726 Reacties

4 maanden geleden

Hallo mamas, Mijn dochtertje drinkt sinds 4 dagen slechter de fles dan normaal. Ze is nu bijna 4.5 maand en weegt 6 kilo. Ze drinkt normaal ongeveer 900 a 950 ml per dag. Maar sinds een paar dagen 650 a 700 ml per dag. Hoort dit erbij dat ze uiteindelijk minder gaan drinken?

4 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Jammer dat je hierdoor het gevoel kreeg je te moeten verantwoorden en je ac ...
Ja daarom vroeg ik het inderdaad… jammer dat het zo opgevat wordt

4 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Ja daarom vroeg ik het inderdaad… jammer dat het zo opgevat wordt
Die was snel gepikeerd terwijl het maar een vraag was voor jou... zal vast haar hormonen zijn🤭

4 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Die was snel gepikeerd terwijl het maar een vraag was voor jou... zal vast ...
Haha ja gelukkig hebben we daar allemaal vast last van 😂 Maar ja, vind het juist fijn dat hier alles gevraagd en verteld kan worden! Want mijn dochter drinkt 5x180+6 en ik denk dat als ik 5x210 zou aanbieden het misschien ook wel op gaat 😭 Ze houdt van eten, net als haar moedertje 😂

4 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Haha ja gelukkig hebben we daar allemaal vast last van 😂 Maar ja, vind het ...
Ik heb misschien niet het antwoord wat je zoekt maar ik werk op een kdv en heb echt maar zelden een kindje gehad wat 210cc dronk. Waar merk je aan dat je kindje meer wil? Die van mij is wel eens verdrietig na een voeding maar ik geef dan even zijn speentje en dan is het weer helemaal oké. Je zou evt ook kunnen kijken naar nutrilon content, dit is een voeding voor hongerige baby’s. ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Kinderwens21

Ik heb misschien niet het antwoord wat je zoekt maar ik werk op een kdv en ...
Ze moet meestal al voor de voeding erg huilen (in de ochtend en in de avond met name) en dan standje sirene tot ze de fles krijgt. En als ze hem dan opheeft nog jammeren en idd speen geven we, maar die gaat dan eerst 10x uit met ook nog heel veel tranen. Als we 210 geven dan is ze na de fles nog een beetje onrustig, maar met speentje wel meteen content. We proberen het wel te beperken tot 1 fles van 210, dus als we die in de ochtend geven in de avond niet meer en andersom. We hebben ook geprobeerd met een kleinere speen, maar dan doet ze dus 40 min over de fles en valt ze in slaap tijdens het drinken 😰 Deel voedingen heb ik ook geprobeerd, maar dan huilt ze net zo lang tot ze de rest van de totale hoeveelheid krijgt 😂😭. Ja mijn moeder zei misschien een papfles geven in de ochtend, dat ze dan langer verzadigd is.. maar ze krijgt nu ook een beetje fruit en groente. Merk wel dat ze daardoor soms wat langer vol kan houden. Maar ook als ze dat krijgt, als het haar niet snel genoeg gaat, of te weinig is dan gaat de sirene aan. Ze is wel een slanke baby, en komt ook niet extreem bij.. vorige maand 500g. Dus het zal wel goed zijn denk ik dan 😅 Ze is een tijdje niet lekker geweest en veel aan het spugen en weinig drinken. Dus we zijn al lang blij dat ze nu heel flink drinkt.. maar ja te wil ik natuurlijk ook niet.

4 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Ze moet meestal al voor de voeding erg huilen (in de ochtend en in de avond ...
Wat bedoel je met een papfles in de ochtend?

4 maanden geleden

Reactie op R2024

Wat bedoel je met een papfles in de ochtend?
Een fles met twee/drie eetlepels rijstebloem van olvarit. Maar heb hier geen ervaring mee en ben een beetje huiverig 😅. Wil niet dat ze er krampjes van krijgt, ondanks dat ze zeggen dat het licht verteerbaar is.

4 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Een fles met twee/drie eetlepels rijstebloem van olvarit. Maar heb hier ge ...
Oh wist niet dat dat al mocht 🤭

4 maanden geleden

Reactie op R2024

Oh wist niet dat dat al mocht 🤭
Vanaf 4 maanden! Mijn dochter is 17wk 3 dagen 😊

4 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Haha ja gelukkig hebben we daar allemaal vast last van 😂 Maar ja, vind het ...
Ja idd en zeker fijn dat we elkaar kunnen helpen! Misschien kan je eerst de 3 180+6 en dan 2 210 proberen dat je laatste en ochtend fles juist 210 geeft😊

4 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Vanaf 4 maanden! Mijn dochter is 17wk 3 dagen 😊
Dat is een goede om mee te beginnen lijkt mij dan oefenhapjes😊

4 maanden geleden

Ik ben flessen van 210 gaan geven omdat ik nog steeds braaf die formule volgde waarmee je kan uitrekenen welke hoeveelheid bij het gewicht van je baby past. Hij is nu eenmaal een grote baby 🫣 maar ik ben ook aangesproken door het kdv dat ze bijna nooit 210 geven. Dus ik ga het donderdag even overleggen bij het CB denk ik. Hij drinkt prima 5x210 als ik dat geef namelijk 🐷

4 maanden geleden

Dat is een goede om mee te beginnen lijkt mij dan oefenhapjes😊
Dus geen papfles maken maar de pap met een lepeltje geven? Oefenhapjes doen we al en gaat best wel goed 😁

4 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Dus geen papfles maken maar de pap met een lepeltje geven? Oefenhapjes doe ...
Ja denk pap met lepeltje geven hihi en ooh oke en dat ze dan nog zoveel drinkt haha snap niet waar ze het allemaal laat zeg🤭😅

4 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Dus geen papfles maken maar de pap met een lepeltje geven? Oefenhapjes doe ...
Eerst begin ik het in flesvoeding te geven en dan na weekje ofso dan als pap geven zodat hij er rustig aan kan wennen

4 maanden geleden

Ja denk pap met lepeltje geven hihi en ooh oke en dat ze dan nog zoveel dri ...
Haha ik ook niet 🐷😂 Ik ga morgen eens een papfles geven in de ochtend van 180 ipv 210. Kijken hoe ze er op reageert. Als dat dan goed gaat na een tijdje beginnen als pap te geven! Bedankt voor de tip 😊

4 maanden geleden

Reactie op jjp1997

Haha ik ook niet 🐷😂 Ik ga morgen eens een papfles geven in de ochtend va ...
Hahaha😅 Graag gedaan hoor ik ga ook met 4maanden papfles geven denk ochtend en de avond gewoon en als tijdje goed gaat met pap beginnen en dan met 5 maanden komen de oefenhapjes erbij😊

4 maanden geleden

Sinds vandaag lukt het heel steady om er 4 uur tussen te laten! Dat scheelt 1 flesje! 🥳 Mocht dit lukken word ons schema 4x 180+6 1x 120+4 (vaak is ze bij de laatste fles heel slaperig en drinkt de fles niet leeg, vandaar een minder grote fles in de avond) Heeft iemand hier ervaring mee? Is het slim om het zo te doen denken jullie? Als ze alles steady opdrinkt zit ze op +- 960ml (ze zal rond de 6kg wegen nu)

4 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Sinds vandaag lukt het heel steady om er 4 uur tussen te laten! Dat scheelt ...
Maakt allemaal niet zoveel uit hoeveel ml en gewicht. Ene kind slaat het anders op dan het andere. Wij komen hier max aan 700ml per dag 6,2 kilo.. ik denk verdeeld over 6/7 flesjes. Lekker doen wat werkt👍🥰