726 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Nee hoor ook nog 8 weken om de 3uur max 90, snachts laat ze er 6,5uur tusse ...
Jaloers op die tijden in de nacht dat is hier helaas niet haha

6 maanden geleden

Reactie op melissilvain

Jaloers op die tijden in de nacht dat is hier helaas niet haha
Nee ik weet ook dat het anders kan zijn of nog kan worden. Mijn oudste kwam heel lang nog snachts 2 keer

6 maanden geleden

Iemand ervaring met een consult oid 't.a.v. geven van de fles? Het is en blijft hier drama.... we zijn over op nutrilon pepti ivm vermoeden tot overgevoeligheid koemelk. Dat maakte wel dat kleine beter reageerde op de voeding alleen omdat het zo dun is, ging hij veel spugen en onrustiger drinken. Nu met johannesbroodpitmeel lijkt het weer meer op verborgen reflux want komt wel omhoog maar niet echt eruit, of pas na 1-2 uur na de voeding eruit. Bovendien was ontlasting regelmatig toen we geen JHBM gebruikten en nu is dat dus een probleem dat het moeilijk komt. Ook nu is het drinken weer onrustiger en slapen ook onrustiger. Ik word er echt moedeloos van... iemand tips of ervaringen?

6 maanden geleden

Weet iemand hier raad mee 🤣 onze dame van bijna 8 weken drinkt teveel en te snel, als in 120 cc 7x per dag, soms 2 daarvan 150ccin 10 a 15min weg.. Dus op aanraden cb al overgegaan op Kruidvat F1, dat maakte eigenlijk nauwelijks verschil. Sinds gisteren de prematuur speen van difrax gekocht, waarmee ze over 60 a 90 cc nu dik 30 a 45 min doet, het andere uiterste.. Waar doe ik goed aan? Als ik met haar gewicht reken kom ik op 630cc op een dag, dat krijgt ze met 7x 90cc maar dan doet ze er langer dan dag half uur over? Ga het dinsdag wel bespreken met het CB maar dit kan je zo lekker wakker houden he 😊🙃 misschien dat er dames met al meer ervaring mij kunnen helpen?

6 maanden geleden

Reactie op KMdV1993

Iemand ervaring met een consult oid 't.a.v. geven van de fles? Het is en bl ...
We hebben dit ook gehad met mijn oudste zoon ik vind pepti troep is gewoon denk ik een commerciële tijdelijk oplossing voor kinderen die echt niet tegen koemelk kunnen. Mijn zoont heeft een koemelkallergie en had precies dezelfde met pepti. Volgende stap en nog verder gekaapte koemelkeiwit en dat is nutramigen maar daar heb je een machtiging nodig van een kinderarts denk ik om het vergoed te krijgen … sommige kindjes kunnen daar beter tegen smaakt heel vies en is ook heel dun maar mijn ervaring is dat die tussen oplossingen meestal niet genoeg zijn en de kinderen blijven last hebben omdat ze toch of allergisch of intolerant zijn. Ik zou als ik jou was aan de ha en doorverwijzing naar een kinderarts.

6 maanden geleden

Reactie op HakunaMatata96

Weet iemand hier raad mee 🤣 onze dame van bijna 8 weken drinkt teveel en t ...
Wij hebben destijds gaatje iets groter geprikt in dr Brown prematuur speen, dat hielp 😊

6 maanden geleden

Reactie op HakunaMatata96

Weet iemand hier raad mee 🤣 onze dame van bijna 8 weken drinkt teveel en t ...
Hier ook een gezellige gulzige drinker die graag atjes doet. Hebben nu p-speen van dr Brown (brede hals) en dan doet ze er rond de 20 min over (120cc)

6 maanden geleden

Iemand de goeie speen/fles voor nutrilon 1 A.R en de juiste hoeveelheid

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Iemand de goeie speen/fles voor nutrilon 1 A.R en de juiste hoeveelheid
Dr browns fles met fase 2 speen

6 maanden geleden

Reactie op Denise25

Dr browns fles met fase 2 speen
En hoeveel alle schepjes van A R?

6 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

En hoeveel alle schepjes van A R?
Mijn dochtertje dronk alle flesjes met 1 schepje normale standaard voeding erbij. Dus als je nu bijv 120+4 scheppen geeft dan 3 scheppen A.R en 1 schep standaard. Maar dat is echt per kindje even zoeken waar ze het het beste op doen.

6 maanden geleden

Reactie op Denise25

Mijn dochtertje dronk alle flesjes met 1 schepje normale standaard voeding ...
Ja oke als het maar door de speen komt😂

6 maanden geleden

Mijn dochter (12 weken) drinkt sinds eergisteren nog maar halve flesjes leeg. Ze lijkt wel hongerig, maar halverwege begint ze te persen, krieoelen en draait ze dr hoofd helemaal weg. Krijg de fles niet meer erin (duwt hem met haar tong naar buiten). Kom soms niet eens aan 500cc per dag. Verder is ze wel gewoon alert, vrolijk en plast ze goed. Ze dronk sinds vorige week maandag 5x150 in een Difrax fles. Naar tevredenheid, maar niet allemaal leeg, gemiddeld 700cc per dag). Daarvoor dronk ze 6x120 uit een Dr Browns. Ik kan me niet meer herinneren of mn zoontje ook zulke fases had. Sprong 3 begint volgens de app over 7 dagen en bij regeldagen drinkt ze normaal juist meer. Iemand enig idee wat er kan zijn? Tips? Adviezen? Of gewoon lekker laten gaan en aan de bel trekken als er droge luiers komen en ze minder alert is?

6 maanden geleden

Reactie op boekie

Mijn dochter (12 weken) drinkt sinds eergisteren nog maar halve flesjes lee ...
Mij is verteld door ha assistente dat als ze minimaal de helft van wat ze normaal drinken, alert zijn en goeie plasluiers hebben het niet direct erg is. Kan idd met een sprongetje oid te maken hebben.. mocht het lang duren zou ik wel even overleggen met cb bijvoorbeeld 😊

6 maanden geleden

Reactie op boekie

Mijn dochter (12 weken) drinkt sinds eergisteren nog maar halve flesjes lee ...
Heb dit op week 8 nu..

6 maanden geleden

Mijn dochtertje van 10 weken krijgt 6x 120 cc aangeboden(met schepjes dus 135cc). Nu laat ze steeds vaker de nachtfles vallen waardoor we op 5 flessen komen. Ideaal zou 5x 150 cc nu zijn, maar ze krijgt de 120 niet eens op. Zelfs 's ochtends, na een volledige nacht, gaat de fles niet leeg. Iemand tips?

6 maanden geleden

Reactie op Mama2122

Mijn dochtertje van 10 weken krijgt 6x 120 cc aangeboden(met schepjes dus 1 ...
Komt vanzelf wel. Geeft niet als ze wat minder krijgen onze dochter doet het zelfde en drinkt 9/10 nog steeds 90ml. Ze groeit goed dus cb had er geen problemen mee. Ik merk wel dat ze nu ze 1x snachts komt dat ze vaker overdag of eind van de dag een beetje clustert dus dan geef ik wat vaker 30 extra. Of eerst 60 en na uurtje 60 Tja loopt je planning iets scheef. Maar ik probeer altijd tussen 19.00/20.00 haar in bed te krijgen al zou ze bijvoorbeeld 18.00 nog wat hebben gehad bied ik nog even 30ml aan zodat ze daarmee wat extra heeft en nog even een momentje in de slaapkamer voor het slapen.

6 maanden geleden

Reactie op Mama2122

Mijn dochtertje van 10 weken krijgt 6x 120 cc aangeboden(met schepjes dus 1 ...
Hier een beetje hetzelfde. Ons zoontje is ong 6 kilo dus zou dan volgens die 150 formule 900 op 24u moeten drinken. Hij drinkt 6 flessen van ergens tussen de 150 en 170 leeg. Maar snachts gebeurd het steeds vaker dat hij doorslaapt, waardoor er een fles af gaat en hij daardoor max 850 drinkt op 24u. Ik volg hem maar gewoon.

6 maanden geleden

Reactie op Denise25

Hier een beetje hetzelfde. Ons zoontje is ong 6 kilo dus zou dan volgens di ...
Bij ons op t cb zeiden ze bij 6 kilo 4 flessen van 180 😅

6 maanden geleden

Bij ons op t cb zeiden ze bij 6 kilo 4 flessen van 180 😅
Klopt staat ook op Nutrilon verpakking dat bij 6+ kg 180+6 (200ml) 4 flessen per dag zou moeten drinken😂