 ong. Ik vind het een grote stap, maar ze drinkt het wel goed leeg. Maak ik me teveel zorgen over overvoeden??

7 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Misschien stomme vraag, maar wat bedoelen jullie met de +6 en +5 bij de voe ...
Het is 150ml water + 5 schepjes voeding. Iedere 30ml water, is 1 schepje extra. Dus 180ml + 6 schepjes voeding. Je hoeft echt niet meer af te gieten, dit doe je alleen de eerste week. 180+6 is 200ml melk in totaal.

7 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Dus als je 5 schepjes moet geven, moet je 150ml water opwarmen en daar 5 schepjes aan toevoegen. Dit maakt in totaal 170ml melk (uit mijn hoofd). Je kan beter meer melk in een fles geven en stoppen op het moment dat je kindje vol zit. Jij eet en drinkt ook niet elke 3 uur precies hetzelfde. Als je kindje na een fles niet alles weer uitspuugt (een beetje mag/kan) is het goed.

7 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Ik heb dit ook. Merkte de signalen niet op dat ze nog meer honger had. Heel stom. 1,5 dag een boze baby gehad. Nu geef ik flesjes van 150cc en 5 scheppen wat ze soms wel helemaal opdrinkt en sommige nog iets van 15 tot 30 cc laat staan.. Ze is nu rustig en tevreden (snap ik wel als je buik lekker vol zit) en laat er nu ongeveer 4,5 uur ertussen. Voor nu..geen wanneer het weer veranderd.😅 Van het consultatiebureau mogen we maar 1 fles geven van 150cc maar dat laat ik maar los. We zijn er achter gekomen dat het aantal cc water niet klopt bij de Dr. Brown's flessen.. daardoor liep de voeding ook niet lekker door de speen. Nu giet ik het vanuit een maatkannetje met 150 cc over zodat het klopt maar op de fles niet meer.

7 maanden geleden

Reactie op Marlisa1996

Dus als je 5 schepjes moet geven, moet je 150ml water opwarmen en daar 5 sc ...
Ohh zo , t zijn de schepjes die je op de cc geeft. Ja ik ga nu dus eigenlijk van 130 naar 170 en ze drinkt goed. Dus we wachten dit maat af. Ik gebruik vanaf moment 1 Dr brown en nooit geweten dat het niet klopt. Ik ga dit vandaag eens proberen, maar ze is nu niet anders gewend natuurlijk

7 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Ohh zo , t zijn de schepjes die je op de cc geeft. Ja ik ga nu dus eigenl ...
Wat klopt er niet aan de dr. Brown flessen dan?

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Wat klopt er niet aan de dr. Brown flessen dan?
Ik lees van Leenue1994 dat de hoeveelheid water niet zou kloppen op de dr brown flessen?

7 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Ik lees van Leenue1994 dat de hoeveelheid water niet zou kloppen op de dr b ...
Bij mij wel hoor, heb de Brezza dus die meet zelf de ml en die staat gewoon op 120 cc Misschien een productie fout?

7 maanden geleden

Bij mij wel hoor, heb de Brezza dus die meet zelf de ml en die staat gewoon ...
Ik heb de Brezza ook, en daar klopt het inderdaad precies mee. Wij gebruiken de brezza alleen voor het water nu,iedere keer kreeg ze krampen als we haar de fles gaven als die compleet door de brezza gemaakt was. Gelezen wat het kon zijn en las op verschillende sites dat de verhouding met poeder niet zou kloppen, wij opgemeten en idd veel meer poeder als wat zou moeten bij de instelling van nutrilon. Misschien bij de volgende stap nog een keer proberen. ( heb al contact gehad met brezza, maar geen fatsoenlijke oplossing )

7 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Ik heb de Brezza ook, en daar klopt het inderdaad precies mee. Wij gebruike ...
Hoe heb je kunnen controleren of het klopt? Wij gebruiken ook de babybrezza met Nutrilon namelijk!

7 maanden geleden

Reactie op Juliavh

Hoe heb je kunnen controleren of het klopt? Wij gebruiken ook de babybrezza ...
Het water met een maatbeker, en de poeder door vershoudfolie over het bakje heen te doen waar de poeder uit komt. Dan kan je dat er uit scoopen met het schepje.

7 maanden geleden

Reactie op Juliavh

Hoe heb je kunnen controleren of het klopt? Wij gebruiken ook de babybrezza ...
Poeder opvangen met een zakje. Wij wilde namelijk weten of het klopte omdat ze zo mopperde. Wat we wel merken is als we m aan laten staan dat t water warmer wordt tov aanzetten en meteen water tappen als hij aangeeft op temperatuur te zijn

7 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Ik heb de Brezza ook, en daar klopt het inderdaad precies mee. Wij gebruike ...
Wat vervelend, bij ons klopt het wel bij Hero nutrasense op stand 4.