726 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Het enige waar ze “last” van heeft is de hik daarna omdat ze zo vlug drinkt ...
Terug gaan naar wat je deed en misschien 120+4 maar afgieten naar iets minder?

7 maanden geleden

Reactie op Marlisa1996

Terug gaan naar wat je deed en misschien 120+4 maar afgieten naar iets mind ...
Besloten om door te gaan met 90+3, volgende week opnieuw proberen

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Zijn er nog wat babys rond 6 weken die om de 3uur 90 drinken ga de hele tij ...
Ja hier is het vaak ook tussen de 75-100 wat ze drinkt. Grotere flessen heeft geen zin, want dat drinkt ze gewoon niet op. Ze zal zelf vast wel goed aangeven wat ze nodig heeft. Maak me niet druk.

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Het enige waar ze “last” van heeft is de hik daarna omdat ze zo vlug drinkt ...
Dan zou ik vasthouden aan wat je deed hier voor. Het is vast een advies niks moet. Doen wat goed voelt een gefrustreerde baby heb je niks aan. Soms helpt het ook door geheel andere fles en dus Speen te proberen. Speentje kan inderdaad al veel doen voor de zuigbehoefte. ik deed wel eens stoppen tussendoor speentje er in even laten zakken en weer verder...

7 maanden geleden

Reactie op melissilvain

Ja hier is het vaak ook tussen de 75-100 wat ze drinkt. Grotere flessen hee ...
Nee hier dus ook niet. Inmiddels wel speentje 2 van Dr. Brown want zelfs 90ml kan ik 45min mee bezig zijn en ze drinkt gulzig maar het is heel raar dan kijk ik naar de fles en dan is er nog maar 10/20ml uit. En als het dan te snel gaat blijft ze zolang daarna nog melk terug geven😭

7 maanden geleden

Hoe zijn jullie overgegaan van 7 naar 6 flessen? Wij geven 7 flessen (inclusief nacht) van 120. Mijn zoontje is 4 weken en drinkt en groeit goed. Ik vind het op zich prima om om de drie uur te voeden, maar ik kom soms wel in de knel met slaapjes.

7 maanden geleden

Overdag komt mijn zoontje (6 weken, 5 kg) nog steeds stipt om de drie uur. Om de twee en een half uur zou hij helemaal geweldig vinden maar ik ben gekke henkie niet. Kan niet wachten tot we periodes van vier uur gaan krijgen zodat ik wat meer speling heb met m’n planning overdag 😮‍💨 ik houd er niet zo van om hem buitenshuis te voeden ivm spuuggevaar dus heb echt anderhalf uur max om even snel iets te doen, en dat is als hij goedgemutst is en ik hem niet constant bezig moet houden. Nou bedankt dat ik even mocht zeuren 😂

7 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Hoe zijn jullie overgegaan van 7 naar 6 flessen? Wij geven 7 flessen (inclu ...
Wij merkte dat we onze dochter na 3 uur steeds wakker moesten maken voor de fles. We hebben toen de fles opgehoogd van 90+3 naar 120+4 (ze was 4 weken toen), en om de 4 uur gegevn. Ze dronk toen 2/3 dagen eigenlijk te weinig op een dag maar is langzaam meer gaan drinken. We moesten haar toen ze meer ging drinken ‘s nachts ook echt wakker maken voor een fles en hebben besloten daar ook mee te stoppen. Nu slaapt ze vaak door van 22.30 tot 7.00, waardoor ze nog 5 flessen per dag krijgt. En als ze toch wakker wordt krijgt ze gewoon een extra fles.

7 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Overdag komt mijn zoontje (6 weken, 5 kg) nog steeds stipt om de drie uur. ...
Mijn dochter zat met 6 maanden nog om de 3uur😂 kon het alleen vervangen door vast voeding.. dus eten om de 3uur doen ze dan toch. En hier de tweede spuugt ook maar ik moet vanwege de oudste ook wel eens weg dusja vervelend maar dan is het niet anders. Echt er omheen plannen is ook niet altijd te doen en je kwelt jezelf er soms mee

7 maanden geleden

Reactie op Maris97

Wij merkte dat we onze dochter na 3 uur steeds wakker moesten maken voor de ...
Wauw, wat een droombaby! 😍 Mijn zoontje heeft overdag de fles vaak nog nodig om in slaap te vallen, dus in die zin zou om de vier uur voeden juist minder handig zijn. En ik ben bang dat we langer aan de nachtfles vastzitten als we er overdag een afhalen, maar ik weet eigenlijk niet of het zo werkt.

7 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Overdag komt mijn zoontje (6 weken, 5 kg) nog steeds stipt om de drie uur. ...
Mijn eerste zoontje had dit ook tot we gingen ophogen. Hij had altijd honger en om huilen te voorkomen, gingen we op een gegeven moment maar om de 2,5 uur voeden overdag. Is het voor jullie ook niet tijd om meer te geven?

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Mijn dochter zat met 6 maanden nog om de 3uur😂 kon het alleen vervangen do ...
Oh nee zeg dat nou niet 😂 dus jouw dochter heeft nooit maar 4/5 flessen op een dag gehad voordat ze met vast voedsel begon? En je hebt gelijk hoor over dat spugen, ik vind het gewoon nog erg spannend 🫣

7 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Mijn eerste zoontje had dit ook tot we gingen ophogen. Hij had altijd honge ...
Dank je wel voor het meedenken! We hogen op als hij flessen consistent begint op te drinken. We bieden nu 150 + 5 aan maar dat drinkt hij vaak genoeg niet op (tussen de 100-130 meestal). Als hij niet meer hoeft houdt hij z’n lippen ook stijf op elkaar dus meer aanbieden heeft dan niet zoveel zin 😔

7 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Dank je wel voor het meedenken! We hogen op als hij flessen consistent begi ...
Oh ja, dat is heel lastig! Hier alleen gulzige kindjes, dus helaas geen oplossing...

7 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Oh nee zeg dat nou niet 😂 dus jouw dochter heeft nooit maar 4/5 flessen op ...
Nee omdat ze ook veel spuugde dronk ze nooit grote flessen. Max 150

7 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Wauw, wat een droombaby! 😍 Mijn zoontje heeft overdag de fles vaak nog nod ...
Ja we mogen niet klagen, maar het kan zo weer anders zijn natuurlijk. Dan is het inderdaad lastig als hij de fles nodig heeft on in slaap te vallen. Maar in ons geval maakte een fles minder overdag dus niets uit voor de nacht.

7 maanden geleden

Reactie op Maris97

Wij merkte dat we onze dochter na 3 uur steeds wakker moesten maken voor de ...
Hier vergelijkbaar, alleen geven wij 6 flessen van 120+4

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Nee hier dus ook niet. Inmiddels wel speentje 2 van Dr. Brown want zelfs 90 ...
Aah ja dat is het hier niet. Het gaat opzich snel zat, maar ze zit dan gewoon echt vol😅

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Nee hier dus ook niet. Inmiddels wel speentje 2 van Dr. Brown want zelfs 90 ...
Hoe oud is je kindje ? Bij mijn zoontje precies dezelfde en hij heeft ook last van reflux. Ik heb de speen 2 niet geprobeerd want ben bang dat de reflux erger wordt … ik heb gedacht dat hij de kv die ik geef niet lekker vindt. Hij drinkt hooguit 100 en dat sinds hij al 3 weken is … is inmiddels 8 weken. Vrijdag bij de cb geweest en ondanks hij weinig drinkt goed gegroeid op zijn curve ik moet wel zeggen dat ik ook bv geef maar zelfs als ik kolf blijft het niet meer dan 100 drinken.

7 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Hoe oud is je kindje ? Bij mijn zoontje precies dezelfde en hij heeft ook l ...
Ah klopt ik heb ook het idee dat ze het gewoon niet lekker vind. Ze is 6 weken. Ben nu met avent natural response fles en dan tuit nummer 3 dat is dacht ik 1+ maand . Werkt opzich ook wel.. maar heel veel meer drinkt ze niet.