726 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op dropmentos

Ik zou even kijken naar de aflevering over kunstvoeding van de keuringsdien ...
Klopt idd maar toch zeiden onze verloskundige en kraamhulp dat de kruidvat voeding de laatste jaren niet goed bekend staat. Veel kindjes zouden er onverzadigd van zijn en niet goed groeien.. De oorzaak daar van weten ze nog niet maar ze zeiden dat het slimmer was om een andere voeding te kiezen. Wij hebben bij ons dochtertje wel kruidvat gegeven (was een slechte eter en groeide niet goed) Nu bij ons zoontje daarom toch maar voor nutrilon gekozen.

6 maanden geleden

Reactie op Ell__92

Hoi! Ik heb even een vraagje. Sinds enkele dagen geven wij ons zoontje (a. ...
Dat hij iets meer krijgt geeft niet volgens mij is daar dan ook nog weer een berekening voor . Dat je iets meer dan de richtinglijn mag geven. Je zou dat kunnen vragen aan het cb. Ik zou de fles in de nacht gewoon niet teveel geven verder niet te druk maken. Zolang het op gaat zou hij het wel nodig hebben . Het is ook niet altijd zo dat ze dan snachts niet meer komen . Het kan nabijheid zijn en sommigen kunnen gewoon niet zoveel uren zonder drinken komt vanzelf wel.

6 maanden geleden

Reactie op xxjunex

Hoi mama's Mn zoontje is nu 6 weken en drinkt 120 met 4 scheppen. Vaak gie ...
Kan ook een dag zo zijn? Ik zou het überhaupt niet terug gieten gewoon kijken wat er op gedronken wordt...

6 maanden geleden

Reactie op xxjunex

Hoi mama's Mn zoontje is nu 6 weken en drinkt 120 met 4 scheppen. Vaak gie ...
Wij proberen het nu ook zo, Nouja de ochtendfles is nog geen 165 maar daar wil ik wel naar toe.. ik zou sws niet afgieten, als hij niet meer wil geeft ie dat wel aan.. wij doen de fles rond 4 uur dan 100ml , dus een iets kleinere.. maar t blijft lastig idd en voelt gek om ze wakker te moeten maken maar ik doe het overdag nog wel om de 4 uur, hopelijk krijgt ie dan genoeg en kan die de nacht steeds langer door halen op den duur..

6 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Mijn zoontje wilt de natural flow van avent niet pakken … wordt snel gefrus ...
Ik heb die rot dingen meteen weggedaan en ben overgegaan op difrax 😂

6 maanden geleden

Wat een flesjes al.. deze meid is vrijdag 8 weken, maar drinkt echt nog maar 80/90 heel soms 100 per keer 🥲.. en in de nacht als ze komt na 50/60 krijg ik er gewoon echt niet meer in. Heb weleens grotere flesjes gemaakt hoor, maar drinkt ze gewoon echt niet op. Vandaag moeten we weer naar het CB dus ik hoor dan vast wel hoe of wat, maar vraag me nu wel af of ze de enige is die die grote flessen gewoon niet weg krijgt.. ze is wel met 38 weken geboren geen idee of dat nog mee kan spelen ook

6 maanden geleden

Reactie op melissilvain

Wat een flesjes al.. deze meid is vrijdag 8 weken, maar drinkt echt nog maa ...
Hier ook.. Tot en met 8 weken dronk ze echt maximaal 100cc.. nu (11 weken) kan ze ook wel eens een wat groter flesje drinken (130) maar nog meestal rond de 110

6 maanden geleden

Reactie op melissilvain

Mijn zoontje ook met 38 weken geboren en drinkt met 10 weken ook flessen van 100ml max soms maas 70/80. Ik geef bv ook dus een combinatie ervan, hij komt wel soms voor de 3 uur en nog 7 voedingen per dag. Ik weet niet of het met de termijn te maken heeft want mijn oudste zoon is met 37 weken geboren en die drink met deze termijn grote flessen zonder probleem en dus minder vaak per dag. Ik denk dat het per kind verschillend is. We zijn met 8 weken naar de cb geweest en hij groeit goed en volgt zijn eigen lijn dus blijkbaar ondanks de kleine flessen groeit hij goed, en ik weet niet of dit toevallig zo is omdat ik ook bv ernaast geef.

6 maanden geleden

Reactie op melissilvain

Ik heb die rot dingen meteen weggedaan en ben overgegaan op difrax 😂
Ik heb de Browns daar drinkt hij beter maar ook niet helemaal top om de speen te pakken raakt hij soms ook gefrustreerd. Ik ga die difrax proberen denk ik.

6 maanden geleden

Reactie op Ell__92

Hoi! Ik heb even een vraagje. Sinds enkele dagen geven wij ons zoontje (a. ...
Hi! Heel herkenbaar van dat wakker maken voor laatste fles en dat later de fles geven ook niet helpt (is bij ons ook). We hebben er zelf voor gekozen dit wel door te zetten (wakker maken laatste fles), want ze heeft die voeding echt nodig anders heeft ze te weinig. Mogelijk dat je zelf ervoor kunt kiezen om hem later te geven? Zodat hij in de nacht dan niet komt? Of heeft hij die nachtvoeding ook nodig denk je? Wij zetten zelf nog even door totdat onze meid de dagflessen consequent opdrinkt (deed ze niet altijd, gister voor het eerst wel 150+5) en 5,5/6kg weegt zodat ze beter kan doorslapen. Volg je moedergevoel iig, die is altijd goed! :-)

6 maanden geleden

Reactie op melissilvain

Hoeveel weegt je meisje? Als ze wat kleiner van stuk is dan vind ik het ook niet heel gek dat ze nog <100 ml drinkt. Soms lees ik over baby’s van 8 weken die krap 4 kg wegen en dan ben ik ook een beetje jaloers met mijn baby van 5,5 kg, m’n rug is naar z’n grootje 🤪

6 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Hoeveel weegt je meisje? Als ze wat kleiner van stuk is dan vind ik het ook ...
Ik weet niet of dat echt wat zegt. Rond de 4 weken . Woog onze dochter 4,2 inmiddels 4 weken verder. Ze drinkt ook nog 90 max. Per fles. En ik ga er niet vanuit dat de nog steeds 4,2 weegt dat zou niet goed zijn🫣

6 maanden geleden

Reactie op melissilvain

Nee hoor ook nog 8 weken om de 3uur max 90, snachts laat ze er 6,5uur tussen en dan drinkt ze nog maar 60.. morgen naar het cb ben benieuwd ze oogt niet slecht ofso we horen het wel. Ik kan het er toch niet in stouwen. 🫣😂

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ik weet niet of dat echt wat zegt. Rond de 4 weken . Woog onze dochter 4,2 ...
Haha nee dat klopt. Het zegt iets in de zin dat de dagelijkse hoeveelheid wordt berekend aan de hand van hoeveel de baby weegt. Dus als de baby minder weegt dan de rest van dit topic is het wel logisch dat ze minder drinkt. Maar die aanbevolen hoeveelheid is ook maar een gemiddelde, dus als de baby meer weegt hoeft dat niet per se te betekenen dat die te weinig drinkt. Zo bedoelde ik het meer. Mijn zoon zit sinds 3 weken ongeveer op ongeveer een schepje meer dan zijn eigen aanbevolen hoeveelheid, dat vind het CB ook geen probleem zolang hij op zijn eigen lijn zit en niet als het ware verticaal omhoog schiet. Vandaag ook een afspraak dus we gaan het zien.

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Kan ook een dag zo zijn? Ik zou het überhaupt niet terug gieten gewoon kij ...
Ja dacht ik ook maar is vandaag weer en alles gaat gewoon op hoor 🤣🤣

6 maanden geleden

Reactie op lollylinette

5,5 weeg mijn kind net 10 weken kan je nagaan

6 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

5,5 weeg mijn kind net 10 weken kan je nagaan
Vind je dat veel of weinig? Mijn dochter woog dat met 5 weken al geloof ik 😂

6 maanden geleden

Vind je dat veel of weinig? Mijn dochter woog dat met 5 weken al geloof ik ...
Ja weinig als ik het vergelijk met mijn oudste zoon maar volgens de cb groeit hij goed en volgens zijn lijn dus 🤷🏻‍♀️ hij woog 3.555 bij geboorte met 38 weken geboren.

6 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Ja weinig als ik het vergelijk met mijn oudste zoon maar volgens de cb groe ...
Aan de andere kant was mijn ouders te zoon met 37 weken geboren. Mijn oudste kreeg maar kort bv en daarna door zijn kma neo cate gekregen waar blijkbaar veel suiker in zit. Mijn jongste krijgt nu nog steeds bv.

6 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Ze is niet klein hoor bijna 5 kg. Maar volgens het CB is het prima zoals ze het nu doet. Dus zal wel goed zijn. Ze groeit in ieder geval super.