204 Reacties

7 maanden geleden

Hebben jullie baby’s de krampen ook vaak alleen in de avond? Mijn dochter lijkt nu eindelijk rustig, maar viel steeds na haar fles van 19u in slaap en dan werd ze wakker door de krampjes. Wat doen jullie dan vaak om de pijn te verzachten? Overdag lijkt ze tot nu toe nergens last van te hebben, maar de laatste dagen heeft ze er ‘s avonds ineens last van.

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Hebben jullie baby’s de krampen ook vaak alleen in de avond? Mijn dochter l ...
Helaas hier nog wel wat meer gedurende hele dag.. in avond lijkt het eigenlijk het best te gaan en slaapt ie vrij rustig. Vannacht van 2-3 heeft ie ook echt zoveel last gehad, waardoor die echt liep te kronkelen! Toen t eindelijk lukte om te poepen was het klaar.. Maar je leest overal wel dat de meeste baby’s de piek in de avond hebben!

7 maanden geleden

Ben gestopt met infacol trouwens en nu cinebaby van vsm (vandaag 2e dag) Weet nog niet of het nou heel veel helpt. Maar met de infacol spuugde hij veel meer en rook het ook echt zuur en leek ie nog meer oncomfortabel, ondanks dat poepen en scheetjes wel makkelijker ging.. maar ja als je daar dan maagzuur voor terugkrijgt, lijkt me dat ook niet prettig!

7 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Hebben jullie baby’s de krampen ook vaak alleen in de avond? Mijn dochter l ...
Eerst vooral in de avond, maar nu ook overdag. Zelfs als ze wakker wordt in de ochtend… Ik ga nu een voedsel dagboek bijhouden en kijken of er bepaald voedsel is dat ik eet wat een trigger kan zijn voor extra krampen. Heb de afgelopen week namelijk heel veel dingen gegeten die krampen evt kunnen veroorzaken (bonen, zuivel producten, koolsoorten). Ik heb net wat filmpjes gekeken om haar een massage te geven om de scheetjes en poep te bevorderen. Na een kwartier lukte het! Wat een luier! Ze was veeeeel rustiger en gelukkig daarna. Ligt nu zelfs lekker te slapen!

7 maanden geleden

Mijn schoonzus is met haar zoontje naar de osteopaat geweest en het heeft echt veel gedaan bij hem. We hebben voor vrijdag een afspraak gemaakt 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

7 maanden geleden

Waren even gestopt met infacol maar toch weer begonnen, het is nu ook alweer 5 uur lang bingo hier. Wordt er hopeloos van…

7 maanden geleden

Reactie op MaritDPL

Mijn schoonzus is met haar zoontje naar de osteopaat geweest en het heeft e ...
Wij zijn afgelopen vrijdag geweest. Nog niet veel effect merkbaar eerlijk gezegd (misschien wel weer erger zelfs)

7 maanden geleden

Reactie op Zweedsebaby

Eerst vooral in de avond, maar nu ook overdag. Zelfs als ze wakker wordt in ...
Welke filmpjes heb je bekeken? Ben benieuwd naar de massage die je dan kan geven

7 maanden geleden

Reactie op Astridd86

Welke filmpjes heb je bekeken? Ben benieuwd naar de massage die je dan kan ...
Ik heb de zoekfunctie gebruikt voor: relief gassy baby / baby massage for constipation / relieve gas and colic En heb er zo een paar gekeken! Wat ik deed, was cirkeltjes wrijven op haar buikje (met de klok mee). Ik begon links bij d’r navel en zo rond. Een paar keer fietsen en beide benen naar de buik. Van boven naar beneden wrijven, links naar rechts, en boogjes (staat op het filmpje). Hopelijk werkt het voor je baby! Succes!

7 maanden geleden

Poeh, dat was lang geleden dat onze jongedame zo moest krijsen van de krampen. Flesje maar voor de helft op, maar beter iets dan niets. Het is zo verschillend elke dag hoe de krampjes zijn. Dan zit er een dag tussen dat het aardig rustig is en zo net krijste ze de boel bij elkaar. Nu slaapt ze lekker tegen me aan, maar goed: haar voeding is maar voor de helft op..

7 maanden geleden

Wie heeft ervaring met orthiflor start?

7 maanden geleden

Pfffffoeee, heftige avond/nacht. Krijg bijna geen voeding erin ook. Meer mensen die dat hebben?

7 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Pfffffoeee, heftige avond/nacht. Krijg bijna geen voeding erin ook. Meer me ...
Gisteren hier van 16:00-22:00 🤯 Vannacht wilde ze ook niet veel drinken, nu net de fles wel leeg. Wat een ellende die krampjes pff

7 maanden geleden

Reactie op Vrilub

Wie heeft ervaring met orthiflor start?
Ik geef dit aan onze zoon sinds hij 4 weken is, heb het idee dat hij er wel baat bij heeft. Het is wel iets wat je in iedergeval een tijdje moet gebruiken voordat het zijn werk goed doet!

7 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Gisteren hier van 16:00-22:00 🤯 Vannacht wilde ze ook niet veel drinken, n ...
Pfoeee, ook niet leuk. Wij hadden die ook en dan de hele nacht door en net ook weer inc. 2x spugen. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Vannacht kleine 3 uurtjes gemaakt. Gelukkig gisterenavond ook nog anderhalf uur kunnen pakken. 6 weken is de piek toch? #hoopvol😅

7 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Pfoeee, ook niet leuk. Wij hadden die ook en dan de hele nacht door en net ...
Laten we erop hopen, haha! Hopelijk kun je een beetje rusten vandaag!!

7 maanden geleden

Hierbij de dingen die bij onze dochter (bijna 7 weken oud) helpen; - tijdens buikkrampen haar op de arm vasthouden. Met de buik op je onderarm en zo door huis lopen. Dit is de enige manier om haar stil te krijgen Tegen de buikkrampen : - infacol - barnsteen armbandje. Ik geloofde hier eigenlijk niet ik, maar er is echt een groot verschil sinds ze dit draagt - tijdens de uren dat ze normaal huilt van krampjes leggen we nu een KipKep kruikje op haar buik. En wat bij ons ook heel goed werkt is een rode lamp bij haar bedje (alleen in de nacht). Rood licht is belangrijk voor baby's omdat het de aanmaak van het slaaphormoon melatonie.

7 maanden geleden

Ik heb toch bij ons het vermoeden op kma / intolerantie. Gister erg behoefte aan chocola gehad en gister middag en avond was het helemaal mis! Huilen en krijsen en erge pijn en snel ademen.. vanaf vandaag weer zoveel mogelijk producten laten staan met melk en nu slaapt ie alweer bijna de hele dag op een paar krampjes na. We geven ook probiotica en ik neem zelf probiotica in. En verder in de draagzak bij krampjes zodat ie in slaap valt.

7 maanden geleden

Is het normaal dat in week 6 je baby echt de hele dag door krampen heeft en ook vrijwel heel de nacht, slecht drinkt en alleen in de draagzak in slaap valt of soms op me? Het is onze eerste en heb heen idee wat normaal is of dat we misschien iets over het hoofd zien.

7 maanden geleden

Reactie op LL24

Ik heb toch bij ons het vermoeden op kma / intolerantie. Gister erg behoeft ...
Was dit dan ook vanaf het begin of na een aantal weken ontstaan?