726 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Michelle1998!
Misschien is het al eens gevraagd maar spuugt jullie kindje ook meer nu jul ...
Mijne spuugt nog steeds en krijgt nog steeds flesvoeding 1 duurt wel lang voor het maagklepje sterk genoeg is zodat ze niet meer spugen pfff
2 maanden geleden
Ik wil proberen over te stappen van geitenmelk van kruidvat naar standaard koe. Op de opvang gebruiken ze hero of nutrilon. Zou wel Hero of kruidvat standaard willen overwegen.
Vragen:
-Is hero standaard 2 wel eens in de aanbieding?
-Wat is het verschil tussen 1 en 2 van Hero? Zit daar bijv. Suiker in? Heb alleen hier nr. 1 liggen.
-Wat zou de reden zijn om toch voor kruidvat te gaan en dan mee te geven naar de opvang? Die is namelijk iets voordeliger.
-Wat hebben jullie gekozen en waarom?
2 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Ik wil proberen over te stappen van geitenmelk van kruidvat naar standaard ...
Wij gebruiken Hero nutrasense! We zitten nu op 2. Nutrasense is naar mijn idee zelden in de aanbieding maar bij de jumbo t goedkoopst. Scheelt een paar cent. Wij zijn op advies van de vk hier mee begonnen en het bevalt ons goed. In nutrasense 2 zit meer ijzer verwerkt geloof ik? Aangezien wij 1 hebben gebruikt zijn we automatisch naar 2 gegaan. Je kan ze zelf ook vergelijken, misschien dat dat de keuze makkelijker maakt.
http://www.babyvoedingchecker.nl/ProductCheck
25 dagen geleden
Iemand die een papfles geeft met een dr browns fles? Hoe doen jullie dit? Wij hebben al de y speen. Maar als we de fles met het ventiel erin gebruiken blijft de pap na een tijdje in het ventiel hangen en komt niet meer in de speen. Als we het ventiel er uit halen zuigt onze dochter vacu眉m en wordt de speen helemaal plat.
24 dagen geleden
Reactie op Maris97
Iemand die een papfles geeft met een dr browns fles? Hoe doen jullie dit? W ...
Ik heb de y speen zonder ventiel en draai de speen niet te hard aan. En soms even stoppen zodat er extra lucht bijkan
bijkan. Gaat hier prima
24 dagen geleden
Reactie op Maris97
Iemand die een papfles geeft met een dr browns fles? Hoe doen jullie dit? W ...
Ik geef al heel lang de fles zonder ventiel. Nooit pap gegeven altijd drama met de juiste speen vinden馃 zonder slapen ze ook beide door gelukkig. Wel eens een gat in speentje geknipt dat kan je ook nog proberen maar hier zonder ventiel gewone melk gaat prima. Speen 3 hebben we al heel lang.
24 dagen geleden
Reactie op Roos Anne
Ik geef al heel lang de fles zonder ventiel. Nooit pap gegeven altijd drama ...
Wij geven de pap 鈥榮 morgens, anders heeft ze nog geen half uur later alweer honger. Gebruiken met gewone melk ook speen 3 maar ook dat werkt hier helaas niet zonder ventiel. Zou fijn zijn als we die er uit kunnen laten.
24 dagen geleden
Reactie op Maris97
Wij geven de pap 鈥榮 morgens, anders heeft ze nog geen half uur later alweer ...
Aah oke lastig. We geven 180ml daarna brood rond 07.00 en dan 08.45 krijgt ze fruit daarna na bed met 30ml. Dat werkt hier opzich prima. Wat gek dat dat niet werkt komt er dan geen melk uit of? Dr. Brown smalle hals fles..
24 dagen geleden
Reactie op Roos Anne
Aah oke lastig. We geven 180ml daarna brood rond 07.00 en dan 08.45 krijgt ...
Heb inderdaad ook al aan brood gedacht, maar daar is ze nog best langzaam mee en dat is 鈥榮 morgens niet altijd even handig. We hebben inderdaad de smalle hals fles. Ze drinkt 5 slokjes en dan is de speen helemaal plat gezogen en komt er niks meer uit.
24 dagen geleden
Reactie op Maris97
Heb inderdaad ook al aan brood gedacht, maar daar is ze nog best langzaam m ...
Ah oke. Ja fles gaat hier ook wel langzaam maar uiteindelijk drinkt ze hem wel op. Nee brood word ook heel weinig van gegeten is niet echt een maaltijd meer voor het idee. Ik geef haar dan soms ook even een crackotte. Dan heeft ze ook vrij vlot wel weer fruit. Maar misschien is pap dan wel een idee ja. Misschien gewoon van een bordje geven?
23 dagen geleden
Reactie op Maris97
Van een bord zou ik inderdaad nog eens kunnen proberen. Tijdje geleden gepr ...
Ja of gewoon een gat in het tuitje knippen. Ik gaf de oudste zo wel eens wat yoghurt was handig kon ze de fles zelf vast houden en dan dronk ze de yoghurt uit de fles. Ze zijn grotere happen toch langzaam wel gewend met vast eten.. dus ik zou daar niet te bang voor zijn je kan prima het gat zelf iets groter maken iets door prikken.
20 dagen geleden
Dames, ik zie zoveel verschillende adviezen. Maar ik denk dat mijn dochter teveel cc melk nog krijgt. Ze is precies 8 maanden en zit op 800 cc per dag, fruithap, stukjes brood, pannenkoekjes en groentepap. Wat doen jullie? Ze komt opeens erg aan馃槀馃槄
19 dagen geleden
Reactie op Josephine44
Dames, ik zie zoveel verschillende adviezen. Maar ik denk dat mijn dochter ...
Hier nog zo een hoor, haha. Maar hier zeiden ze dat we rond de 8/9 maanden een fles af moesten gaan bouwen
19 dagen geleden
Reactie op Josephine44
Dames, ik zie zoveel verschillende adviezen. Maar ik denk dat mijn dochter ...
Fles vervangen door yoghurt? En eventueel water/thee? Hier helpt een bepaald ritme bijvoorbeeld.
Ontbijt. 180ml
Fruit. 125 gr
Lunch 90ml en brood
Snack. Crackotte, maisstengel of yoghurt
Avond eten 180gr en yoghurt
Voor bedtijd 180ml
Dan zit je inidergeval aan minder. Maar ik moet zeggen hier wordt er verder ook door geslapen dus snachts krijgt ze niks af en toe wel dan is dat 60 of 90