204 Reacties

8 maanden geleden

Ik ben begonnen met het gebruiken van bronwater op aanraden van dit topic. En omdat dame nu in haar darmkrampjes piek zit (6weken) & omdat in Utrecht het water super hard is. Ik heb het gevoel dat ik meteen al verschil merk!

7 maanden geleden

Reactie op Eefje2020

Wat fijn zo'n topic. Mijn kleine is vandaag 2 weken en krijst het uit na ie ...
Heel herkenbaar dit. Wij zijn begonnen met sab simplex, hopen dat het effect gaat hebben.

7 maanden geleden

Hoeveel sab simplex geven jullie? In de bijsluiter staat maximaal 4x10 druppels per dag, maar op internet zie ik overal dat er 15 druppels in elke fles mogen.

7 maanden geleden

Reactie op Maris97

Hoeveel sab simplex geven jullie? In de bijsluiter staat maximaal 4x10 drup ...
Ik bedoel wij doen 15 druppels per fles! Dit zei CB ook!

7 maanden geleden

Reactie op Maris97

Ik zit inderdaad met dezelfde vraag. Wij houden ons aan de bijsluiter omdat de kleine pas 2 weken is.

7 maanden geleden

Reactie op M Harink

Ik zit inderdaad met dezelfde vraag. Wij houden ons aan de bijsluiter omdat ...
Volgens CB en apotheek hier kan je 15 druppels per fles geven. Dit doen wij dan ook al sinds week 2. Ze is deze week 6 weken.

7 maanden geleden

Reactie op Niesje xx

Volgens CB en apotheek hier kan je 15 druppels per fles geven. Dit doen wij ...
Dankjewel, heeft het ook effect?

7 maanden geleden

Bij mij werden alle druppels en dergelijk niet geadviseerd omdat dit veel suikers bevatte en we moesten t gewoon uitzitten. Zowel door cb als kz en vk, wat gek dat alle adviezen zo uit elkaar liggen.

7 maanden geleden

Reactie op M Harink

Dankjewel, heeft het ook effect?
Ja maar wij zijn ook over op Nutrilon Omneo bijna 2 weken. Merk echt wel verschil! Ben benieuwd hoe t deze week gaat want ze is bijna 6 weken en dan is de piek.

7 maanden geleden

Reactie op Maris97

Ik heb het opgebouwd. Zit nu op 7 druppels per fles en werkt prima. Zou het zelf niet meteen volle bak geven, als minder werkt is t ook goed. Maar dat ben ik en is natuurlijk afhankelijk van hoe je kindje erop reageert 🙏

7 maanden geleden

Reactie op melissilvain

Sinds ik sab simplex gebruik heeft ze er ook bijna geen last meer van
Hoelang heeft het geduurd voordat het effect had? En welke dosering gebruikt je?

7 maanden geleden

Reactie op Maris97

Ik heb gewoon echt 4 x 10 druppels gedaan per 24 uur beetje de flessen om en om. Moet zeggen dat dat hier eigenlijk ook al voldoende werkt.

7 maanden geleden

Wij hadden een paar horror nachten met krampjes. Daarna gestart met - laveen probiotica drops (1x per dag 12 druppels in de fles) + - simethicon van de Etos (elke fles 20 druppels) De krampjes zijn na 2-3 dagen gebruik als sneeuw voor de zon verdwenen en we slapen weer in het ‘normale’ ritme. De simethicon ga ik nu afbouwen naar 15 om te kijken of dat ook al voldoende is.

7 maanden geleden

Hier werkt een warmtekussen op het buikje heel goed (Kipkep Woller).

7 maanden geleden

Reactie op Maris97

Wij doen iedere fles 15 druppels. Deden eerst 8 druppels per fles en daarna om de fles 15 druppels maar het werkt pas echt goed sinds we 15 druppels per fles doen.

7 maanden geleden

Reactie op liefehhmii

Wij hadden een paar horror nachten met krampjes. Daarna gestart met - lav ...
Zijn dat deze druppels qua pro biotica? Bekijk Bio Probiotica Drops - voor baby en kind - 100% natuurlijk - 0% suiker - BIO gecertificeerd op: https://www.bol.com/nl/p/bio-probiotica-drops-voor-baby-kind-100-natuurlijk-0-suiker-bio-gecertificeerd/9300000154322284?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

7 maanden geleden

Reactie op OceanMommy

Zijn dat deze druppels qua pro biotica? Bekijk Bio Probiotica Drops - voor ...
Wij gebruiken deze druppels ook sinds vorige week maar verdelen de 12 druppels over 3 flessen. Nu weer twee goede nachten gehad met haar.

7 maanden geleden

Vraag: hoe weet je waar je kindje last van heeft? Bijvoorbeeld dat het door vastzittende lucht komt? Mijn zoontje is twee weken oud. De eerste drie dagen had hij erg veel last van ingeslikt vruchtwater, en sinds dat voorbij is, heeft hij iets dat op krampjes lijkt. Hij lijkt moeite te hebben met poepen, maar ook als hij wel poept heeft last. Volgens de kraamzorg en het cb is het heel normaal en hebben de meeste baby’s hier last van. Maar hoe lang is het dan normaal? En is er iets wat je ertegen kunt doen, of kun je alleen maar afwachten? Ik wil eigenlijk liever niet iets geven of veranderen in de voeding, maar ik vind het zo naar dat mijn mannetje nog nauwelijks echt goede dagen heeft gehad. Mijn oudste had nergens last van, maar misschien had hij gewoon geluk.

7 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Vraag: hoe weet je waar je kindje last van heeft? Bijvoorbeeld dat het door ...
Ik denk eigenlijk alleen dat je het weet doordat ze veel scheetjes laten. Wij gebruiken echt helemaal niks tegen krampjes, behalve over het buikje wrijven, een speentje aanbieden en ze in de puckababy laten slapen s nachts. Mijn redenatie is dat darmen nou eenmaal moeten leren hoe ze werken. Het is erg sneu als ze zo huilen of krijsen, maar we proberen ze maar gewoon te troosten en vast te houden tot het over is. Hier begonnen de krampjes de allereerste nacht in het ziekenhuis al. Ze zijn nu 5 weken en het gaat net een klein weekje ietsje beter, maar het schijnt tussen 6-8 weken de piek te zijn, dus juich nog niet te hard.

7 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Vraag: hoe weet je waar je kindje last van heeft? Bijvoorbeeld dat het door ...
Je kan het ook zien/merken aan de bewegingen, als hij vlak na het drinken gaat huilen/miepen/zich gaat overstekken/druk met z’n beentjes gaat trappelen kan je er vanuit gaan dan het krampen zijn.. ik hoor mijn zoontje z’n darmen ook vaak rommelen en hier komt het echt met rust ertussen , dus kramp, even rust, kramp etc .. en vaak is het ‘s avonds het ergst (dat hoeft niet). Wij gebruiken hier infacol, ons zoontje had na 1 dag er best wel veel last van en ik ben van mening dat je je baby niet onnodig pijn hoeft te laten lijden, tuurlijk de darmen moeten er aan wennen en is nog vol in ontwikkeling maar als ik iets kan geven waardoor het iets dragelijker voor m’n kindje is vind ik dat een fijn idee, maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk ☺️ maar infacol werkt hier iig prima! Verder buikje masseren en heb eergister voor het eerst een kip kep geprobeerd , gaf ook wel enige verlichting volgens mij.