726 Reacties

7 maanden geleden

Hi! Onze kleine heeft megaveel krampjes en we gebruiken de difrax s fles. Eerder was dit minder, maar was toch even benieuwd. Dat plastic ventiel onderin.. halen jullie dat er bij reinigen steeds uit en maken jullie het droog voordat je het erin doet of maakt dat geen fluit uit voor het systeem ? Onze zoon klikt namelijk ineens veel tijdens het drinken, maar kunnen ook de krampjes of spruw zijn dus was even benieuwd hoe dit bij anderen zit.

7 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Ik lees van Leenue1994 dat de hoeveelheid water niet zou kloppen op de dr b ...
150 cc water in een maatkannetje en op de weegschaal. De fles geeft nu hoger aan.

7 maanden geleden

Hier gaan wij vanaf vandaag -weer- over op andere voeding. Voeding tegen krampjes, met een prematuurspeen op aanraden van cb. (Veel krampjes en fles is binnen 10 min leeg) Voor de overgang nu even de oude voeding gemengd met de nieuwe. Morgen komen de nieuwe spenen binnen voor op de fles. Ben benieuwd.

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

150 cc water in een maatkannetje en op de weegschaal. De fles geeft nu hoge ...
Huh zo gek dat de fles niet klopt.. ik heb bij philips avent nog niet getest zou ik ook moeten testen eigenlijk😂

7 maanden geleden

Wij hebben dr. Brown smalle flessen met speentje 1, erop echt nu lijkt het drinken zo enorm lang te duren. Ze laat van de 120 elke keer nog bijna 30, staan waardoor ze nu snachts ook vaker komt. Ik heb speentje 2 erop gezet gaat te snel natuurlijk. En van de difrax nu S maar blijft het zelfde probleem ze spuugt ook veel dus gaat het snel hebben we dat probleem🙄 iemand tips of misschien toch een geheel andere fles en dus Speen proberen?

7 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Hi! Onze kleine heeft megaveel krampjes en we gebruiken de difrax s fles. E ...
Ik haal het altijd helemaal uit elkaar en maak het droog voordat ik het weer in elkaar draai. Nooit anders geprobeerd eigenlijk.

7 maanden geleden

Reactie op Marlisa1996

M’n zoontje is 8 weken oud en krijgt 180+6. Hij laat er 4 uur tussen overda ...
Bedankt!🙏🏻 We bieden nu sinds dinsdagavond 150+5 (3 gewone scheppen Nutrilon en 2 Nutrilon Omneo) aan. Ze drinkt 6 flessen nu nog als je de nacht fles mee telt. Ze laat er 3 en 5 uur tussen. Ik volg haar maar nu een beetje daarin.🙂Sommige flesjes laat ze 10 tot 30 cc stan. Ze is veel meer tevreden nu, snap ik met een vollere buikkie. 😊 Ook gaan de 💩 luiers beter/meer. Hopelijk kunnen we even vooruit zo..

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Bedankt!🙏🏻 We bieden nu sinds dinsdagavond 150+5 (3 gewone scheppen Nutri ...
Ja dit klinkt gewoon normaal hoor! Mijn dochter kreeg tot 8 maanden nog een nacht fles. Niet te druk maken om wat “moet”!

7 maanden geleden

Ik merkte ook paar dagen dat meneer niet meer tevreden was met 100cc dus gaf hem 135cc en gaat veel beter, ook laat hij nu ruim 4 uur tussen en in de nacht soms 5 uur iedergeval vandaag deed hij dat wel🥳 en hij laat nog wel is 10cc over soms 20cc en soms maakt hij hem wel leeg hihi hij krijgt gewoon 6 flessen per dag☺️

7 maanden geleden

Zijn er nog wat babys rond 6 weken die om de 3uur 90 drinken ga de hele tijd van 120 na 90 en soms zelfs 60...

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Zijn er nog wat babys rond 6 weken die om de 3uur 90 drinken ga de hele tij ...
Jaa hierow. Al vanaf week 3 blijven hangen op de 90 krijgt ze bijna nooit op terwijl ze 120 zou horen te drinken.

7 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Ik lees van Leenue1994 dat de hoeveelheid water niet zou kloppen op de dr b ...
Ik heb dit ook gehad pas veel later achter gekomen

7 maanden geleden

Reactie op iff

Jaa hierow. Al vanaf week 3 blijven hangen op de 90 krijgt ze bijna nooit o ...
Mijn zoontje drinkt ook maximaal 100 en is 8 weken ik geef borstvoeding ernaast waarbij ook heel snel drink 10 min maximaal toch is hij 5kg vandaag met 8 weken volgt zijn curve zit op 0 dus tja volgens mij is per kind verschillend wat ze nodig hebben of hoe ze het verteren …

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Zijn er nog wat babys rond 6 weken die om de 3uur 90 drinken ga de hele tij ...
Yuppp. Wel gekolfde borstvoeding. Vandaag een nieuwe Trend : 90 en dan een uur later nog 40. 😅

7 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Yuppp. Wel gekolfde borstvoeding. Vandaag een nieuwe Trend : 90 en dan een ...
Oh bijna 7 weken trouwens.

7 maanden geleden

Vraag: Baby - 4 weken oud, 4kg Gisteren bij CB geweest, ze kreeg 90+3, 7x per dag (doet ze ongv 10 min over) We mogen naar 6x per dag (nacht door laten slapen, omdat we haar 9/10 keer wakker moeten maken) Lang verhaal kort, het advies: - 120+4 6x per dag - P speen van dr Brown ipv fase 1 - voeding tegen krampjes Dus, gisteren nieuwe spenen besteld, Kruidvat voeding tegen krampjes gehaald, deze gemengd met onze oude voeding (hadden nog een halve bus) Vandaag gestart met dit advies. Resultaat? - geeft continue melk terug, dus besloten lekker 90+3 te blijven geven want is voor haar gewoon te veel. Vannacht zetten we een “noodwekker” maar laten haar wel doorslapen tijdens de nacht om te proberen. (Ze krijgt alsnog voldoende binnen met 6x 90+3) - ze is extreem gefrustreerd na de fles met de P speen. Raakt echt in paniek, alsof ze pijn heeft.. qua tijd scheelt het ook +- 5 min dat ze er langer over doet Ik snap er ff niks van.. Normaal is ze lekker relaxed tijdens en na de fles, nu is ze echt tussendoor gefrustreerd, en daarna. Ze overstrekt, kreunt en krijst…. Als we daarna de speen in doen is ze weer rustig. (Meisje heeft wel echt extreme zuigbehoefte) Jullie enig idee waarom ze ineens zo gefrustreerd is? Ik vind het heel sneu haar zo te zien..

7 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Yuppp. Wel gekolfde borstvoeding. Vandaag een nieuwe Trend : 90 en dan een ...
Ohja ja ik ben hier voor mijn gevoel de gehele dag flesjes aan het geven. Duurt ook enorm lang.ben blij als we vaste voeding mogen geven pff. En dan heeft ze 60 of 90 ml op kan ze alsnog na een halfuur uur het er weer uit spugen. Sneu hoor maar ook vermoeiend

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Vraag: Baby - 4 weken oud, 4kg Gisteren bij CB geweest, ze kreeg 90+3, 7x ...
Had je hier voor de problemen niet? Dan zou ik doen wat je deed. Misschien frustreert het om dat het moeilijker is om de melk te drinken met een premature speentje? Als zei er geen last van heeft dat ze het binnen 10min op heeft zou ik me geen zorgen maken.

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Had je hier voor de problemen niet? Dan zou ik doen wat je deed. Misschien ...
Het enige waar ze “last” van heeft is de hik daarna omdat ze zo vlug drinkt.. En ze extreme zuigbehoefte heeft, maar dit is wel op te lossen met een speentje voor haar. Merk dat het mij onzeker maakt, want “ken” haar zo helemaal niet 😞

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Het enige waar ze “last” van heeft is de hik daarna omdat ze zo vlug drinkt ...
Wat wij hebben gedaan is de newborn/transition speen besteld op Dr brown, zit net tussen prematuur en fase 1 in. Fase1 was voor Pleun namelijk te groot in het begin( stroomde langs haar mondje ) en de P was te klein en werd ze te moe van. Onze Pleun is nu 8 weken en zijn deze week zachtjes aan overgestapt naar de 1 speen