204 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Babyfebruari
Wij hebben echt alles al geprobeerd, infacol dat werkte nauwelijks, pro bio ...
Ach, zo sneu he. Onze eerste zoon had hier ook zo'n last van en niks hielp echt ☹️ het was echt aftellen tot de piek (rond 6 weken).. wat hier nog wel verlichting gaf was dragen in draagzak. Heb je toch je handen wat vrij en dat hielp in ieder geval om het huilen soms even te stoppen en gaf troost. Weet dat het weer overgaat 😘
8 maanden geleden
Reactie op Babyfebruari
Je zou dan toch bijna denken dat het wel aan de voeding ligt? Als je alles al geprobeerd hebt. Welke voeding geef je? Zo zielig die kleintjes!
Masseren werkt hier ook vaak wel goed. Dan leg ik haar schuin naar beneden toe op haar zij (hoofd op mijn borst) en dan masseer ik haar rug en buik tegelijk:. Wrijvende bewegingen naar beneden.
Verder kan ik ook niks voor je verzinnen😔
8 maanden geleden
Reactie op Doorenroosje4
Je zou dan toch bijna denken dat het wel aan de voeding ligt? Als je alles ...
Als het echt aan de voeding zou liggen, zou je dat bij iedere voeding verwachten. Dat is denk ik waarom het CB niet adviseert om te wisselen van voeding.
Bij wisselen moet een baby nl ook weer wennen wat soms gepaard gaat met juist meer krampen. Hetzelfde geldt voor elk middeltje wat je kan gebruiken..
Hopelijk is het ‘alleen maar’ de fase waarin de darmpjes veel te voortduren krijgen en heel erg moeten wennen met een piek tussen de 4-6 weken, en neemt het daarna af.
Maar dat het ontzettend zielig is, is een feit!! ❤️
8 maanden geleden
Reactie op Babyfebruari
Gebruik je al bronwater?
8 maanden geleden
Reactie op Doorenroosje4
Je zou dan toch bijna denken dat het wel aan de voeding ligt? Als je alles ...
We hebben nu hero flesvoeding. Maar omdat het niet altijd is en hij niet veel spuugt en z'n ontlasting goed is kan het volgens cb niet aan de voeding liggen. Hij heeft gisteren geen krampjes gehad, zo ontzettend fijn! Maar de volgende keer zal ik de massage techniek proberen! Rug en buik tegelijk heb ik nog niet gedaan. Dankjewel!
8 maanden geleden
Reactie op Babyfebruari
We hebben nu hero flesvoeding. Maar omdat het niet altijd is en hij niet ve ...
Wij hebben precies t zelfde, uitzitten is t enige wat we kunnen doen.
8 maanden geleden
Wij hebben precies t zelfde, uitzitten is t enige wat we kunnen doen.
Ja zo sneu maar er lijkt niets anders op te zitten dan troosten. Hopelijk is het gauw voorbij, sterkte!😘
8 maanden geleden
Reactie op BabbyMommaB
Gebruik je al bronwater?
Nee, kraanwater. Bronwater alleen onderweg eigenlijk. Ik zal het kraanwater thuis gaan vervangen voor Bronwater, kijken of dat helpt. Dankjewel!
8 maanden geleden
Wat fijn zo'n topic. Mijn kleine is vandaag 2 weken en krijst het uit na iedere voeding. Mijn 1e kindje had het ook wel, maar niet zo vroeg volgens mij.
We hebben infacol gekocht en tot nu toe bij 2 voedingen gegeven, maar dit heeft geen effect. We masseren en gebruiken een kruikje, maar ik vind het wel pittig als dit inderdaad nog 6 weken duurt ongeveer (voordat je de piek hebt bereikt).
8 maanden geleden
Reactie op Mloessrob
Ik kwam dit tegen en had ook die van de kruitvat.. nu deze gehaald. Wat een ...
Deze heb ik idd ook besteld!
8 maanden geleden
Reactie op Eefje2020
Thanks! Ga ik proberen. Welke vitamine K druppels geef je erbij?
Niet. Ik geef helaas geen borstvoeding, maar flesvoeding.
8 maanden geleden
Sinds ik sab simplex gebruik heeft ze er ook bijna geen last meer van
8 maanden geleden
Reactie op Eefje2020
Thanks! Ga ik proberen. Welke vitamine K druppels geef je erbij?
Naar aanleiding hiervan ben ik even gaan googlen. Wilde zelf namelijk ook graag een alternatief voor zowel de vitamine D en K. Ze hebben van Laveen een combi vitamine K en D, 2 druppels staat gelijk aan de aanbevolen hoeveelheid voor zuigelingen.
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/laveen-olive-drops-vitamine-d-en-k-60046459
7 maanden geleden
Hier is het ook feest. Vooral in de avond. Heel sneu en frustrerend om zo machteloos te zijn. Dochter is 4,5 week en zie heel erg op tegen de komende 4-8 weken.
Misschien goed om te weten. Zowel Sab Simplex als Infacol hebben ‘simeticon’ als werkzame stof. Etos verkoopt van eigen merk ook een emulsie tegen darmkrampjes, ook op basis van simeticon.
Hopelijk gaat dat iets doen. Anders ook een osteopaat overwegen.