204 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Dit vroeg ik me ook af maar jullie doen dus 6x 3 druppels.. begin daar dan ...
Ja precies dit was onze gedachte ook. Daarna rustig naar 3x3. En wij geven het inderdaad op een ondiep lepeltje
7 maanden geleden
Oh wat goed dat je dit deelt.. wij zijn maandag met indacol begonnen en het viel me direct op dat hij meer spuugt en dat het veel zuurder ruikt. Dus dat komt overeen met jullie bevindingen. Overigens heb ik wel het idee dat het iets voor hem helpt maar denk dat ik dan toch maar met jullie mee ga doen qua overstappen :) thxx voor het delen!
7 maanden geleden
Oh en nog een andere vraag.. bij gebruik van infacol, merkten jullie ook dat ie meer harde kreun geluiden maakt? Onze baby maakt sowieso in zn slaap wel veel geluiden maar heb het idee dat dat geluid ook echt verdriedubbeld is.. dus wellicht iets dat hem dan toch dwars zit?
7 maanden geleden
Reactie op moes1
Oh en nog een andere vraag.. bij gebruik van infacol, merkten jullie ook da ...
Ja hier ook. Mijn eigen conclusie was dat ze last had van maagzuur/melk dat naar boven komt (zonder te spugen, want mijn dochter spuugde niet altijd). Lijkt me toch dat dat aardig kan branden ofzo?
7 maanden geleden
Ik kwam dit tegen bij een bekende lactatiekundige:
https://teddyroorda.nl/2015/11/01/infacol/
7 maanden geleden
Reactie op Tigerlilly
Ik kwam dit tegen bij een bekende lactatiekundige:
https://teddyroorda.nl/ ...
Ik snap niks van dit artikel? Haar meest recente bron van 2015 (JD Johnson et al) zegt in zijn artikel:
“Simethicone. Although simethicone drops are readily available and often used to treat colic, a systematic review of three randomized controlled trials found that they are no better than placebo.” 24
Als ik bron 24 bekijk, staat er:
https://publications.aap.org/pediatrics/article-abstract/106/Supplement_1/184/65758/A-Systematic-Review-of-Treatments-for-Infant-Colic
Results:
“Four of the interventions studied had data of adequate quality and statistically significant numbers needed to treat (NNT): hypoallergenic diet (NNT = 6), soy formula (NNT = 2), reduced stimulation (NNT = 2), and herbal tea (NNT = 3).”
Conclusions:
“There are some effective therapies for infant colic, but additional rigorous studies of existing and alternative therapies are needed.”
Ik lees niks over simeticon toch? Ik snap t ff niet meer.
Ondanks ik geen fan meer ben van Infacol, zou ik liegen als ik zei dat infacol niet werkte.
7 maanden geleden
Het CB gaf bij mij zojuist dit aan: Alle “middeltjes” tegen krampjes kunnen werken of tegen werken. Cranberrysap tegen blaasontsteking is ook niet wetenschappelijk bewezen maar doet toch z’n werk. Ik denk vooral dat je moet doen wat goed voelt en wat werkt voor jou en je kindje. Baat het niet dan schaadt het niet !
7 maanden geleden
Ik kreeg gisteren een paar technieken mee van de verpleegkundige van het CB... 1* leg je handpalm op het onderbuikje van je kind en oefen wat druk uit maak daarbij draaiende bewegingen met de klok mee! 2* til je baby op en houd hem/haar met de rug tegen je buik aan, ze je hand onder de voetjes en zorg dat ze in hurkstand komen. Dit even een paar minuten vast houden ookal geven ze tegendruk (LET OP: het kan zijn dat je er zelf onder momt te zitten🙈). Ze deed het voor met mijn hand op zijn buikje en ik hoorde hem gewoon reutelen 🤣. ik zag aan hem dat hij dit erg fijn vond en een opluchting was. Wij zijn sinds maandag ook overgestapt op nutrilon omneo tegen darmkrampjes en moeilijke stoelgang, ik merk aan mijn zoon dat hij weinig tot geen harde buiken meer heeft en een heel stuk rustiger is. Wij gaven voorheen etos eigenmerk maar dit gaf waarschijnlijk problemen want daarvoor hadden wij ook nutrilon (vanuit ziekenhuis mee begonnen) en hij hij weinig last.
7 maanden geleden
Reactie op Fleurmeyere
Ik snap niks van dit artikel? Haar meest recente bron van 2015 (JD Johnson ...
Tuurlijk zullen er ook andere bronnen zijn die weer wat anders beweren.
Ik kwam het tegen en wilde het delen. Complimenten dat je het leest en ook je eigen research doet 🫶🏼
7 maanden geleden
Na twee weken kreeg mijn zoon last van krampjes (inmiddels 5 weken). We zijn toen gestart met infacol. Leek in eerste instantie te helpen. Na paar dagen werd hij onrustig: komt overdag niet in slaap, loopt rood aan, trappelen met benen, vuistjes, spugen. Gestopt met infacol en cinababy geprobeerd. Helaas niet gelijk verschil te zien, zoals hieronder beschreven. Na de ochtend voeding beginnen de krampjes tot de voeding rond 3 uur. Dan slaapt hij tot de volgende voeding. Avond voeding ook weer onrustig. Nachten gaan goed (erg moe van overdag). Twijfel om nog sab Simplex te proberen. Nog andere tips?
7 maanden geleden
Reactie op Dafne123
Na twee weken kreeg mijn zoon last van krampjes (inmiddels 5 weken). We zij ...
Probiotica Drops lijkt hier goed te werken. Zeker nu in combinatie met het overstappen (op advies) naar Nutrilon Omneo voeding.
7 maanden geleden
Onze dochter is overdag tussen 13 en 20u een engeltje niks aan de hand maar savonds snachts en sochends enorm hard aan t huilen, valt niet in slaap heel haar lijfje krampt darmpjes rommelen enorm zielig. Hebben nu sabsimplex en infacol maar t blijft een drama. Iemand tips? Ze mag namelijk niet te lang huilen of overstuur zijn ivm slechte start met haar longen maar we krijgen haar niet kalm :(
7 maanden geleden
Reactie op Leennie1994
Probiotica Drops lijkt hier goed te werken. Zeker nu in combinatie met het ...
Welke druppels gebruik je?
7 maanden geleden
Baby 2+4 en begint last van krampen te krijgen. Tot nu toe overdag. Als ik ‘m aan de borst leg (het liefst een lege borst), gaat ‘ie sabbelen en laat ‘ie een scheet en wordt ‘ie rustig en valt in slaap. Meer die zo met krampen omgaan? Zou fijn zijn als ik het zo een beetje kan tackelen 😅
7 maanden geleden
Reactie op Babyfeverrr
Baby 2+4 en begint last van krampen te krijgen. Tot nu toe overdag. Als ik ...
Ik masseer haar buikje en beweeg met haar beentjes, de volgende dag altijd een dikke poepluier. Scheetjes laat ze hier de hele dag door moet ik zeggen 🫣😅 (2+1)
7 maanden geleden
Zijn er dingen die jullie niet eten vanwege de krampjes? Ik hoor van sommigen dat kool, bonen, ui en linzen invloed kunnen hebben.. Als ik dit Google vind ik niet echt een eenduidig antwoord.
Ben benieuwd of jullie iets is opgevallen!
7 maanden geleden
Reactie op Zweedsebaby
Zijn er dingen die jullie niet eten vanwege de krampjes? Ik hoor van sommig ...
Ik heb ontzettend veel ui en dergelijke gegeten. Baby heeft nergens last van gelukkig.
Volgens mij krijgen ze met name de smaak mee in de melk.
Maar als ik bijvoorbeeld een bak ben en jerry’s eet (don’t judge me 🤪) heeft ze wel wat meer last van krampjes. Waarschijnlijk door de grote hoeveelheid lactose. Krijg er zelf meestal ook wat buikkrampen van.
Van cafeïne zouden ze ook krampjes kunnen krijgen, maar dat merk ik zelf ook niet. Drink 2 soms 3 koffie per dag.
7 maanden geleden
Wij gebruiken probiotica van vitakruid ‘symflora baby’ en onze baby heeft nauwelijks last van krampjes meer!
1X per dag een zakje poeder oplossen in een flesje. Wij doen meestal in de ochtend/middag
100% natuurlijk & gelijk goed om de weerstand op te bouwen.