15 Reacties

vorige maand

Een sok of panty vullen met havermout en die in een badje leggen. Dat zorgt ervoor dat de blaasjes sneller indrogen. Verder kan je de blaasjes inkloppen met sudocreme (echt héél dun laagje) en de verkoelende lotion van dr leenarts schijnt ook goed te werken.. heb je als kind zijnde al ooit waterpokken gehad, zo ja dan kan het tijdens de zwangerschap geen kwaad. Heb je het niet eerder gehad zou ik even contact met je verloskundige opnemen. iig succes en hopelijk heeft je meisje er niet al te veel last van! Maar ze kan het beter nu hebben dan wanneer de baby er is 😊

vorige maand

Reactie op Mommy-to-be90

Een sok of panty vullen met havermout en die in een badje leggen. Dat zorgt ...
Dankjewel voor je tip. Het is inderdaad niet schadelijk voor mij, maar wel heel zwaar 😅😂

vorige maand

Wij zijn aan het eind van de waterpokken (gelukkig 😮‍💨) en hebben op alle blaasjes de lotion van dr leenarts gebruikt. Droogde daardoor echt heel goed in bij haar. 1 keer per dag kort in een bad met zemelen spul en ook een keer met havermout gedaan. We gebruikte geen shampoo oid. Daarna droogdeppen en die lotion erop en goed laten drogen! Ook haar luier zo lang mogelijk open, zodat de waterpokken rond haar schaamstreek ook wat konden luchten! Er bleven ook nieuwe blaasje komen in de loop van de week dus we stipte op een gegeven moment alleen nog de gevulde blaasjes aan. Nu is alles ingedroogd en smeren we la roche posay lipikar baume en op de grotere korstjes la roche posay cicaplast baume en dat lijkt echt goed te werken voor de korstjes! Hopelijk is het al wat minder en krabt ze er ook niet te veel aan🍀

vorige maand

Ohja! En we stipte de waterpokken in haar gezicht nog wat extra aan als ze sliep, die rond haar mond konden we niet goed bij of de lotion ging er snel af door haar flesje melk wat ze ‘s avonds nog krijgt!

vorige maand

Onze dochter heeft het van het zomer gehad. Havermout badjes en verkoelende foam van de Kruidvat hielpen hier goed. Zetpil tijdens nachten. Ze heeft weinig jeuk gehad, maar wel koorts en een allergische reactie, hier was ze het meest ziek van. En we waren net een weekje op vakantie toen... Binnen een week ging alles beter en was het ingedroogd.

vorige maand

Ugh wij hebben het 3 weken geleden gehad, echt heeeeel heftig (volgens huisarts en kinderopvang)! Kregen er ook nog krentenbaard bij… nu zijn gelukkig na 3 weken bijna alle korstjes weg maar ze gaat helaas wel wat littekens overhouden :( idd hier ook die waterpokken lotion van drs. Leenarts, havermoutbadje 2x per dag en veel kroelen. En als je gele korstjes krijgt de huisarts bellen want dan komt er krentenbaard bij en dat is heeeel besmettelijk, dan moet je antibioticazalf smeren.

vorige maand

Nou we zijn er met een sisser afgekomen hoor ! Een paar plekken waar blaasjes zat. Een week last van gehad. Maar alleen een klein beetje jeuk. Niet eens iets hoeven smeren. We hebben haar de hele week niet met zeep gewassen en 1x in de havermout gebadderd. We hebben geluk gehad !

vorige maand

Reactie op Miffie24

Nou we zijn er met een sisser afgekomen hoor ! Een paar plekken waar blaas ...
Super fijn voor jullie!! ❤️

4 weken geleden

Reactie op Miffie24

Nou we zijn er met een sisser afgekomen hoor ! Een paar plekken waar blaas ...
Oooh wat een geluk! Heerlijk!!

vorige week

De huisarts denkt hier waterpokken van de foto, maar stelt echt weinig voor. Denk stuk of 10 bultjes op zn rug na 3 dagen weg, nu nog 5 op zn buik. Geen blaasjes, korstjes of jeuk. Kan dat wel waterpokken zijn of komt dat ook zo mild?

vorige week

Reactie op roosjaaa

De huisarts denkt hier waterpokken van de foto, maar stelt echt weinig voor ...
Hier was het ook zo mild. In der gezicht , op der handen en een paar op der billen.

vorige week

Reactie op Miffie24

Hier was het ook zo mild. In der gezicht , op der handen en een paar op de ...
Tof! Bedankt voor je reactie. Dan prijs ik mezelf denk ik maar gelukkig. 😅

5 dagen geleden

Reactie op roosjaaa

Tof! Bedankt voor je reactie. Dan prijs ik mezelf denk ik maar gelukkig. 😅 ...
Heerlijk dat het zo mild is! Wij hadden het heel heftig anderhalve maand geleden en volgens de dermatoloog nu littekens die we moeten laten opereren als ze puber is 😩😩😩 hoop dat ze vanzelf nog minder worden.

5 dagen geleden

Reactie op prettydutchie

Heerlijk dat het zo mild is! Wij hadden het heel heftig anderhalve maand ge ...
Och heftig zeg!!!