204 Reacties
5 maanden geleden
Vannacht voor het eerst in weken heeft onze kleine zonder krampjes geslapen! Wat een heerlijkheid, want dat betekende voor ons ook veel beter slaap🤣. Wij zijn zaterdag gestart met probiotica en krijg het gevoel dat dat nu begint te helpen. Maar kan ook toeval zijn natuurlijk. 🤷♀️
4 maanden geleden
Reactie op M Harink
Hey,
Wij zijn begonnen met gepureerde oefenhapjes. Nu 2 keer 1 hapje van e ...
Ze zeggen dat de krampjes weer terug (kunnen) komen als je met ander voedsel begint.. helaas
4 maanden geleden
Reactie op Danielle0708
Ze zeggen dat de krampjes weer terug (kunnen) komen als je met ander voedse ...
Maar verder geen reden tot zorgen? Dus kunnen gewoon door blijven gaan met hapjes. Is eigenlijk wel logisch dat ze terug komen omdat de darmen iets nieuws krijgen om te verwerken en daar dan ook aan moeten wennen.
4 maanden geleden
Reactie op M Harink
Hey,
Wij zijn begonnen met gepureerde oefenhapjes. Nu 2 keer 1 hapje van e ...
Hoe oud is je kindje? Onder de 6 maanden kunnen de darmpjes sneller reageren op vast voedsel (zal niet bij ieder kindje zo zijn). Niet gezegd dat ze dat bij de 6 maanden niet meer hebben natuurlijk. Dus doen wat jou het beste lijkt!
4 maanden geleden
Reactie op M Harink
Maar verder geen reden tot zorgen? Dus kunnen gewoon door blijven gaan met ...
Ikzelf zou me niet heel druk maken en anders ff voorleggen bij CB? Ff bellen en vragen of t kan kloppen.. het is wat ik heb gelezen en gehoord dat ik t weet van die krampjes met ander voedsel.. succes met je baby
4 maanden geleden
Reactie op Mariska80
Vannacht voor het eerst in weken heeft onze kleine zonder krampjes geslapen ...
Welke probiotica gebruik je?
3 maanden geleden
Reactie op Mariska80
Zijn er nog meer baby's die met 4,5 maand nog steeds krampjes hebben? Bij o ...
Hier ook nog steeds. En veel scheetjes. Hij gilt het dan weer uit. Vannacht heeft hij de halve nacht gehuild. Hij ligt nu nog bij te komen(normaal al klaarwakker om 7:00).
En mijn wallen hangen ergens op de grond inmiddels 😂
Hoe houden jullie het vol?
Ik denk er toch aan om weer naar de huisarts te stappen. Misschien toch allergie? Ik laat me niet meer afschepen met "het hoort erbij".
3 maanden geleden
Reactie op Dianeberk
Hier ook nog steeds. En veel scheetjes. Hij gilt het dan weer uit. Vannacht ...
Ik ben in overleg met cb toch pepti gaan gebruiken toen ze 5 maanden was. Enige nadeel is wel dat je 4 weken moet proberen en dat is aardig duur. So far heeft ze veel minder obstipatie (en daar dus geen krampjes meer van) en drinkt ze ineens veel meer per voeding, waardoor we nog maar 5 of 6 flessen hebben ipv 6/7/8.
Maar of het echt aan de pepti ligt, durf ik niet te zeggen... We gaan het wel gewoon 4 weken proberen 💸
3 maanden geleden
Reactie op Dianeberk
Dat klinkt heftig bij jullie! Bij ons zijn de krampjes ondertussen grotendeels over gelukkig. Bijna van de een op andere dag eigenlijk. Hij begint nu ook te rollen en ligt graag op zijn buik. Dan komen er ook nog wel eens boertjes en scheetjes vrij dus ik denk dat dat ook helpt.
3 maanden geleden
Reactie op Dianeberk
Je geeft borstvoeding, toch? Dan hoef je niet eens naar de huisarts als je een allergie vermoed maar kun je een keer proberen of je verschil merkt als je 2-3 weken koemelk helemaal vermijd (dus ook goed etiketten lezen). Is even wennen maar op zich prima te doen. Koemelkeiwitallergie is de meest voorkomende allergie, gaat soms ook samen met soja.