726 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Mijn moppie heeft maar eens in de 4 dagen een 💩 luier. Ze heeft al sinds w ...
Wat geef je per voeding? Ik heb hier (misschien moet ik dat afkloppen hoor)nog weinig last van krampen ze is 7 weken. Kan natuurlijk nog komen. Ik heb denk ik 1x omdat ze 1,5 dag geen ontlasting had drupje olijfolie gebruikt verder niks. Maar ik geef haar ook niet teveel in een keer nu voornamelijk omdat ze ook snel spuugt.. maar ik denk misschien dat ze daarom ook nog niet zoveel last heeft van haar darmen dat er niet ineens na 3/4uur heel veel binnenkomt. Als ze na 2/2,5 vraagt om een fles geef ik dat gewoon max van 3uur. Behalve snachts. Ja je bent iets vaker bezig met de fles maar scheelt me tot nu toe naar mijn idee veel spuug en krampen. Maar goed misschien is het een idee en ik weet natuurlijk niet hoeveel je geeft en of het een mogelijkheid is. Ik geef de gewone nutrilon 1.

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Wat geef je per voeding? Ik heb hier (misschien moet ik dat afkloppen hoor) ...
Morgen is ze 7 weken en drinkt sowieso 5 en soms 6 flessen van 150cc per dag. Hier ook voeden op verzoek maar wel de flestijd in mijn achterhoofd. Einde middag heeft ze bijv. meer honger en zit er 2,5u tussen. Dus dat is het niet lijkt mij. Ze kan heel goed aangeven als ze een fles wilt en dan moet ik snel zijn ook. 😂 Het is eigenlijk al vanaf week 2 gedoe met de voeding.. om de dag een poepluier lijkt me fijner als eens in de 4 dagen.

7 maanden geleden

Reactie op iff

Jepp het zelfde. Hier ook. Soms lees ik andere berichten hoe andere baby’s ...
Mijn baby van 8 weken drinkt steeds 100ml hij krijgt combinatie van flesvoeding en bv maar als ik een fles geef is dat hooguit 100ml en in d e nacht idd meestal 70/80 maar ik lees dat veel kinderen niet meer in d nacht komen waardoor hun voedingen overdag wat groter zijn. Mijn zoontje volgt alsnog zijn lijn en heeft volgens de cb prima gewicht dat heeft me gerustgesteld. Hiernaast als hij bv drinkt weet ik ook niet precies hoeveel hij binnen krijgt 😵‍💫

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ja ik denk dat 120 wel lukt maar dan ben ik 1,5uur bezig en kan dat ze alle ...
Hoeveel weken is zij?

7 maanden geleden

Reactie op iff

Jepp het zelfde. Hier ook. Soms lees ik andere berichten hoe andere baby’s ...
Hoeveel weken is hij/zij?

7 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Hoeveel weken is zij?
7 weken

7 maanden geleden

Reactie op Leennie1994

Morgen is ze 7 weken en drinkt sowieso 5 en soms 6 flessen van 150cc per da ...
Ja ik bedoel in die zin ook de combinatie van minder voeding in een keer en dus vaker een fles.. dat helpt hier inidergeval wel. Ik kan me niet voorstellen dat ze hier 150 weg krijgt.🫣 Nu kan je niet elk kind vergelijken maar ik dacht meer mischien is dat wat rustiger voor de darmen?🤷geen idee hoor . Zat alleen even mee te denken. Bij mijn eerste had ik ook het idee dat ze meer last had van krampen nu al en die dronk vrij snel ook best veel vandaar

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ja ik bedoel in die zin ook de combinatie van minder voeding in een keer en ...
Dankjewel voor het meedenken! Zo komt in principe gewoon om de 3/4 of soms 5u maar raakt echt boos als haar fles op is als ik verminder en toch vaker aanbiedt. Nu met de 150 flessen is ze wel tevreden.

7 maanden geleden

Ik zie iedereen met die grote flessen. Dat krijgt Blair echt niet weg.. in de nacht meestal 70-80 soms zelfs 60.. overdag soms 100 maar meer gewoon niet en meestal 80-90.. morgen is ze 7 weken. Nu is ze ook 2 weken te vroeg geboren, dus geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Ze groeit wel door en 11 april moeten we naar het CB weer, dus anders zien we het daar wel weer. Meer erin duwen kan ook niet, dus ik volg haar gewoon volledig. En meer tijd tussen de flessen maakt niet uit. 4 uur elke keer ertussen ook geprobeerd, maar dan drinkt ze gewoon dezelfde hoeveelheid dus te weinig op een dag.

7 maanden geleden

Reactie op melissilvain

Ik zie iedereen met die grote flessen. Dat krijgt Blair echt niet weg.. in ...
Ik denk dat we ons niet zo zorgen moeten maken om het aantal ml wat per se ‘moet’ volgens alle rekenmethodes. Elk kind is anders en elk kind kan zelf heel goed aangeven wanneer hij geniet heeft om te groeien. Onze zoon is geboren aan de flinke kant (4,2 kg) maar heeft nooit ‘genoeg’ gedronken, altijd kleinere flesjes en hij drinkt nu ook max 100-110. Gisteren bij het consultatiebureau was hij gewoon 5,5 kg, ruim boven wat hij zou moeten wegen voor de curve;). Ze pakken hun voedingsstoffen wel denk ik dan, en kunnen zelf echt wel goed duidelijk maken wat nodig is. Volproppen heeft geen zin!

7 maanden geleden

Wat drinken jullie lieverds nu? Ons meisje is bijna 4kg en drinkt nu 6-7 flesjes van 120+4 (en 10ml extra water ivm slecht poepen) Soms denk ik namelijk dat ik teveel geef? Maar ze drinkt het wel 9 van de 10 keer op en is verzadigd, bij 100ml bijv niet, dan is het meteen huilen.

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Wat drinken jullie lieverds nu? Ons meisje is bijna 4kg en drinkt nu 6-7 f ...
5 kg, 5 flessen 120+4 en als ze ‘s nachts komt nog een fles. Wij geven minder dan de maatstaven maar ze vraagt niet meer en drinkt soms 120 en soms 130.

7 maanden geleden

5 kg, 5 flessen 120+4 en als ze ‘s nachts komt nog een fles. Wij geven mind ...
Ja, nou als ze verzadigd is is het goed toch? Ik vind die “regels” zo verwarrend 🫠

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

5,5 kg, drinkt 6 flessen per dag van tussen de 90-150 ml (we geven 150+5 maar dit drinkt hij meestal maar 1 keer per dag echt op). Hij is goed in aangeven wanneer hij genoeg heeft gehad dus vandaar dat ik meestal een ‘te grote’ fles aanbied. Als het te weinig is dan is het huis inderdaad meteen te klein 😅

7 maanden geleden

Iets met een sprongetje? 😂🤣

7 maanden geleden

Reactie op elinemoom

Ik denk dat we ons niet zo zorgen moeten maken om het aantal ml wat per se ...
Ik maak me er ook zeker niet druk om hoor. Ben denk ik de meest nuchtere persoon die er is 😂.. Ik volg haar gewoon volledig en dat is helemaal prima. Zou alleen wat meer ruimte geven voor overige dingen als ze er iets meer tussen laat overdag en ri de 4 uur elke keer zou gaan. Ik ben alleen dus zou iets meer rust/vrijheid geven, maar komt vanzelf wel😉

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

4,2 kilo denk ik . 8x 90 ml . 2x in de nacht nog.

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Ons mannetje is 7 week, was 2 week geleden 4,5 kilo, bied hem 6 flessen per dag aan van 135 ml (120+4) , drinkt bijna alle flessen helemaal leeg, de nachtfles niet altijd. Wil nu even kijken naar het ophogen van sommige flessen in de hoop dat ie dan ‘s nachts wat langer door kan slapen, maar weet nog niet hoe 😂

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

4,2 kilo denk ik . 8x 90 ml . 2x in de nacht nog.
Overigens kan ze er snachts ook gerust 6/8 uur tussen laten. Dus dan slaat ze er eentje over.🤷

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Overigens kan ze er snachts ook gerust 6/8 uur tussen laten. Dus dan slaat ...
Hoeveel weken ?