726 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Nien1995
Dat is zeker waar! Wat voor de een werkt, wil niet zeggen dat dat voor de a ...
Ja en gelukkig is het dan de tweede dus als er iets langer tussen de voeding zit of als ze juist wat vaker wil drinken. Ga ik daar makkelijk in mee ik word er gelukkig niet meteen gestresst van dat had ik bij de eerste echt wel. Scheelt zoveel. Ook wil de jongste geen speen. Wat af en toe wel lekker is😂 maar goed wel leuk dat ze ook niet zo veel op elkaar lijken 😁
7 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Hoe oud is ze? Onze dochter is 3 weken. Ik bood haar ook 90 aan. Maar soms ...
Onze man is nu 3 weken oud maar dat ritme dat hij er 's nachts wat langer tussen laat zit er bij ons nog niet in... heb je nog tips om dit voor elkaar te krijgen? Wat is jullie voedingsschema?
7 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Onze man is nu 3 weken oud maar dat ritme dat hij er 's nachts wat langer t ...
Nog niet echt een vast schema we komen savonds wel tussen 18.00 en 19.00 uit met de fles wat wel handig is onze oudste gaat rond 19.00 na bed dus vanaf dan ga ik met de jongste naar boven ze slaapt bij ons op de slaapkamer in de cosleeper. Mijn man doet de oudste in bad en daarna in bed en de jongste krijgt vanaf dan alles in het donker nouja zo donker mogelijk. Meestal pakt ze dan de meeste uren tot 00.30 zoiets en dan zit er weer 4uur tussen dus rond half 4 4uur weer en tussen 07.00/08.00 sochtends. Komt omdat de oudste rond 7uur ook de slaapkamer in loopt. Soms slaapt de jongste nog wel maar goed ze zal misschien wel wat mee krijgen lampen gaan gewoon aan en we praten wel. Misschien dat dat toch wel veel uitmaakt. overdag slaapt ze 1x in het donker boven in haar slaapkamer en smiddags vaak beneden of als we ergens heen gaan in de kinderwagen. Kraamverzorgster zei ook dat ze misschien wel slapen maar dat ze wel veel mee krijgen tijdens de slaap en dat dat dus ook te maken kan hebben met het onrustige aan het eind van de dag wat je soms hoort. Wij hebben gewoon een redelijk vast ritme met de oudste wat echt wel scheelt . Zowieso kon ze er al vrij snel 4/4,5uur tussen laten. En ik ben haar gewoon aan gaan bieden wat ze wilde (120)
7 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Dr Brown , waren begonnen met de difrax maar dronk onze man veel te snel do ...
Merk je een groot verschil met de dr Brown? Ons zoontje is ook behoorlijk gulzig aan de Difrax en we worden een beetje moedeloos van de krampjes, ik zie gewoon dat hij erg veel last heeft.
CB zegt dat het een fase is; goed bedoeld maar die zitten niet iedere keer met een onrustige baby thuis 🥲
7 maanden geleden
Merk je een groot verschil met de dr Brown? Ons zoontje is ook behoorlijk g ...
Lullig maar wel waar, door die krampjes moet elke baby heen (uitzonderingen daargelaten) Het is verschrikkelijk zielig en vervelend maar ik heb nog geen fles gevonden waarbij ze het niet hebben (3 kinderen)
7 maanden geleden
Merk je een groot verschil met de dr Brown? Ons zoontje is ook behoorlijk g ...
Wij merkten wel verschil ja (of het moet toeval zijn), hij heeft nog steeds wel wat krampjes af en toe en ja dat hoort er ook zeker bij, maar wel een stuk minder (maar gebruik ook infacol dus dat zal ook mee helpen).. alleen het flesje gaat iig minder snel leeg en heb het idee dat ie er ‘fijner’ uit drinkt.. ik vond het het proberen waard iig 😊
7 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Wij merkten wel verschil ja (of het moet toeval zijn), hij heeft nog steeds ...
Heb jij ook belletjes naast de speen? Ik heb alle flessen nu al geprobeerd van difrax tot dr Brown tot avent maar dit lijkt te blijven. Ook wat melk op haar kin.
7 maanden geleden
Pff gestresst vandaag. De kraamzorg was er tot en met gisteren, toen dronk onze dochter perfect. Bijna alle flesjes op. Ritme zat er bijna in.
Vandaag wil ze steeds haar fles niet opdrinken, is ze onrustig en wilde ze overdag alleen maar tegen me aan slapen..
Kan dit komen doordat vandaag een hectischere dag was? Ze was veel beneden en de TV stond wel redelijk veel aan plus de peuter speelde en maakte soms wat luider geluid. Ook zijn we vandaag voor het eerst buiten geweest met de kinderwagen.
Ik baal hier van. Kan natuurlijk ook even een wat minder dagje zijn, haar temperatuur was verder prima. Ik weet ook niet meer hoe het met onze eerste was, je vergeet het zo snel 😅
7 maanden geleden
Reactie op Hippienaar
Pff gestresst vandaag. De kraamzorg was er tot en met gisteren, toen dronk ...
Hou oud is je baby? Het kan een regeldagje zijn.. maar kan idd ook zijn dat ze wat meer prikkels moest verwerken en dat lastig vond! Of gewoon een ‘minne’ dag.. heeft ons zoontje (3 week nu) ook wel eens, waar het dan precies aan ligt weet ik ook niet altijd maar het zal er ook wel een beetje bij horen denk ik dan maar ..😊
7 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Hou oud is je baby? Het kan een regeldagje zijn.. maar kan idd ook zijn dat ...
Ze is nu 8 dagen oud. 🙈
7 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Bedoel je dat ze een beetje ‘lekken’ naast de speen? Dat hebben wij af en t ...
Oh fijn om te horen, was er zo mee bezig de afgelopen dagen
7 maanden geleden
Reactie op Hippienaar
Ik weet altijd wel althans bij de eerste. Zodra de kraamzorg weg was had ik ook ineens een ander kind. Alsof ze het weten haha. Wat wij wel als tip mee kregen van de kraamzorg is dat ze misschien wel slapen beneden of in de kinderwagen maar dat ze toch van alles wel mee krijgen. Dus wat wij vaak doen is 1x een slaapje boven in een donkere rustige kamer. Dit werkt vaak wel goed. Vooral als je al een kind er bij hebt lopen. Ik wil tegen de eerste ook niet continue hoeven te zeggen dat ze stil moet zijn omdat ze jongste beneden in de box slaapt. Dus zolang ik een slaapje inidergeval in rust hebt denk ik dat dat al beter is. Wat je ook even kan checken voor het onrustig drinken is in de mond spruw?
7 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ik weet altijd wel althans bij de eerste. Zodra de kraamzorg weg was had ik ...
Dit werkte trouwens de eerste dagen dat ik met de 2 alleen was ook niet meteen hoor. Eerste dagen gaf ik er aan toe en deed ik haar uiteindelijk in de draagzak omdat de jongste ook aandacht wil en je moet wat. Later toen mijn man in het weekend thuis was toch even geoefend met boven in bed leggen . Anders moest ik continue van mijn peuter weg lopen was niet handige dus met de dagen dat we met z'n 2 waren even geoefend. Ging prima kon ik er eventueel wat langer mee zitten of nog een klein flesje melk. Een keer extra heen lopen maar eigenlijk ging dat best goed. Is toch anders dan de eerste die kan prima in stilte benden in de box liggen maar daar had ik dan ook veel later pas echt een fijn ritme mee.
7 maanden geleden
Reactie op Hippienaar
Ik denk dat je met een regel dag te maken hebt. Onze kraamzorg waarschuwde al, dat je rond dag 10 denkt dat je kind 'kapot'😉 is en anders dan anders. Meer huilen, vaker / onrustiger drinken. En dat dat ook zo ineens weer over kan zijn na 2 dagen. Rond 3 weken is er weer zo'n dag
7 maanden geleden
Het probleem is dat ze juist minder drinkt. Is het met een regeldag niet dat ze meer willen drinken?
7 maanden geleden
Hoiii meiden!
Ons meisje is nu 8 dagen oud, maar meld zich nu elke keer 1/1,5 uur voor haar voeding, dit probeer ik elke keer te rekken en uit te stellen door haar te sussen, meestal lukt dit voor 20 minuutjes ongeveer.
We voeden haar om de 3 uur en ‘s nachts op verzoek. (In de nacht doet ze het meestal van 22:00-02:30 tot 03:00 zoiets. Daarna krijgt ze ‘m weer om 07:00.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Als ze zich meld een heel klein flesje maken en geven en de rest geven op de tijd die we hebben staan voor de voeding of gewoon rekken? Ik lees hier veel over regeldagen dus misschien is het dat? Ze drinkt haar flesje vandaag voor haar “doen” ook slecht, elke keer niet helemaal leeg, terwijl ze dat normaal wel doet.
7 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Hoiii meiden!
Ons meisje is nu 8 dagen oud, maar meld zich nu elke keer 1/1 ...
Mijn zoontje begon hier ook precies mee op dag 8. Volgens de kraamzorg kon het inderdaad een regeldag zijn (wij hebben wat langer kraamzorg gehad dus ze waren er gelukkig nog). Toen advies gehad om tussendoor kleinere flesjes aan te bieden en verder gewoon het schema aan te houden. Hij dronk toen flessen van 70-80 ml + 3 en we maakten ‘snacks’ van 30 ml. We hebben dat ook na die dag gewoon aangehouden als we het idee hadden dat hij echt honger had tussen zijn voedingen door, al is de hoeveelheid nu natuurlijk anders.