11 Reacties
4 maanden geleden
Volgens mij gaat het niet om de geur of smaak, maar om de samenstelling die na opnieuw opwarmen niet goed is om te geven. Zoiets heb ik in ieder geval een keer gelezen. Ik zou het er niet op wagen… 😅
Je kan het 2u bewaren dus eventueel later nog een beetje aanbieden als je het flesje gaf direct na slaapje?
4 maanden geleden
Maar dan zou je toch eerder 120 ml klaar maken?🫣 Dan gooi je toch weinig weg lijkt me. Ik bewaar het max 1 uur verwarm het soms niet eens omdat het toch in de kamer staat kamer temperatuur.. maar anders maak ik wel een nieuw flesje ik maak liever bij dan dat ik weggooi.
4 maanden geleden
Ik zou sws kleinere flesjes maken, misschien 120? Dan kan je altijd nog een klein flesje van 60 daarna aanbieden als ze nog meer wil. Wat ik zelf wel eens doe is dat ik rond middernacht nog kolf, en dit naast m'n bed laat staan en op kamertemperatuur aanbied. Dit mag tot 6 (maar op sommige plekken lees ik 8)buiten de koelkast bewaard worden voor het weg moet. Als ik in de ochtend dan nog een restje heb gaat dat de vriezer in voor in het badje.
4 maanden geleden
Hi,
Wat vervelend zeg dat ze niet meer aan de borst wil drinken. Ik moet de borstvoeding ook combineren met kunstvoeding.
Hier weigert ze de borst ook regelmatig.
Moest er in het begin best even aan wennen, maar nu hebben we een lekker ritme.
Op dagen dat ik merk dat mijn kleine de borst niet wil, dan kolf ik 20 minuten voor voedingstijd. Als ik bijvoorbeeld 80 ml kolf dan vul ik het aan met 90 ml kunstvoeding. Mocht ze dan nog trek hebben maak ik vaak nog 30 ml klaar.
Als ze wel uit m’n borst drinkt, dan maak ik standaard 120ml klaar, hier laat ze vaak iets van staan.
Zo verspil ik het minste melk.
Ik weet niet welk merk kunstvoeding je gebruikt?
Maar Etos eigen merk werkt hier super en het is in aanschaf voordelig.
4 maanden geleden
Precies wat andere zeggen maak liever gewoon 120 klaar als ze meer wilt kan je alsnog maken want is zonde als je dus de helft moet weggooien... want kunstvoeding moet in max een uur opgemaakt zijn wegens bacteriën, en nog een keer opwarmen zou ik zeker ook niet doen dan gaan veel voedingsstoffen verloren die de baby nodig hebben.
4 maanden geleden
Wat ik zelf wel doe is in de ochtend een grote kan met voeding klaar maken. Dat staat dan klaar in de koelkast, ik kan altijd makkelijk bij schenken zo nodig. Gelukkig drinken ze het koud ook prima. Maar 2x aanbieden doe ik inderdaad niet bij kv (wel met koelkast-moedermelk trouwens!)
4 maanden geleden
Reactie op Denise25
Ook dat mag je max 8 uurtjes bewaren
Ja, maar is met 2 babies alsnog heel veel makkelijker en minder verspilling dan de hele dag het gekut met een poeder toren 😬