204 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Is het normaal dat in week 6 je baby echt de hele dag door krampen heeft en ...
Week 6 is ook de week van regeldag/ regeldagen dus dat kan ook… onze eerste huilde ook wel veel dus wij weten niet beter maar over het algemeen hebben de meeste baby’s wel krampen en huilen maar niet de hele dag en zijn ze tussendoor ook wel rustig en slapen maar bij ons dus ook niet. Dit is onze tweede en die huilt nog meer .. maar als ik dus let op mijn voeding gaat het beter en het begint bij ons na de kraamweek.
7 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Bij ons was het week 6 idd een regeldag, mopperen, huilen niet willen drinken en alleen maar bij mama of papa zijn. Even doorbijten mama! Dat kan een paar dagen duren
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Ja ‘sprongetje’ , gaat weer voorbij ❤️
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Ja! Ik vroeg me dit ook af, maar sinds vandaag (7 weken precies) heb ik het gevoel dat ze weer haar vrolijke zelf is! Ze ligt nu lekker zelfstandig in de box, kon ik vorige week echt niet bedenken….. toen was ze hetzelfde als het beeld dat jij beschrijft! Hou vol, knuffel veel!
6 maanden geleden
Hier is het feest ook in volle gang. 🥺 Arm moppie. Zoveel scheten en krampen. Hier vooral begin de middag tot begin de avond.
6 maanden geleden
Reactie op Fleur3500
Ja! Ik vroeg me dit ook af, maar sinds vandaag (7 weken precies) heb ik het ...
Ja bizar hè, bij ons ook met 7 weken een wereld van verschil! Daarvoor de hele dag in de draagzak. Nu kunnen we hem gewoon wegleggen en in eigen bedje leggen overdag. Toch het welbekende sprongetje gehad
6 maanden geleden
Oh arme schat.. vanaf half zes wakker met onwijze krampjes en veel scheten. Nu maar bij me in bed nog eventjes slapen hopelijk 💕
Had gehoopt dat ze er minder last van zou krijgen nu ( morgen 10 wkn ). En eig sinds twee dagen worden de nachten onrustiger.. dit hiervoor dus helemaal niet gehad.
6 maanden geleden
Wij hebben een aantal dingen aangepast en de krampjes zijn echt minder geworden:
- geven probiotica
- ik eet geen koolsoorten, bonen en ui meer
- buik/benen massages
Hopelijk hebben jullie er wat aan!
6 maanden geleden
Zijn er mensen die naar de osteopaat zijn geweest?
Onze kleine meid is nu bijna 7 weken en heeft nog dagelijks last van krampjes. Sommige dagen meer dan andere. Sinds deze week is een "slechte" dag een uur in de avond na 2 of 3 voedingen. En op "goede" dagen is het in de avond na 2 a 3 voedingen max een half uur, soms zelfs maar 15 min.
Weet niet of dit "normaal" is "heftig" is of "meevalt".
Nu is dus de vraag. Is het (nog) de moeite om een afspraak te maken met een osteopaat. Ik ben er niet voor verzekerd dus zal niet vergoed worden. Dit houd mij wat tegen omdat als het nu vanzelf weg gaat ik het geld liever op een andere manier aan de kleine wil besteden.
6 maanden geleden
Reactie op M Harink
Onze kleine meid is nu ...
Ik ken krampjes zelf heftiger. Dus ik zou zeggen dit valt mee / is normaal. Maar ik kan me goed voorstellen dat jij t natuurlijk kan ervaren als heftig.
Ik heb geen ervaring met een osteopaat maar wil je even zeggen dat de piek qua krampjes meestal rond 6-8 weken is. Alleen om die reden zou ik zeggen: hou vol!
6 maanden geleden
Reactie op Fleurmeyere
Ik ken krampjes zelf heftiger. Dus ik zou zeggen dit valt mee / is normaal. ...
Bij ons is het heftiger geweest. In de namiddag en avond soms uren na elke voeding. Maar dacht ik dus ook "houd vol", en volgens mij hebben wij de piek al gehad.
Ze begon al vanaf de eerste week ipv vanaf 3 weken en de laatste 1 a 2 weken (ongeveer) is het af aan het nemen. We gebruiken wel vanaf week 3 probiotica en hebben tijdje sab simplex gebruikt.
6 maanden geleden
Reactie op M Harink
Bij ons is het heftiger geweest. In de namiddag en avond soms uren na elke ...
Ah ja dan zou ik al helemaal zeggen hou vol!
Bij ons begon t ook op dag 4/5, dus ik snap je. Ieder kindje is natuurlijk uniek, maar mijn dochter heeft nu geen last meer van krampjes sinds week 7/8 (wel vsm cinababy gebruikt dus ik merkte al langer niks meer qua pijn). Maar met week 7/8 dus gestopt met vsm en ze heeft geen krampjes meer gehad tot nu toe (week 10). Ik hoop dat het bij jou ook gauw voorbij is!
Denk dat je meer hebt aan anderen met osteopathie ervaring, maar wou t toch even gezegd hebben :)
6 maanden geleden
Reactie op Fleurmeyere
Ah ja dan zou ik al helemaal zeggen hou vol!
Bij ons begon t ook op dag 4/ ...
Dankjewel, dit geeft hoop en moed om nog even het uit te zingen. Wij gaan wel nog even door met de probiotica (optibac) vooral omdat het volgens mij nog mag en we toch nog hebben staan.
6 maanden geleden
Reactie op M Harink
Onze kleine meid is nu ...
Ja, maar niet hiervoor. Hij zag wel dat stoelgang wat lastig wad (wk 6) en we hebben toen tips gekregen wat we konden doen tegen de krampjes. Onze kleine had na elke voeding last geloof ik en veel huilen toen. Gaat nu al wel beter.
6 maanden geleden
Reactie op M Harink
Ik heb te vroeg "gejuiched" de krampjes zijn met 7w3d in volle hevigheid te ...
Mijn dochter heeft toevallig ook koemelkallergie. Wat voor klachten heeft jouw dochter allemaal?
6 maanden geleden
Reactie op Fleurmeyere
Mijn dochter heeft toevallig ook koemelkallergie. Wat voor klachten heeft j ...
Bij ons het niet bevestigd, maar ik heb een vermoeden ofja onderbuik/moedergevoel. Nu dan veel krampjes. Besefte me net na posten dat ik chocolade heb gegeten en veel zelfs de laatste dagen.
Verder vooral krampjes, maarja geen idee of het normaal is of door KMA en dan wat uitslag maar ook daar is het babyacne of is het uitslag. Ook wel wat scheetjes enzo. Maar ze eet verder goed, weigert niet de borst ofzo. Dus is echt giswerk voor mij.