726 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Ik heb het besteld via de etos website. Vandaag skip ik maar de vitamine D, ...
Ik kon ‘m niet krijgen, uit assortiment… heb nu dino d, ook op natuurlijke basis heb ik me laten vertellen, ben benieuwd..

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Ik kon ‘m niet krijgen, uit assortiment… heb nu dino d, ook op natuurlijke ...
Ook online niet? Mijn man is naar de winkel geweest en daar was die bij ons ook uit het assortiment. Ik heb het nu via de webshop besteld. Ik heb vandaag geen Vitamine D gegeven, zou ook kunnen dat ze daardoor rustiger is. Maakt ook niet uit, ik ben al zoooo blij dat ze weer goed slaapt en drinkt! 🙏🏻😃

7 maanden geleden

Wij zijn over moeten stappen naar Nutrilon Omneo maar deze voeding is iets dikker. Speen 1 kost haar flink moeite en valt ze tussendoor in slaap maar speen 2 haar weer te snel wat niet goed is voor haar reflux en buikkrampen. Speen 1 doorgeprikt maar deze gaat nu ook te vlug. Zucht. 😅 Iemand nog een tip? We gebruiken de Dr. Brown's brede halsfles.

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Ook online niet? Mijn man is naar de winkel geweest en daar was die bij ons ...
Dan duurde het te lang tot het binnen was.. Dacht ook als het toch uit het assortiment gaat dan kan ik beter alsnog voor iets anders kiezen. De dino D had ook goede recensies dus we gaan het zien morgen 🫣

7 maanden geleden

Vraag; hoe berekenen jullie de flesvoeding? Sommige zeggen dat je de schepjes mee moet tellen en anderen niet. Ik maak 150 cc met 5 schepjes en haal daar 20 cc uit om op 130 te komen, maar op internet staat veelal dat het dan dus 150 is en dat is echt te veel.

7 maanden geleden

Reactie op LR13

Vraag; hoe berekenen jullie de flesvoeding? Sommige zeggen dat je de schepj ...
Mij is geleerd door kraamzorg, vk en cb dat bijvoorbeeld 90+3 100ml is of 120+4 135ml, zo berekenen wij het dus ook. Zo staat het ook op de verpakking nutrilon en zoveel zit er uiteindelijk ook in de fles dus dat is wat ie binnen krijgt 😊

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Dan duurde het te lang tot het binnen was.. Dacht ook als het toch uit het ...
Ah okee. Bij mij wordt het als het goed is morgen bezorgd. Ik heb vandaag de vitamine D maar overgeslagen. Ik durfde het niet aan na jullie verhalen 🙈

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Ah okee. Bij mij wordt het als het goed is morgen bezorgd. Ik heb vandaag d ...
Hier ook vandaag niet gegeven haha! 🥹

7 maanden geleden

(Voornamelijk aan de moeders met nog een kind of meerdere) voeden jullie op verzoek of schema? Merk dat ik hier best wel tegen aan loop. Ben helemaal voor op verzoek, de kleine moet nog ritme ontwikkelen, elke dag andere tijden (6 weken). Maar merk dat de voorspelbaarheid icm mijn dochter ook wel erg prettig is. Dat niet mijn dochter sochtends wakker wordt en klaargemaakt moet worden en de baby tegelijk haar fles wil bijvoorbeeld.. wat doen jullie?

7 maanden geleden

Reactie op Meliss123

(Voornamelijk aan de moeders met nog een kind of meerdere) voeden jullie op ...
Mijn zoontje is donderdag 7 weken. Ik doe ook volledig op verzoek, zit nog geen schema in. Valt niet altijd goed met mijn oudste zoontje inderdaad, beetje zoeken en sukkelen soms. Maar ik zou graag op verzoek blijven doen tot hij zelf in een ritme valt, in plaats van hem een ritme op te leggen :)

7 maanden geleden

Reactie op Meliss123

Ritme, ritme, ritme. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat de eerste twee een tweeling zijn. Voeden op verzoek is dan mentale zelfmoord. Ik heb een dag op verzoek gevoed voor Luuk maar daar kwam ik snel van terug, ik vond het frustrerend en iedereen was chagrijnig in huis. 😅 we hebben nu een fijn ritme gevonden (7 weken oud 5 voedingen, 6:00-10:00-14:00-18:00-22:00) Wat ik er nog meer fijn aan vind: als hij buiten zijn ritme huilt, onrustig is of honger heeft weet ik dat er wat aan de hand is. Zijn dunstan babytaal is non existing 🤣

7 maanden geleden

Reactie op Meliss123

Ja lastig herkenbaar. Ene keer moet ze net wel de fles andere keer niet. Mijn man die kan net voor het werk even wat klaar maken voor de oudste dus als ik net een fles moet geven krijgt ze ook nog een beker of fles met melk en een broodje dit doen we dan maar even op bed dan zet ik de tv aan kan ik de fles geven en zei het brood op eten en melk drinken. Als we klaar zijn kan ik de jongste even wegleggen of in de wipstoel. En dan kan ik de oudste aankleden . Opzich gaat dat prima

7 maanden geleden

Shit. Ben die druppels vergeten te geven.. Onze kraamzorg zei; als je ze vergeet, niet meer geven. Morgen maar even “opnieuw” beginnen met die druppels en wekkers zetten zodat we het niet vergeten.

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Shit. Ben die druppels vergeten te geven.. Onze kraamzorg zei; als je ze ve ...
Huh? Die dag niet meer geven bedoel je?

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ja lastig herkenbaar. Ene keer moet ze net wel de fles andere keer niet. Mi ...
Dit is wel een goed idee, bedankt, zo ga ik het ook maar doen denk ik..

7 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! Fijn

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Shit. Ben die druppels vergeten te geven.. Onze kraamzorg zei; als je ze ve ...
Gewoon volgende fles door zeker?

7 maanden geleden

Reactie op eefje2024

Huh? Die dag niet meer geven bedoel je?
Ja, die dag niet meer geven adviseerde ze. Omdat ze anders te veel binnen zou kunnen krijgen

7 maanden geleden

Gewoon volgende fles door zeker?
Nee, morgen, vóór haar fles van 10:00 heeft ze ons geadviseerd. En als we het dan een dag vergeten die dag overslaan,

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Nee, morgen, vóór haar fles van 10:00 heeft ze ons geadviseerd. En als we h ...
Dat je een beetje vaste tijden/dagdelen aanhoudt bedoel je? Ik wilde anders vanmiddag de druppels geven wanneer ik ze binnen krijg. Maar is dat dan weer te laat? Naja anders begin ik er morgen wel mee.. Wat betreft het voeden op verzoek of volgens vaste tijden: ik probeer ook vaste tijden aan te houden om ritme te krijgen. Tenzij ze heel onrustig is en eerder honger heeft.