726 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Pdw91

Zijn er hier ook mama’s waarvan de kindjes (best veel) meer voeding krijgen ...
Dacht dat het aan ons lag. Ik kreeg ook al een reactie van CB. Dat ze best veel dronk en ook vaak. Zaten tussen de 700-770 cc met 7 flessen per dag. Weegt nu ook 4200gr. En dus Terwijl ze 630 mag vlgs het advies. Ze had wel veel last van reflux dus basis daar op terug naar 6 flessen van 4x 100 en 2x 120. 640 dus pd. ze lijkt wel gewoon tevreden te zijn en heeft minder last van reflux dus dat is al heel fijn. Denk echt dat je op je kindje moet af gaan.. je kan moeilijk als die aan geeft te willen eten met huilen ect hem maar gewoon laten toch?

7 maanden geleden

Reactie op Doorenroosje4

Dacht dat het aan ons lag. Ik kreeg ook al een reactie van CB. Dat ze best ...
Ja dat deden wij nu ook idd , overdag 100 aanbieden en dan de 2 of 3 avond/nacht/ochtend flessen 135.. maar vandaag was ie nog steeds heel hongerig na de 100 dus geef ik em nog wat bij.. hij heeft gelukkig geen last van reflex of extra krampen ofzo .. en idd gewoon m’n kindje volgen! Alleen zo’n opmerking maakt je dan toch weer een beetje onzeker terwijl je diep van binnen wel weet dat je kindje zelf wel aan geeft wat ie nodig heeft 🫣

7 maanden geleden

Reactie op Pdw91

Ja dat deden wij nu ook idd , overdag 100 aanbieden en dan de 2 of 3 avond/ ...
Jaa I know! Soms krijgt ik het gevoel bij ze alsof ze zelf ook maar gewoon twijfelen en wat doen ipv echt nuttig advies 😂 Heb nu ook de 4 uur niet kunnen rekken want ze werd ineens wakker nou en met 2 minuten was het krijsen. Dus nu maar 120 erin en hopelijk slaapt ze tot elf straks 😅 Het is ook maar gewoon doen en volgen idd..

7 maanden geleden

Reactie op Pdw91

Nou ik wilde dus net een vraag hierover stellen. Onze kleine drinkt nu 90+3 dus rond de 100cc maar heb sinds 2 dagen het idee dat ze meer wil. Ik heb alleen geen idee wat ze weegt. Vorige week dinsdag woog ze 4020 maar ga aankomende donderdag pas weer wegen. Moet ik haar gewoon meer geven? Ben zo bang dat ze nog meer krampjes krijgt.

7 maanden geleden

Nou ik wilde dus net een vraag hierover stellen. Onze kleine drinkt nu 90+3 ...
Voed trouwens op verzoek, soms komt ze na 2,5 uur soms na 3,5. ‘s nachts soms na 4/5 uur.

7 maanden geleden

Reactie op Pdw91

M’n zoon krijgt over een liter hoor 🤣. Niet druk maken om wat het CB zegt!!

7 maanden geleden

Ja lastig hè! Wij voeden idd ook op verzoek , zelfde tijden als wat jij ook hebt met de kleine.. maar je kan altijd meer aanbieden, kijken wat ze drinkt.. en hoe dat dan met de krampen gaat idd, mocht ze daar extreem meer last van krijgen misschien dan wat vaker kleine beetjes oid, ik heb even in de gaten gehouden met de app wanneer die hoeveel drinkt en daarop dus overdag 100 aangeboden en ‘s avonds/‘s nachts 135 maar sinds vandaag vind ie dat ook niet voldoende 😂 hij krijgt nu de fles en zit dan al ruim over de 800 cc 🫣 waar die gister net over de 600 zat, geen pijl op te trekken.. ik volg m’n baby maar gewoon nu ..

7 maanden geleden

Hoe oud is ze? Onze dochter is 3 weken. Ik bood haar ook 90 aan. Maar soms waren we een uur bezig en gaven we uiteindelijk alsnog 30 bij dan pas was ze tevreden. CB vond standaard 120 aanbieden te veel. Uiteindelijk toch maar gedaan en ze is veel rustiger. Ja ene keer laat ze 10 staan soms 20 maar 9/10 keer drinkt ze hem gewoon helemaal op. Ze is nu 3 weken geen idee hoeveel ze exact weegt week geleden nog rond 3500. Maar ik moet wel zeggen snachts 1x 6uur er tussen en de rest is allemaal 4uur er tussen

7 maanden geleden

Bereken je de hoeveelheid voeding nou inclusief of exclusief melk? Onze dochter weegt 5kg x 150 = 750ML per dag nodig Is dit dan in of ex melk?

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Hoe oud is ze? Onze dochter is 3 weken. Ik bood haar ook 90 aan. Maar soms ...
Hebben jullie geen ritme als in vaste tijden? Maar overdag vsdt aantal uren ertussen? Ik worstel namelijk met de nacht. M’n zoontje kan 6 uur zonder maar dan kom ik dag erna met ritme (7-11-3-7-11) in de knoop.

7 maanden geleden

Reactie op Pdw91

Wij zitten er ook boven! Zolang hij niet teveel terug geeft en lekker drinkt is het goed. Ik ga mijn jochie niet met honger/trek laten slapen

7 maanden geleden

Reactie op eefje2024

Wij zitten er ook boven! Zolang hij niet teveel terug geeft en lekker drink ...
Nee precies, dat wil ik ook absoluut niet! Toch fijn om even te horen dat er meer zijn die gewoon wat meer drinken/nodig hebben en we het dus gewoon ‘goed’ doen ☺️

7 maanden geleden

Reactie op BabbyMommaB

Bereken je de hoeveelheid voeding nou inclusief of exclusief melk? Onze do ...
Hier inclusief .. dus 120+4 wordt 135 .. zo is het mij geleerd door de kraamzorg en zo staat het ook op de verpakking nutrilon.. maar had hier eerder al gelezen dat het verschilt wat wordt gezegd door kraamzorg of cb oid..

7 maanden geleden

Reactie op Pdw91

Hier inclusief .. dus 120+4 wordt 135 .. zo is het mij geleerd door de kraa ...
+ je ziet ook echt in de fles nadat de poeder er bij is dat er 135 in zit ipv 120 en dat is toch wat ie dan binnen krijgt, dus voor mij persoonlijk is dit het ‘logischste’ 🤪

7 maanden geleden

Reactie op LR13

Hebben jullie geen ritme als in vaste tijden? Maar overdag vsdt aantal uren ...
Hier nog geen ritme, zoontje is vandaag 3 week oud, voed echt nog op verzoek.. meestal zit er wel 3-4 uur tussen overdag en ‘s nachts 4-4,5 uur, maar afgelopen nacht kwam die na 3,5 uur .. ga denk ik vanaf een week of 6 kijken of er wat meer ritme in kan komen 😊

7 maanden geleden

Reactie op LR13

Hebben jullie geen ritme als in vaste tijden? Maar overdag vsdt aantal uren ...
Wij hebben al vanaf het begin gelijk een ritme erin gekregen. Onze dochter heeft de eerste week in het ziekenhuis gelegen en daar wordt ook gelijk met een ritme gewerkt. Bij ons zoontje ook gelijk vanaf het begin gedaan toen en wij vonden dat heel fijn, onze kinderen gaan daar ook goed op. En nu inmiddels onze zoon naar school gaat is het helemaal handig dat we voor onze dochter een ritme hebben. Ze krijgt de fles om 5.00,9.00,12.00,15.30,18.30 en 00.00

7 maanden geleden

Ik word zo onzeker van die ritmes en hoe krijg je het erin. Ik had net vier dagen een “nieuw” ritme erin.. met om de 4 uur fles. Nu kwam ze vanochtend alweer na 3 uur en dus terug bij af. Goed nu gaan we dus weer de 4uur oppakken en dan in een ander uren ritme. Ik weet dat het normaal is.. zo’n baby gaat nog alle kanten op en het is helemaal niet realistisch.. maar pff wat dat betreft haat ik social media😂

7 maanden geleden

Reactie op Doorenroosje4

Ik word zo onzeker van die ritmes en hoe krijg je het erin. Ik had net vier ...
Dit duurt zeker nog 1 jaar. Dan denk je ik hebt het! En dan is het anders😂 oudste is 2,5 ja daar zit inmiddels wel een ritme in. Dus het komt wel. Hier net zo hoor .😂

7 maanden geleden

Reactie op Nien1995

Wij hebben al vanaf het begin gelijk een ritme erin gekregen. Onze dochter ...
Oh wat fijn. Ja dit werkte voor de oudste wel die kwam standaard om de 3uur tot ze vaste voeding erbij kreeg. Maar de jongste is totaal anders kan er prima 4/4,5uur tussen laten. Maar slaapt dan ook weer door althans 6uur heerlijk. Twee totaal verschillende kinderen. Dus ik denk niet dat je zelf altijd een ritme kunt afdwingen. Ik kan mijn dochter niet actief krijgen als ik haar uit haar slaap moet halen voor een fles🤷

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Oh wat fijn. Ja dit werkte voor de oudste wel die kwam standaard om de 3uur ...
Dat is zeker waar! Wat voor de een werkt, wil niet zeggen dat dat voor de ander ook werkt. Bij ons toevallig wel, maar had inderdaad net zo goed anders kunnen zijn!