726 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op simo0nuh

Hier heb ik destijds met mijn dochter veel aan gehad en wellicht jullie nu ...
ohhh ik wil dit schema heel graag, maar ik kan het niet lezen!

8 maanden geleden

Reactie op Juliavh

ohhh ik wil dit schema heel graag, maar ik kan het niet lezen!
Volgens mij staat dit er: Dr Brown prematuur Dr Brown level 1 Difrax S Dr Brown level 2 Difrax M Dr Brown level 3 Difrax L

8 maanden geleden

Reactie op Cecilel

Hi dames, Hoe doen jullie de flesjes opwarmen? Wij hebben het nu telkens au ...
Bedoel je hier kv of gekolfde bv? Want voor kv heb je geen flessenwarmer nodig! Magnetron, of zelfs lauwwarm water uit de kraan mag (heb ik niet gedaan) en voor onderweg. Waterkoker op 40 graden kan ook maar dat is zelfs nog iets te warm, of warmer en mixen met koud water. Voor onderweg: water koken in de een thermoskan mixen met water op kamer temp (extra flesje) en dan poeder erbij. Ip mag je kv niet nog een keer opwarmen. En uit ervaring: ze drinken ook op kamertemperatuur als je toch het restje na een uur nog wilt geven… bij bv (zeker direct uit de koeling) mag je wel opwarmen natuurlijk en dan heb je eigenlijk alleen de opties au bain-marie of flessenwarmer (al kan magnetron ook wel)..

8 maanden geleden

Bedoel je hier kv of gekolfde bv? Want voor kv heb je geen flessenwarmer no ...
Wij geven gewoon 40 graden . En als ze de kv niet meteen op drinkt hangen we het flesje in de waterkoker die een tijdje 40 graden blijft. Tot max een uurtje. Dit zou je met borstvoeding kunnen doen soort au bain marie maar dan moet het wel wat warmer anders kan je lang wachten. Wij hebben een mini waterkoker op temperatuur daar kan het makkelijk inhangen mits je wel een smalle fles.

8 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Wij geven gewoon 40 graden . En als ze de kv niet meteen op drinkt hangen w ...
40 graden uit de waterkoker is zeker niet gloeiend heet. Bv zal op lichaamstemp tussen 35-37 graden zijn. Denk ook wanneer 40 graden water in een koud flesje schenkt en dan de poeder erbij dat je daarna op de perfecte temperatuur zit😅. En ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens opnieuw heb opgewarmd (binnen een uur) tot dat ik er achter kwam dat kamertemperatuur ook prima geaccepteerd werd.. meer gemak🤞🏻

8 maanden geleden

40 graden uit de waterkoker is zeker niet gloeiend heet. Bv zal op lichaams ...
Ja ik moet wel zeggen soms laat ik het flesje gewoon even staan en geef ik het later dan moet dat dus kamer temperatuur zijn maar ik merk dat ze het dan echt niet wil hebben. Misschien heb ik haar daar toch mee verwend 🙄 nu al😂

8 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ja ik moet wel zeggen soms laat ik het flesje gewoon even staan en geef ik ...
Ja ik weet niet precies wanneer hij kamertemp accepteerde hoor.. want hij kreeg bv + 1 flesje kv de eerste drie mnd (en die gaf ij altijd warm) tot dat ik over ging op volledig kv.. en toen later merkte ik pas dat kamertemp ook prima ging!

8 maanden geleden

Reactie op simo0nuh

Hier heb ik destijds met mijn dochter veel aan gehad en wellicht jullie nu ...
Huh, dus als ik alleen de losse spenen van dr brown koop en die in de dop de difrax s fles doe dan past dat?

8 maanden geleden

Zijn er ook al baby’s die uit dr brown speen 2 drinken? Mijn zoontje drinkt heel langzaam, flesje duurt zo ruim 30 minuten. Heb geen idee of een grotere speen dan helpt.

8 maanden geleden

Reactie op nienke@@

Zijn er ook al baby’s die uit dr brown speen 2 drinken? Mijn zoontje drinkt ...
En hij drinkt ook onrustig uit de fles, is nadien ook niet helemaal tevreden.

8 maanden geleden

Reactie op nienke@@

En hij drinkt ook onrustig uit de fles, is nadien ook niet helemaal tevrede ...
Herkenbaar twijfel om te proberen. Maar goed je kan altijd kijken denk ik?

8 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Herkenbaar twijfel om te proberen. Maar goed je kan altijd kijken denk ik?
Ja eigenlijk is het zo simpel haha

8 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Huh, dus als ik alleen de losse spenen van dr brown koop en die in de dop d ...
Yes!

8 maanden geleden

Reactie op nienke@@

Ja eigenlijk is het zo simpel haha
Ja ik word er hier ook een beetje moedeloos van. Fles geven duurt best lang dan is ze na 90ml moe valt ze even weg daarna weer klaar wakker voor een uur dan uiteindelijk besluiten we dus 30ml bij gegeven die drinkt ze 9/10 helemaal op. Ze pakt ook geen speen dus dat maakt het lastiger.

8 maanden geleden

Maar zijn er meerdere baby s die er overdag ook prima 4/5uur tussen kunnen laten?

8 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Maar zijn er meerdere baby s die er overdag ook prima 4/5uur tussen kunnen ...
4 uur lukt m’n zoontje soms wel en anders maak ik em wakker als ie zichzelf nog niet meld (maar dat gebeurt bijna nooit😂)

8 maanden geleden

Reactie op Pdw91

4 uur lukt m’n zoontje soms wel en anders maak ik em wakker als ie zichzelf ...
Ah oke hier bijna standaard 4 uur en inderdaad soms moet ik haar wakker maken achja soms heeft ze dan ook weer dat ze 2 uur wakker is en de gehele tijd wil drinken..🤷

8 maanden geleden

Reactie op simo0nuh

Yes!
Gekocht. Eens testen of dat wat is.

8 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Maar zijn er meerdere baby s die er overdag ook prima 4/5uur tussen kunnen ...
Was dat maar zo 😂

8 maanden geleden

Reactie op nienke@@

Was dat maar zo 😂
Ja ik weet dat dat ergens een luxe is maar soms voelt dat wel lang dat ik twijfel of ze wel genoeg krijgt .helaas haalt ze dat nu in de nacht toch altijd wel weer in of ergens op de dag dat je 2uur bezig bent met flesjes geven🤯.