204 Reacties

6 maanden geleden

Infacol zorgde hier voor reflux.. leek alleen maar erger te worden. Vitamine D van Davitamon zorgde voor krampjes. Hier werkte Nutrilon Omneo + gebruik van Spa water ipv kraan + Cinababy van VSM :)

6 maanden geleden

Wij gebruiken sinds 5 dagen na de geboorte (nu ondertussen 8 weken) van onze dochter rooibos thee, dit werkt voor haar heel goed. Ipv water doen we rooibos thee maken en laten afkoelen. Elke keer als je een fles maakt gebruik je de thee, ipv water. Daar doen we de normale nutrilon voeding bij. Zolang we dit al doen heeft ze geen last meer gehad van krampjes. Dit moet je wel volhouden, het is niet met een keer proberen verholpen. Ik en ook voorlopig nog niet van plan om te stoppen met de thee, het kan namelijk geen kwaad!

6 maanden geleden

Wij waren naar nutrilon omneo gegaan, Werkte super. Alleen kregen we het volgende probleem. Ze kon niet meer poepen na 4 weken omneo.. en ze spuugde er erg van dus nu over naar normale nutrilon met johannes brood pitmeel.

6 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

Al 2 dagen schreeuwt mijn meisje het uit.. vaak is dat in de avond.. ontroo ...
Mijn eerste heeft het ook tot ruim 4 maanden gehad , dag in dag uit. Ik deed vooral - SAB simplex - fietsen - masseren - draagzak, of op me onderarm - in een warm badje - kruik (kon je om wikkelen met klitteband dus bleef goed zitten) Hopen hopen dat het snel voorbij ging. Ik ben nooit overgestapt op andere voeding, ook in overleg met het CB omdat dat ook weer op meer krampen kan lijden. Maar verschrikkelijk, nu me 2de heeft er amper last van gelukkig. T heeft bij mij echt soort trauma achter gelaten, ik vond her ook verschrikkelijk zo'n kleine baby zoveel pijn zien hebben

6 maanden geleden

Wij hebben een week infacol gebruikt (week 3-4) daar leek het even goed op te gaan maar hij kreeg ineens maagzuur (gaf altijd al wel terug, maar nu was het zuur en krijste hij het uit). Toen een week vsm cinababy gebruikt. Minimale verbetering. Dus toch maar gestopt! Nu week 7 en hij heeft nog altijd last van krampjes en maagzuur. Maar gister voor het eerst echt een flinke poepluier.. dus hopelijk zijn de darmpjes wat rijper en wordt het met de tijd beter. Het enige wat je kunt doen is proberen zo comfortabel mogelijk te maken.. Hier helpt het om in te bakeren, op z’n buik liggen, speentje geven ter comfort, fietsen met de beentjes, buikje wrijven met klok mee, en vooral ook echt goed boeren na borstvoeding! Als hij onrustig heeft gedronken is het altijd erger met de krampjes.. Maar iedere keer dat je iets nieuws probeert aan voeding of bijv dingen als infacol etc, zorgt ervoor dat een baby weer moet wennen wat ook weer voor opnieuw krampjes kan zorgen.. en daarbij dus help je het ene (krampjes) maar krijg je er maagzuur voor terug! Arme kleine hummeltjes! Maar het wordt echt beter met de tijd..

6 maanden geleden

Is het voor anderen herkenbaar dat de krampjes iedere dag rond hetzelfde tijdstip het ergste zijn? Ons meisje is na de nacht/vroege ochtend voeding steeds erg onrustig. Ze slaapt daarna wel maar trappelt er op los met haar beentjes en laat veel windjes. Ze wordt dan ook weer snel wakker waarna het enige wat lijkt te helpen is om op onze borst verder te slapen. Hetzelfde na de laatste middag voeding… ze valt dan wel steeds in slaap, maar wordt telkens wakker van krampjes en windjes en is ontroostbaar en dat soms 1,5 a 2 uur op repeat tot de man met de hamer langskomt en ze echt goed in slaap valt. Ik geef een combinatie van borstvoeding en kunstvoeding en op advies van de osteopaat geven we kunstvoeding op basis van geitenmelk. Ook geven we onze dochter probiotica druppels. Iemand die nog tips voor ons heeft?

5 maanden geleden

Hoihoi, Zijn er nog meer kindjes waar de krampjes ineens weer erger zijn geworden? Me kindje is bijna 15wkn en sinds een week heeft hij weer meer last ervan? Terwijl t juist beter ging.. Liefs

5 maanden geleden

Reactie op Danielle0708

Hoihoi, Zijn er nog meer kindjes waar de krampjes ineens weer erger zijn g ...
Yes bij mij.. 11 weken.. ben gestopt met jbpm en toen ging t beter, maar nu sinds een week weer krampjes.. zolang ik echt om de 2-3 uur met haar “fiets” en haar buik masseer gaat het goed en anders krampjes en vooral tijdens flesje of net erna💔

5 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

Yes bij mij.. 11 weken.. ben gestopt met jbpm en toen ging t beter, maar nu ...
Pff 😞 vreselijk he.. vind t zo sneu om aan te zien

5 maanden geleden

Reactie op Danielle0708

Pff 😞 vreselijk he.. vind t zo sneu om aan te zien
Ik ook! Heel naar..💔

5 maanden geleden

Krampjes stoppen na 6 weken is mij verteld?

5 maanden geleden

Reactie op Mir2024willbegreat

Krampjes stoppen na 6 weken is mij verteld?
Piek 6-8 weken maar bij mijn dochter was piek in week 9 en week 10 ging het erg goed en nu met week 11 heeft ze zo nu en dan nog steeds krampen 😫

5 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

Piek 6-8 weken maar bij mijn dochter was piek in week 9 en week 10 ging het ...
Wat vervelend. Misschien last van de stoelgang. Je kan ook protectis druppels gebruiken 😘

5 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

Piek 6-8 weken maar bij mijn dochter was piek in week 9 en week 10 ging het ...
Mijn zoontje is bijna 15 weken en heeft nog steeds krampjes. Zijn ontlasting is onregelmatig, wat normaal is bij borstvoeding, maar na een paar dagen niet poepen wordt hij wel heel onrustig en huilerig. Huisarts zegt dat ze er niets aan kunnen doen behalve in de gaten houden dat het niet te erg wordt.

5 maanden geleden

Krampjes gaan pas over na 4 maand.. tussen de 6 en 8 weken ligt de piek. Wij zijn naar de osteopaat (aanrader!!) geweest en gebruiken nog sab simplex

5 maanden geleden

Reactie op Danielle0708

Hier heeft ze ook nog steeds last. Ze is nu 12 weken. Tussen 8 en 10 weken was het weer een stuk erger. Ik merk dat wat ik eet verschil maakt. Als ik chocolade heb gegeten is het een drama. Ook zuivel lijkt het erger te maken.

5 maanden geleden

Lees de nieuwste berichten en zie "gelukkig" dat wij niet de enige zijn waar het niet na 3 maanden magisch over is. De heftigheid lijkt er wel af, maar je merkt dat ze wel moeite heeft met het verwerken van de borstvoeding. Ze laat veel scheten, trappeld met der benen en dergelijke en is onrustig. Osteopaat heeft helaas niks gedaan. Blijf soms denken dat het toch KMA is, maar weet het niet zeker. Als ik de andere lees kan het ook gewoon "normaal" zijn. Voel me soms zo schuldig en machteloos.

5 maanden geleden

Reactie op Danielle0708

‘Fijn’ dit te lezen! Bij ons is dit ook het geval. Het was een tijdje minder/weg (wk 12/13) en nu lijkt het weer terug. Ik koppel het maar aan een sprong, dat door de nieuwe prikkels/overprikkeling de krampjes weer erger worden. Ik hoop dat het straks toch echt een keer over gaat, in die betere periode had ze een fijn eet-speel-slaapritme. Dat is nu weer helemaal weg..

5 maanden geleden

Reactie op jsiek

‘Fijn’ dit te lezen! Bij ons is dit ook het geval. Het was een tijdje mind ...
Ik denk bij ons ook een sprong oid. T gaat deze week alweer beter (goed?) nagenoeg geen krampen.. gelukkig! Morgen is hij 16wkn, dus zouden we mogen beginnen met de oefenhapjes. Ik twijfelde erover vanwege die krampjes maar nu dat t weer gaat gaan we toch maar beginnen denk ik 😁

5 maanden geleden

Ja hier ook weer krampjes vandaag!! Veel scheetjes en huilerig/moe + slecht slapen. 14.5 week . Was bijna weg