726 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ja ik weet dat dat ergens een luxe is maar soms voelt dat wel lang dat ik t ...
Oh dat is dan niet fijn, dat ze dat in de nacht inhaalt.
Misschien overdag minder tijd tussen de voedingen laten, in de hoop dat ze er in de nacht meer tijd tussen laat?
Probeer ik ook, maar in de nacht komt mijn zoontje nog om de 3 a 3,5 uur.
8 maanden geleden
Reactie op nienke@@
Oh dat is dan niet fijn, dat ze dat in de nacht inhaalt.
Misschien overdag ...
Ja dan moet ik haar dus echt wakker maken. Denk dat ik dat uiteindelijk ook wel ga doen maar vind haar zo jong daar nog voor om meteen regelmaat "af te dwingen" alleen voor jezelf is het niet leuk achja ik zou toch ook steeds meer de deur uit moeten ik heb nog een peuter thuis dus ik denk dat ze vanzelf wat meer gaat vragen overdag
8 maanden geleden
Hoeveel drinken jullie kleintjes nu? Mijn zoontje drinkt nu 7 flessen van 135ml (120+4) en komt dus nog echt om de 3/4 uur. Hij drinkt bijna altijd z’n flessen leeg..
8 maanden geleden
Reactie op Marlisa1996
Hoeveel drinken jullie kleintjes nu? Mijn zoontje drinkt nu 7 flessen van 1 ...
Wij bieden ons zoontje (morgen 2 week oud) 100cc aan, gister voor t eerst dat hij alle flessen daarvan leeg dronk, hij komt om de 3/4 uur.. maar vanaf vanochtend heeft ie dan weer genoeg aan 75cc.. tis hier nog heel onregelmatig , dacht vanavond naar 135cc te gaan maar als hij nu steeds 75 drinkt is dat nog niet nodig.. meestal zit ie op 7 flessen..
8 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Wij bieden ons zoontje (morgen 2 week oud) 100cc aan, gister voor t eerst d ...
Ja ik ben nu maar naar de 150+5 gegaan want hij drinkt z’n flessen echt tot de laatste druppel op en komt dus om de 2/3 uur vandaag. Blijkbaar een hongerige kerel..
8 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Maar zijn er meerdere baby s die er overdag ook prima 4/5uur tussen kunnen ...
Onze kraamverzorgster zei, overdag om de 3 uur mag en om de 4 uur moet. Maar hij wil soms overdag best langer slapen. Helaas snacht vaak wel om de3 uur, denk dat jij dag nacht ritme nog een beetje omdraait 🙈
8 maanden geleden
Reactie op elinemoom
Wij mogen nog niet meer geven dan 100, hoe oud is jullie kleine?
Mocht tot 120 dus dat bied ik aan een keer drinkt ze dat op andere keer 80/90ml. En soms dus helemaal en na een half uur wil ze nog meer dan bied ik 30 aan. Ze laat er dus ook 4,5 tussen soms. Ze is 16 dagen
7 maanden geleden
Ik heb na grondig na te denken, de voor- en nadelen te lezen, toekomstgericht denkende ook en geklets met mijn man en natuurlijk een groot overleg met onze dochter (😝) besloten te stoppen met BV.
Misschien zwak, maar beter voor mij, dus automatisch ook voor de kleine meid.
Ik moet zó veel moeite doen voor een paar druppels, heb nu al kloven en ik schiet meteen in stress houding als ik haar aanleg. Aanleggen kost me veel moeite, omdat ik het lastig vind een goede positie te vinden en wetende dat zij er behalve een paar druppels geen voeding van krijgt geeft mij ook alleen maar frustratie.
Straks met de kraamzorg overleggen hoe en wat maar er valt nu al meteen een last van mijn schouders af, dus ik sluit me bij deze graag hier aan!
7 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Ik heb na grondig na te denken, de voor- en nadelen te lezen, toekomstgeric ...
Helemaal niet zwak! Juist sterk 💪🏼
Het is niet zo makkelijk om te stoppen. Maar het beste is te kiezen voor jezelf want dan maak je direct ook de juiste keuze voor je kindje.
Laat je overigens niet omkletsen door kraamzorg, als dit je keuze is is dat goed. Wellicht kan je kan man je rugdekking geven.
Borstvoeding is prachtig (als je het hebt en alles lukt) maar niet zaligmakend.
7 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Ik vind het ook juist sterk van je dat je de keus hebt gemaakt. Een blije mama is een blije baby je hebt gedaan wat je kon en wat meegegeven dit is toch al heel mooi. Kinderen worden er wel groot om🙏 fijn dat het je gelijk al oplucht dan is dat een goed teken. Ik ben er ook mee begonnen uiteindelijk nu volledig kunstvoeding helemaal blij met mijn beslissing mijn eigen lichaam weer een beetje terug. Nogmaals een blije mama is een blije baby🥰
7 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Juist hartstikke goed, ik ben om soortgelijke redenen gestopt. Mijn zoontje had moeite met aanhappen en we raakten er allebei heel gefrustreerd van. Die emotie wilde ik niet voelen bij mijn kersverse kind. Kiezen voor flesvoeding gaf uiteindelijk ook heel veel rust hier. Hopelijk helpt het je meer van de kraamtijd genieten 🥰
7 maanden geleden
Reactie op eefje2024
Ik werd ook zo verdrietig van het kolven. Als ik het geluid van een kolf ho ...
Ja dit ook! Het is volgens mij oprecht een trauma respons 🥲 die cyclus van aanleggen, kolven, amper slapen zorgde ervoor dat ik, als ik mijn ogen dichtdeed, nog steeds het geluid van die stomme kolfmotor hoorde. Echt verschrikkelijk 😭
7 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Super sterk deze keuze van je!!💪🏻 in deze maatschappij met de moedermaffia lastig maar wat je zegt, happy mom happy kid!! Bij m’n 1e wou ik ook afbouwen na 2 week ivm teveel stress, mijn partner destijds (nu ex) was het daar niet mee eens dus nog even door gegaan maar heeft me opgebroken, super fijn dat jij wel gesteund wordt (zoals het hoort)! En die opluchting die je voelt is direct het bewijs dat het de juiste keuze is!😘
7 maanden geleden
Reactie op eefje2024
Ik werd ook zo verdrietig van het kolven. Als ik het geluid van een kolf ho ...
Oh ja herkenbaar. Ik werd er zelfs misselijk van. Kon prima aanleggen maar deed mij zeer uiteindelijk kolven maar daar werd ik dus zo ongelukkig van. ik had wel met 10min kolven ik een gehele voeding. Maar goed ik werd er dus heel ongelukkig van ☹️