62 Reacties
4 maanden geleden
Hoi!
Onze dochter heeft ook een spreidbroekje gehad. Hebben een handdoek in de maxi cosi gelegd, dat ze hoger zat. En soms iets onder haar benen gelegd dat ze niet zweefde. Maar voor de rest eigelijk geen aanpassingen gedaan. Nu heeft ze een gipsbroekje daarvoor hebben we helaas wel heel veel aanpassingen moeten doorvoeren.
4 maanden geleden
Mijn oudste dochter heeft verschillende spreidbroekjes gehad. Ze kon gewoon nog in de maxi cosi, maar de kinderwagen moesten we ombouwen naar wandelwagen. Een extra brede voetenzak laten maken. Ook speciale slaapzakjes gemaakt. Het was vooral heel onhandig. Zeker met luier verschonen. Veel werk.
4 maanden geleden
Hoe merkten jullie dat er iets mis was? Mijn zoontje moet uit voorzorg eind deze maand een echo. Vind het heel spannend!
4 maanden geleden
Reactie op wachtenduurtlang11
Hoe merkten jullie dat er iets mis was? Mijn zoontje moet uit voorzorg eind ...
Wij merkten niks, en nu nog niet. Bij het consultatiebureau voelde ze dat haar ene heup blokkeerde en ze had beenlengteverschil tijdens het meten. Eerst wilde ze alleen een echo laten maken, maar ze zei dat ze er een naar onderbuikgevoel bij had dus dat ze wilde dat een orthopeed naar haar zou kijken. Daar zijn we vorige week geweest en in eerste instantie voelde hij niet iets geks. Hij wilde wel voor de zekerheid foto’s maken en daaruit is gebleken dat aan 1 kant het dus toch niet goed zit
4 maanden geleden
Oh ik heb mijn vorige bericht niet verzonden. Sorry.
Mijn dochter van inmiddels 3 jaar.
Heeft van 3 maanden tot een jaar met een spreidbroekje gezeten.
De eerste dag vond ze dat verschikkelijk en erg frustrerend. Ze zat net in de ontwikkeling om te rollen en vollop te bewegen. Na een dag was ze eraan gewend en was het dikke prima. Super vrolijk meisje en ze leerde op haar manier best veel dingen.
Na een jaar mocht het spreidbroekje eraf en leerde ze super snel lopen. Dus qua ontwikkeling liep ze niks achter.
Helaas heeft het spreidbroekje niet voldoende geholpen en is ze dit jaar geopereerd aan beide heupen.
Eerste week was elende. Meer door de bijkomende zaken zoals niet kunnen poepen en slecht voelen door de medicatie. Maar na een week was ook dat weer voorbij. En moesten we haar juist afremmen. Dag dat het gips eraf ging liep ze met haar gipsbroek gewoon het ziekenhuis in😂.
Nu zijn haar spieren aardig aangesterkt en hebben we weer een actief en vrolijk meisje.
Het is vooral de gedachte die jou als ouder ellendig en verdrietig maken. En waarom nou jij?. Maar je kindje zal er weinig tot niet onder leiden. Liever nu dan later, dan kunnen ze alleen maar meer problemen kunnen krijgen en is het herstel alleen maar moeilijker.
Dappere praat vanaf hier. Maar ook ik heb veel voudig moeten huilen. Vanaf de uitslag tot ze uit het gips was.
Maar manmanman wat ben ik mega trots op onze dochter. Hoe zij hierdoorheen is gekomen.
4 maanden geleden
Mijn dochter heeft trouwens voor het spreidbroekje geen aanpassingen gehad. Soms mag het spreidbroekje bv heel even af. Voor in bad of iets anders. Mijn dochter paste gewoon in de maxi-cosi, reiswieg en kinderwagen.
Toen ze geopereerd was moest ze in het gips. Toen hebben we bij Maxi-Cosi de maxi-cosi opal gehuurd voor €10,- per maand. Borg €250,-
4 maanden geleden
Reactie op wachtenduurtlang11
Hoe merkten jullie dat er iets mis was? Mijn zoontje moet uit voorzorg eind ...
Hier ook, echo gehad en niets aan de hand. Nou zei de man in het ziekenhuis dat het vooral bij meisjes voorkomt OF als het in de familie voorkomt.
4 maanden geleden
Reactie op Zena89
Oh ik heb mijn vorige bericht niet verzonden. Sorry.
Mijn dochter van inm ...
Wat fijn dat het nu met je dochter beter gaat. Het lijkt me inderdaad een pittige weg met een hoop verdriet. Ik kan er ook elke dag wel om huilen, maar wat je zegt klopt wel inderdaad, liever nu dan dat ze er later last van heeft…
Paste ze met het spreidbroekje wel ook nog in een slaapzak? Of had je een aangepaste gekocht?