726 Reacties
7 maanden geleden
Ik wilde zoooo graag dat de bv deze keer zou lukken. Gewoon. Zonder fulltime time kolven. Maar helaas. Ons zoontje groeide niet. Bleef afvallen. Toch maar weer gestart met kolven, maar ons knulletje bleef afvallen. Het drinken was alleen maar één grote strijd. Slapen deed hij amper. Veel huilen. Boos zijn. Honger hebben. BV was binnen een paar dagen zo terug gelopen vanwege het bijvoeden en de stress die het mij gaf. Toeschietreflex binnen 2 dagen weg.
Dus nu volledig flesvoeding. Pepti. Want het kleine mannetje blijkt koemelkeiwitallergie te hebben. Een totaal andere baby nu.
Nog wel een kutgevoel over de mislukte bv, maar wel een tevreden baby.
7 maanden geleden
Reactie op Raeven
Ik wilde zoooo graag dat de bv deze keer zou lukken. Gewoon. Zonder fulltim ...
Je hebt gedaan wat je kon toch? Fulltime kolven is zo’n aanslag op je mentale welzijn. En daarnaast ook nog voeden, schoonmaken en daarna heb je nog een halve minuut voor de rest van je leven alvorens alles weer opnieuw begint
7 maanden geleden
Reactie op eefje2024
Je hebt gedaan wat je kon toch? Fulltime kolven is zo’n aanslag op je menta ...
Ja, precies. Had deze keer de Youha dubbele elektrische kolf besteld. Die is dus amper gebruikt.
Het is vooral ook dat het de laatste keer/kans was omdat het ons laatste kindje is.
7 maanden geleden
Dankjewel voor jullie lieve reacties.
Onze kraamzorg is zo ‘n geweldig mens, heb goed met haar kunnen praten en ze zei “lieverd ik zag je gisteren zitten aan de powerkolf en ik dacht dit is helemaal niks voor haar, maar ik ben niet om te oordelen, maar ik ben zo trots op je, want jij doet nu wat het beste voelt voor jou om de liefste mama te worden”
Ik ben echt eindelijk sinds vandaag een heel ander mens ineens.. ik voel me heel relax. Wel flinke stuwing nu, want het was wél op gang aan het komen, dus met de icepacks in de mega strakke sportbh, dikke prima.
Mogen zelfs vannacht de wekker niet zetten, moeten haar zelf laten komen. Heel benieuwd hoe dat gaat.
Ik ben iniedergeval intens blij dat ik niet meer continue elke 3 uur een half uur krampachtig in pijn hoef te zitten. 💞
7 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Difrax s of Dr brown fles voor jullie kindje en waarom?
Wij hebben dr Brown op aanraden van de kraamzorg ivm dat dat groene dingetje erin zit en helpt tegen eventuele krampjes
7 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Dankjewel voor jullie lieve reacties.
Onze kraamzorg is zo ‘n geweldig men ...
Tip van de kraamzorg hier bij de stuwing; iedere dag een citroen uitpersen en in glaasje water met beetje suiker erbij opdrinken.
Geen idee of het helpt maar ik heb er heel snel minder last van gekregen.
7 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Dr Brown , waren begonnen met de difrax maar dronk onze man veel te snel do ...
Thnx!! Was de speen van dr brown op de difrax s fles niet hetzelfde resultaat? Even nieuwsgierig. Ben geen mega fan van difrax aangezien deze niet in onze flessenwarmer kan, maat hier alleen lichte krampjes en dat is me ook wst waard!!
7 maanden geleden
Toppers jullie! Hier al veel minder last van de stuwing ✨ straks lekker even douchen en dan kan de mega strakke bh met coolpads even uit 🥹
7 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Thnx!! Was de speen van dr brown op de difrax s fles niet hetzelfde resulta ...
Ja dat hadden we idd ook kunnen doen, want het snelle drinken kwam door de speen .. alleen dr Brown heeft ook zo’n groen luchtventilatie ding dus dacht misschien is dat ook ‘beter’ voor de krampjes , dus weet niet of het nou mede daar door komt of alleen door de speen maar ben iig super tevreden met de dr Brown fles 😊 bij m’n 1e overigens difrax gebruikt (wel pas toen die 6 week na afbouwen bv), die heeft toen nergens last van gehad dus ook per kindje erg verschillend denk ik!
7 maanden geleden
Zit even de berichtjes terug te lezen over de stuwing..
witte kool is idd super fijn..
En ik had toevallig aloe vera zalf in huis voor evt cool pads te maken voor vagina. Dit was niet nodig.. maar ben het toen op mijn borsten gaan smeren; dit was echt top! Werkte super goed en nog nooit zulke zachte en verzorgde borsten gehad haha!
7 maanden geleden
Zoon van 2 week knoeit sinds 2 dagen ineens enorm met de fles. Hij dronk altijd netjes met de dr. Brown prematuur speen. Hadden de smalle flessen, maar nu ook de brede eens getest en lijkt het niet beter mee te gaan.
Ook een fase 1 speen wil niet, deze gaat veel te snel en gaat hij van klokken..
Iemand enig idee hoe het kan dat hij ineens zo smeert met zijn fles en / of tips?
7 maanden geleden
Zijn er hier ook mama’s waarvan de kindjes (best veel) meer voeding krijgen dan wat wordt ‘geadviseerd’ ? Dan bedoel ik de richtlijn 150 ml per kilo lichaamsgewicht.. ons zoontje was afgelopen dinsdag 4360 gram, maar hij drinkt deze week al vaak rond ze 750 ml in totaal in de 24 uur.. vandaag is ie nog hongeriger , (morgen 3 week dus misschien regeldag of sprong?) , vrouw van t cb gaf aan zolang hij niet meer last van krampjes oid krijgt het niet heel erg is maar we zeker niet moesten gaan ophogen ivm eventueel overvoeden en nu maakt mij die opmerking natuurlijk hartstikke onzeker 🙄🫣
7 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Zijn er hier ook mama’s waarvan de kindjes (best veel) meer voeding krijgen ...
Ik zit ook aan de hoge kant, volgens ‘regel’ en cb. Zoontje is 5 weken, bijna 4,5 kilo en dronk tot gister 6x 120 cc +4.
Sinds vandaag krijgt hij 130cc want hij heeft aan 120 overduidelijk niet genoeg. 6 x 130 = 780 terwijl de formule uitkomt op 675.