726 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Ik vond het best spannend hoor haha, maar aangezien ik nu weet dat ze in 2 ...
Klopt mijne drinkt overdag ook genoeg maar komt toch s'nachts voor die extra fles en hij groeit goed verder dus ik kan het proberen ☺️
6 maanden geleden
Reactie op LifeIsPrecious
Klopt mijne drinkt overdag ook genoeg maar komt toch s'nachts voor die extr ...
Soms komt ze hier ook nog hoor! En dan is het ook prima, dan krijgt ze die natuurlijk. ☺️
6 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Soms komt ze hier ook nog hoor! En dan is het ook prima, dan krijgt ze die ...
Ja dat is ook zo maar wil kijken of het misschien bij hem helpt dat ie wat langer doorslaapt☺️ zo niet is ook niet erg maar het is het proberen waard☺️
6 maanden geleden
Iemand hier ervaring mee?
Onze dochter (8,5 week) slaapt al een tijdje de hele nacht door. Ze krijgt rond 22.45 de laatste fles en vaak moeten we haar om 06.30 wakker maken. Ze krijgt 6x120+4 maar moeten dit dus in de uren overdag "proppen" en drinkt haar flessen niet leeg. Ze drinkt dus over de hele dag te weinig voor haar gewicht. Nu dacht ik, misschien werkt het om een fles minder te geven, dat er meer tijd tussen de flessen komt en ze dan misschien meer per fles gaat drinken en dan naar 5x 150+5 kan. Iemand die dit misschien geprobeerd heeft?
6 maanden geleden
Reactie op Kippie89
Onze dochter (8,5 week) slaapt al een tijdje de ...
Ik zou persoonlijk op deze leeftijd dan nog eerder een extra nacht fles geven als ze die toch nodig heeft. Maar je kan inderdaad proberen haar meer te geven en een beetje reken. Maar als ze 120 al niet op drinkt .. hierom hebben wij nog nacht flessen. Liever dat dan dat ik mn kind vol moet proppen met als gevolg spugen of darmkrampen. Maar goed ik kan wel tegen wat minder slaapt onze eerste sliep na 1 jaar "pas" door. Komt echt wel
6 maanden geleden
Reactie op Kippie89
Onze dochter (8,5 week) slaapt al een tijdje de ...
Mijn dochter is nu ook 8.5 week oud. Sinds deze week geef ik haar 5x150 ml aangezien ze ook slaapt van 23:00 uur tot 7:00 uur. Ik vind dat ze het beter doet met 150 dan 6x120 ml.
6 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ik zou persoonlijk op deze leeftijd dan nog eerder een extra nacht fles gev ...
Het gaat me er ook niet om dat ik er dan in de nacht weer uit moet. Maar vind het zonde om haar wakker te maken, hebben we geprobeerd, maar dan drinkt ze amper een halve fles.
Denk dat ik vandaag ga proberen 5 flessen overdag te geven i.p.v 6 en dan kijken wat ze doet komende nacht.
6 maanden geleden
Reactie op Kippie89
Het gaat me er ook niet om dat ik er dan in de nacht weer uit moet. Maar vi ...
Wij doen het zelfde, sinds dien drinkt ze overdag meer en slaapt ze de nacht vrijwel elke nacht door. (Tot haar sprong deze week 😅)
6 maanden geleden
Wij doen het zelfde, sinds dien drinkt ze overdag meer en slaapt ze de nach ...
Ah kijk. Dat is waar ik ook op hoop. Ik ga het gewoon proberen en zie wel wat er gebeurt😊. Hopelijk dan indd door meer uren tussen de fles, en dan een fles minder dat ze meer per fles gaat drinken.
6 maanden geleden
Reactie op Kippie89
Ah kijk. Dat is waar ik ook op hoop. Ik ga het gewoon proberen en zie wel w ...
Wij hebben nu 130+5 dus geven 140/150 (wat ze zelf wil)
6:00/10:00/14:00/18:00/22:00 en dan heeel soms 3:00.
6 maanden geleden
Reactie op Joelle.x
Mijn dochter is nu ook 8.5 week oud. Sinds deze week geef ik haar 5x150 ml ...
Mag ik vragen hoe je dat hebt ‘afgebouwd’? Mijn zoontje krijgt nu z’n laatste fles (tussen 22 en 23) 150+5 doet het daar dan 6-7 uur mee ‘s nachts , de overige 5 flessen van de dag krijgt ie dan 120+4.. die drinkt ie eigenlijk altijd schoon leeg, maar dat ie tussen 4 en 5 komt is nog net iets te vroeg om op 5 flessen te komen (met oog op 4 uur ertussen overdag).. ben bang als ik em dan alle flessen 150+5 aanbied en hij nog steeds op 6 blijft hij straks mega veel krijgt..
6 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Mag ik vragen hoe je dat hebt ‘afgebouwd’? Mijn zoontje krijgt nu z’n laats ...
Ik heb het niet echt afgebouwd. Ze leek de laatste paar dagen nog honger te hebben na de fles. Voor de nacht de eerste keer 150ml gegeven en dronk ze de fles meteen leeg. Ochtend weer 150ml gegeven en daarna liet ze er 4 uur tussen. Soms krijgt ze nog wel eens honger tussendoor en dan geef ik haar een ‘’snackje’’ van 30ml. Maximaal 1 keer per dag.
6 maanden geleden
Jullie mogen me uitlachen, ik heb echt een rete domme vraag.
Maar zit ff te rekenen want meisje komt steeds vaker voor de fles.
Maar die 24 uur per zoveel ml enz hoe word dat gerekend? Is dat bijv van 22:00 tot 22:00? Want hier wil ze de ene nacht wel drinken en de andere nacht niet…
6 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Jullie mogen me uitlachen, ik heb echt een rete domme vraag.
Maar zit ff t ...
* dus als ze ‘s nachts wel wil drinken krijgt ze te veel, vandaar.
6 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
* dus als ze ‘s nachts wel wil drinken krijgt ze te veel, vandaar.
Ze krijgen sowieso nooit te veel, als ze niet wil dan drinkt ze niet is mijn ervaring. Ik reken vanaf de eerste fles na 00:00 al houd ik het niet echt meer bij. Ze drinkt gewoon al haar flessen elk 4 uur +/-
6 maanden geleden
Ze krijgen sowieso nooit te veel, als ze niet wil dan drinkt ze niet is mij ...
Je hebt ook gelijk, pff.. word gek van mezelf door alle “regeltjes”
Hier komt ze tegenwoordig om de 2,5 uur voor haar fles en haar fles gaat tot de laatste druppel toe leeg, denk dat ze toe is aan meer drinken
6 maanden geleden
Hoi mama's
Mn zoontje is nu 6 weken en drinkt 120 met 4 scheppen. Vaak giet ik het terug tot 130. Nu lijkt hij vandaag niet te stille honger hebben. Waar hij normaal de laatste fles tussen 22 en 23 krijgt kwam hij nu ook nog om 24.00 en nu om 3 uur weer. Hij lijkt het niet meer te redden? Voorheen hielt hij er snachts 6 uur tussen . Maar moet ik dan nu 150 +5 gaan aanbieden en dan wat terug gieten? Lijkt me zo veel voor zo een kleintje. Iemand tips?ohja was 2 weken terug ruime 4 kilo.
6 maanden geleden
Hoi!
Ik heb even een vraagje. Sinds enkele dagen geven wij ons zoontje (a.s. vrijdag 10 weken maar wel 2 weken te vroeg geboren) overdag meer voeding in de hoop dat hij snachts langer slaapt.
Hij krijgt nu in de ochtend 150+5, daarna 3 maal 120+4 en als laatste fles (tussen 22u en 23u) weer 150+5.
Overdag moet ik hem de ene keer wakker maken (dan zit er ooit ruim 4 uur tussen een voeding) en de andere keer meldt ie zich na 2,5 a 3 uur weer.
Ook in de nacht komt hij nog steeds, ergens zo tussen 03u en 04u meestal. Voor de laatste fles moeten we hem sowieso wakker maken. Hebben ook al geprobeerd deze later te doen, maar ook dan moeten we hem wakker maken en komt hij evengoed rond 4 uur snachts. Ik heb zelf ook het idee dat het juist slechter gaat wat langer slapen betreft als we hem ergens in zijn diepe slaap wakker moeten maken.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Want doordat ik overdag meer geef, maar hij alsnog in de nacht komt, krijgt hij volgens de richtlijnen te veel binnen.
Flessen gaan overigens meestal gewoon op.
Dankjewel alvast!