204 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op M Harink

Bij ons het niet bevestigd, maar ik heb een vermoeden ofja onderbuik/moeder ...
De kinderarts gaf bij ons aan dat bij KMA er altijd 2 of meer symptomen zijn. Ik geef ook borstvoeding en eet vrijwel elke dag iets met koemelk er in (verwerkt) en daar reageerde zij niet op. Maar na een flesje nutrilon was het niet te missen: ontzettend veel rode bultjes in haar hals/wangen, opgezwollen oortjes, opgezet lipje en oogjes. Daarnaast braken, echt letterlijk alle melk kwam eruit en diarree + krampjes. Mijn dochter weigerde de fles met nutrilon ook niet hoor. Ik denk dat onze ervaringen heel erg verschillen, maar ik denk ook dat elke baby anders reageert met KMA. Ik zou zeggen volg je moedergevoel en ga toch even langs de huisarts (vond ik fijner dan cb)

6 maanden geleden

Reactie op Fleurmeyere

De kinderarts gaf bij ons aan dat bij KMA er altijd 2 of meer symptomen zij ...
Zal dan toch maar eens een afspraak maken bij huisarts. Wat heb je gezegd toen je de afspraak wilde maken? Wij hebben van zo'n probeer zakjes nutrilon staan (als nood oplossing als ik niet thuis ben en er geen gekolfde melk is) maar nog niet nodig gehad. We wilde die als mijn man paar dagen vrij heeft proberen. Omdat het mogelijk niet meteen duidelijk is. Hoelang na dat jouw kleine dat flesje had gekregen merkte je het?

6 maanden geleden

Ik had gewoon gezegd dat ik het vermoeden heb dat mijn dochter KMA heeft en zsm gezien wil worden. 16:00 kreeg ze het flesje, 17:00 zagen wij de uitslag in haar hals, gezicht en oor (ze sliep dus t kan goed zijn dat ze dit al eerder had), 18:00 braken, en oogje + lipje opgezet. 18:30 waren we bij de hap en alle klachten waren weg behalve de krampjes (die bleven wel 24u na t flesje nog), maar om die reden heb ik dus van álles foto’s gemaakt, zelfs van het braken anders was ik bang dat ze ons niet serieus namen zonder zichtbare klachten..

6 maanden geleden

Reactie op Fleurmeyere

Ik had gewoon gezegd dat ik het vermoeden heb dat mijn dochter KMA heeft en ...
Dankjewel voor de uitgebreide reactie. Had je ook al pb gestuurd. Zodat we niet dit topic volspammen. Maar na die 24 uur was het ook weer "over"?

6 maanden geleden

Wij geven flesvoeding, nutrilon. Ipv water gebruiken wij rooibos thee, dit warmen we op in flesverwarmer of magnetron en dan de voeding erbij, geen speciale. Dit heef t voor onze dochter van 8 weken goed geholpen. Doen dit al sinds week 2. Verder voedjes masseren en in de draagzak werkt ook goed voor onze dochter ☺️

6 maanden geleden

Pff volgens mij zitten we midden in de piek. Ze is momenteel 7 weken oud en heeft vanavond van 20.00 tot 22.00 aan een stuk door geschreeuwd. Het was geen honger want zowel borst als fles weigeren. Puur krampjes. Ik vind het zo zielig voor haar en ook wel heftig. Herkennen jullie dit? Hopelijk is de piek snel voorbij 🥺

6 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Pff volgens mij zitten we midden in de piek. Ze is momenteel 7 weken oud en ...
Hier ook … is nu net rustig. Vanaf 19:30 tot nu begon het… ook niet willen drinken steeds en echt krijsen

6 maanden geleden

Mijn zoontje is 6 weken oud. Ik heb het idee dat hij last hebt van krampjes maar huilt niet echt hierom. Hij heeft ook weinig ontlasting. Zijn ontlasting komt tussen nu en paar dagen. En dan poept ie heel de luier echt vol daarna poept ie niet voor een paar dagen. Hebben jullie hier ook ervaring mee ?

6 maanden geleden

Reactie op malvie

Mijn zoontje is 6 weken oud. Ik heb het idee dat hij last hebt van krampjes ...
Krijgt je zoontje bv? Dan is het normaal om 1x in de 7 a 10 maar een poepluier te hebben. Ik ben hiervoor naar cb en huisarts geweest, omdat mijn dochter pijn had bij het persen/drukken (en het lukte niet). Nadat zij medicijn gekregen had, merkte ik (rond 3-4 weken) dat als ze vaker poept, dat ze dan minder last had van krampjes.

6 maanden geleden

Reactie op malvie

Mijn zoontje is 6 weken oud. Ik heb het idee dat hij last hebt van krampjes ...
Geef je borstvoeding? Hier poept ze ook wel eens 4 dagen niet. Ik weet dat dit normaal is omdat van borstvoeding vaak veel wordt opgenomen door het lichaam. Zeker als je kindje er geen last van heeft is dit geen probleem. 😉

6 maanden geleden

Reactie op Fleurmeyere

Krijgt je zoontje bv? Dan is het normaal om 1x in de 7 a 10 maar een poeplu ...
Ja mijn zoontje krijg inderdaad bv maar ook wel eens kv als ik weinig productie heb. Dus eigenlijk op sommige dagen alleen bv en op sommige dagen gecombineerd. Pijn heeft hij niet, want hij huilt alleen maar als hij moet eten of is oncomfortabel.

6 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Geef je borstvoeding? Hier poept ze ook wel eens 4 dagen niet. Ik weet dat ...
Yes ik geef borstvoeding maar ook wel eens kunstvoeding omdat ik op sommige dagen heel weinig productie heeft wv ik merk dat hij niet verzadigd is. Hij heeft iig geen pijn.

6 maanden geleden

Al 2 dagen schreeuwt mijn meisje het uit.. vaak is dat in de avond.. ontroostbaar.. drinkt ook slechter.. krijgt haar flesjes niet meer leeg.. overdag na voeding ook onrustig maar niet zo heftig als de avond.. ze is 6 wkn 3 dagen oud..is dat t huiluurtje waar ze t over hebben of krampen? Laat veel scheetjes ook💔😢 ze is m’n eerste en kan. Niks anders dan janken .. - Ze krijgt probiotica - Mama natura voor iedere voeding - ik fiets / masseer me suf Iemand nog tips? 😞🥲

6 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Pff volgens mij zitten we midden in de piek. Ze is momenteel 7 weken oud en ...
Ja hier ook ‘s avonds een uur lang huilen , zoontje is morgen 8 week.. zo sneu om te zien en zo machteloos 😞 ik ga er vanuit dat het bijna ‘voorbij’ is hier ..

6 maanden geleden

Reactie op Doorenroosje4

Oh arme schat.. vanaf half zes wakker met onwijze krampjes en veel scheten. ...
Heeft sab simplex geholpen bij jullie?

6 maanden geleden

Reactie op Fleur3500

Ja! Ik vroeg me dit ook af, maar sinds vandaag (7 weken precies) heb ik het ...
Het klopt! Met 7 weken weken was het anders!!

6 maanden geleden

Reactie op marisje97x

Heeft sab simplex geholpen bij jullie?
Wij hebben van de Etos huismerk gebruikt. Tegen darm krampjes. Ik heb het idee dat het geholpen heeft, maar weet natuurlijk niet hoe het was geweest als we het niet hadden gebruikt. Onze dochter heeft wel alsnog buik krampjes gehad. Maar misschien minder intens dan anders was geweest

6 maanden geleden

Tot hoe lang hebben jullie de producten gebruikt die jullie gebruiken voor de krampjes?

6 maanden geleden

Reactie op Pdw91

Tot hoe lang hebben jullie de producten gebruikt die jullie gebruiken voor ...
Loop ik nu ook tegenaan. Ik ben zaterdag begonnen met Infacol, de krampjes lijken nu te minderen en minder heftig te zijn maar wanneer mag ik stoppen? 🤷🏻‍♀️

6 maanden geleden

Reactie op Hippienaar

Loop ik nu ook tegenaan. Ik ben zaterdag begonnen met Infacol, de krampjes ...
Ik ben vanaf dat ons zoontje 3 dagen was begonnen met infacol en de verpleegkundige van t cb zei gewoon zo lang gebruiken zolang die krampen had, ben tussentijds overgestapt naar vsm cinababy , m’n zoontje is morgen 8 week dus als t goed is , is de piek bijna voorbij dus nu vraag ik me af wanneer echt te stoppen.. als jij net begonnen bent zou ik het eerst nog even gebruiken !