44 Reacties

茅茅n maand geleden

Blijkbaar zijn we alweer 3 weken verder馃檲 hij kruipt/tijgert nog steeds niet, maar hij lijkt het nu wel frustrerender te vinden dus de pogingen worden steeds serieuzer 馃槄 ben benieuwd

茅茅n maand geleden

Reactie op Cecilel

Blijkbaar zijn we alweer 3 weken verder馃檲 hij kruipt/tijgert nog steeds nie ...
Heeft bij ons 6 weken geduurt. Toen ging hij zitten en kroop hij 5 minuten later haha
Onze zoon is van 13 februari en kruipt en komt ook echt vooruit sinds 1 weekje nu. Vanaf de 1e paar keer proberen tot echt vooruit komen heeft ongeveer 1 kleine maand geduurd

茅茅n maand geleden

Reactie op Teddybeertje2023馃挅馃挋馃崁

Onze zoon is van 13 februari en kruipt en komt ook echt vooruit sinds 1 wee ...
Dan verjaren jullie zoon en onze zoon op d zelfde dag 鉂わ笍

茅茅n maand geleden

Reactie op ElisedW

Hier ook met 7 maanden precies ging meneer tijgeren.
O, dan was die van ons laat, want dat was met 7 maanden en 10 dagen!馃槈 ondertussen 2 weken later kruipt hij bijna, zit hij bijna en wil hij nu veel op mijn benen 'staan'. Het gaat ineens zo hard

茅茅n maand geleden

2 weken 馃檲 in diezelfde tijd ging ze ook zelfstandig zitten. Ze is nu bijna 7 maanden dus gaat als een speer

茅茅n maand geleden

2 weken 馃檲 in diezelfde tijd ging ze ook zelfstandig zitten. Ze is nu bijna ...
Kan je zelf zitten oefenen?

茅茅n maand geleden

Reactie op roosjaaa

Kan je zelf zitten oefenen?
Ja en nee. Ben zelf kinderfysio, maar heb het niet gestimuleerd. Je kindje doet het als het er klaar voor is. Ga je te snel, dan belast je de rugspieren op een minder goede manier. Ja als in, veel tummy time zorgt ervoor dat je kindje sterker wordt

茅茅n maand geleden

Ja en nee. Ben zelf kinderfysio, maar heb het niet gestimuleerd. Je kindje ...
En het oefenen met bijvoorbeeld staan? Jongste is nu 7 maand ze trekt zich op en blijft best lang staan terug is nog een dingetje. Ik help haar wel veel door haar juist te laten staan zodat ze kan oefenen met het weer gaan zitten. Of overbelast je dan weer.. ik gebruik geen loop auto fysio bij mijn oudste gaf dat als advies alleen een loopwagentje maar daar staat ze dan echt tegen aan.

茅茅n maand geleden

Ja en nee. Ben zelf kinderfysio, maar heb het niet gestimuleerd. Je kindje ...
Topp!! Goede tip, dankje. Sinds enkele weken is tummytime helemaal het einde dus dat doen we lekker veel!

茅茅n maand geleden

Reactie op Roos Anne

En het oefenen met bijvoorbeeld staan? Jongste is nu 7 maand ze trekt zich ...
Eigenlijk precies hetzelfde advies, zolang ze het zelf nog niet doet, ook niet doen. De spiertjes zijn dan nog niet volledig ontwikkeld. Wel super lief dat je oefent 馃グ Op het moment dat ze het zelf doet, kun je vooral oefenen met het terugkomen. Al mag ze dit ook zelf ontdekken door zacht te vallen. Zorg vooral voor een goede ondergrond. Loopauto of loopwagen wel doen, maar absoluut geen loopstoel! Loopwagen kun je wel fors verzwaren tzt, zodat het weerstand geeft en haar echt ondersteunt. Zou bij jouw dochtertje vooral kijken hoe ze staat. Als ze netjes op volle voet staat en het er soepel uitziet, kun je haar wel wat stimuleren. Staat ze erg gespannen en volop op de tenen, dan is haar lijfje er nog niet klaar voor maar het hoofd wel. Erg frustrerend, onze dochter had 't een poos dat ze graag wilde gaan zitten maar het nog niet kon. Hele strijd in 't koppie haha

茅茅n maand geleden

Reactie op roosjaaa

Topp!! Goede tip, dankje. Sinds enkele weken is tummytime helemaal het eind ...
Ah heel leuk! Als ze het eenmaal ontdekt hebben, wordt het steeds leuker! Je zou eens wat speeltjes iets verder van ze af kunnen leggen, dan stimuleer je wel het tijgeren. Zwart wit en een watermark zijn hier helemaal geweldig!

茅茅n maand geleden

Ah heel leuk! Als ze het eenmaal ontdekt hebben, wordt het steeds leuker! J ...
Ah ja. Gisteren en vandaag gedaan. Hij draait al anderhalve week rondjes en is vet gefrusteerd. Gisteren ging hij voor het eerst een klein beetje naar achteren en nu 10 cm naar voren met bizar veel doorzettingsvermogen, want dat ziet er verre van makkelijk uit.馃ぃ馃槄 hij wil alleen ook heeel graag zitten en begint zich soms een beetje omhoog bij de bank te ori毛nteren. Vandaar mijn vraag, maar alles op z'n tijd. Hahaha wist niet dat ik pp 10cm tijgeren zo trots kon zijn馃ぃ kralenspiraal voor de kringloop doet ie alles voor 馃ぃ

茅茅n maand geleden

Reactie op roosjaaa

Ah ja. Gisteren en vandaag gedaan. Hij draait al anderhalve week rondjes en ...
Zo herkenbaar met rollen toen bij ons, eindelijk lukte 't toen en deed ze niks anders meer 馃槄 Alles op z'n tijd maar dit is al super knap!

茅茅n maand geleden

Eigenlijk precies hetzelfde advies, zolang ze het zelf nog niet doet, ook n ...
Ja dat zacht vallen is een ding box is weg werd alleen maar schreeuwen en ze komt in principe door de gehele kamer... Ze staat gewoon prima op volle voet niet op haar tegen ze Houd het ook lang vol. Alleen het terug komen is gewoon omvallen. Dus vaak drama. Achja het is een fase. Zodra ik op de grond erbij ga zitten klimt ze tegen mij aan dan help ik haar wel. Het is wel een strijder de oudste was ook zo vlot. Het hoofd wil van alles. En ze kan het ook alleen dus even oefenen. Dank voor je reactie馃槃

茅茅n maand geleden

Reactie op Roos Anne

Ja dat zacht vallen is een ding box is weg werd alleen maar schreeuwen en z ...
Lastig he! Ben ook bang dat onze dochter binnen nu en 3 weken staat. Ze trekt zich al half op... Je zou als je de ruimte hebt nog een grondbox kunnen proberen, die kun je wel zacht bedekken

茅茅n maand geleden

Onze kleine doet nu heel druk bij z'n 10-30 cm vooruit. Benen heel hard heen en weer doen en dan een beetje wiegen. Hij komt er vaak net bij als het niet te ver ligt, maar gebruikt z'n voeten niet. Kan je daar nog iets mee of geduld?

茅茅n maand geleden

Reactie op roosjaaa

Onze kleine doet nu heel druk bij z'n 10-30 cm vooruit. Benen heel hard hee ...
Geduld. Mijn zoontje tijgerde ook eerst zonder zijn voeten te gebruiken. Ondertussen gebruikt hij er eentje en heel soms de tweede ook. Ze leren het vanzelf

茅茅n maand geleden

Reactie op roosjaaa

Onze kleine doet nu heel druk bij z'n 10-30 cm vooruit. Benen heel hard hee ...
Geduld geduld geduld haha en soms heeel wat frustratie. Komt vanzelf!

茅茅n maand geleden

Reactie op Mariska80

Geduld. Mijn zoontje tijgerde ook eerst zonder zijn voeten te gebruiken. On ...
Top dank!!